Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 2.0 i-VTEC zraje jako víno

Mezi nejúspěšnější SUV patří bezpochyby Honda CR-V, jak nejlépe dokládá více než pět milionů prodaných automobilů od roku 1995. Japonský výrobce rozhodně nechce usnout na vavřínech, a proto na sklonku loňského roku provedl drobné změny, aby si udržel evropské zákazníky.

Nejde jen o změny designové, ale i rozšíření nabídky o výkonnější turbodiesel 1,6 litru a integrované technologie. Na pohled můžeme vidět, že díky inovacím stylingu karosérie získal vůz mohutnější a sportovnější vzhled. Nejnápadnější změny vidíme vpředu v podobě přepracovaných světlometů, přecházející do nové mřížky. Nový nárazník a spodní kryt motoru vůz jakoby rozšiřují, zdůrazňují jeho zvýšenou stabilitu a zároveň opticky snižují těžiště vozu. Zadní sdružené LED svítilny byly přestylizována.

V interiéru se změnil snad jedině tvar chromované linky, která probíhá přes celou šířku palubní desky, a byly použity kvalitní materiály na hlavních prvcích interiéru. Pohodlí zvyšuje posuvná loketní opěrka (60 mm dopředu a dozadu) mezi předními sedadly.

Kožený volant se silnějším věncem se výborně drží, na náš vkus má možná až příliš tlačítek, která jsou ovšem přehledně uspořádaná. Ale zvyknete si. Přístrojová deska vypadá moderně, a také kvalita a zpracování použitých materiálů jsou viditelné na pohled. Zavazadlový prostor o objemu 589 litrů je víc než dostačující. Výbornou vychytávkou je sklápění zadních sedadel. Z kufru stačí zatáhnout za madlo nebo stisknout pojistku na opěradla a během několika sekund se samy složí a objem kufru se nám zvětší na 1669 litrů a délka ložné plochy o 140 milimetrů na 1570 milimetrů. Snad jen víko by se mohlo otevírat o pár centimetrů výš, aby se pod něj vešly třeba i osoby 180 centimetrů vysoké.

Model CR-V s pohonem všech kol je od modelového roku 2015 k dispozici s výkonnějším vznětovým motorem 1.6 i-DTEC a novou úspornou devítistupňovou automatickou převodovkou. My jsme tentokrát zvolili benzinovou atmosférickou verzi, i přestože se domníváme, že se k charakteru CR-V hodí o poznání víc přeci jen diesel.

Na běžné ježdění nám výkon 155 k stačí, bohužel 192 Nm točivého momentu ve 3200 otáčkách za minutu se nemůže rovnat 350 Nm u dieselů. Ale o něco menší pružnost se projeví asi jen na dálnici, kdy musíte víc řadit. V průměru jsme jezdili za 8,5 litru benzinu na sto kilometrů. Skvěle si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou s krátkými drahami a přesným chodem. Řadicí páku díky vyvýšené poloze máme hned po ruce.
Pro šetřílky úsporné jízdy nezapomněla Honda na zelené tlačítko ECO, které řídí činnost škrticí klapky, tempomatu a klimatizace. Do jaké míry jedete úsporně, vás informuje zelená oblast kolem rychloměru. Sice nějaké deci ušetříte, ale ochudíte se o svižnou jízdu.

Ačkoliv je Honda vybavena pohonem všech kol, tak jízdu v terénu příliš nedoporučujeme. Maximálně tak po polních cestách bez větších děr a překážek. Světlá výška je totiž pouhých 165 milimetrů (například Škoda Octavia Scout má k dobru ještě 14 mm) a schopnosti omezují také převisy karoserie vpředu i vzadu.

Nový systém pohonu všech kol Real Time AWD využívá k připojení hnacího hřídele k zadnímu diferenciálu sice stále lamelovou spojku, ale místo dvou hydraulických čerpadel a kulových vaček používá elektromotory. V případě prokluzu se kola zadní nápravy připojí bleskově, aniž bychom něco pozorovali. Skoro by se dalo říct, že dovede „předvídat“.
Zadní náprava s účinnějšími tlumiči zlepšuje chování v zatáčkách. Naladěný podvozek s delším zdvihem se dobře vyrovnává s hrboly, karoserie se nenaklání. Vůz si neklade žádné offroadové ambice, ale upřednostňuje pohodlí, komfort, bezpečnost. Taková auta se dnes „nosí“.

V základní výbavě jsou systémy ABS, VSA (stabilizace), BA (brzdový asistent), TSA (stabilizaci pro jízdu s přívěsem), asistent rozjezdu v kopci, multifunkční displej MID, aktivní elektrický posilovač EPS, indikátor řazení, start/stop systém, výškově stavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrky, duální klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná okna, denní svícení atd.

Evropští zákazníci mohou jedni z prvních využívat Honda Connect, nový inovativní systém společnosti Honda. Tento systém nabízí větší pohodlí, možnost připojení za jízdy a širokou nabídku funkcí prostřednictvím 7“ dotykového displeje. Cestující na předních sedadlech mají prostřednictvím systému Honda Connect rychlý přístup k bohaté nabídce možností: od údajů vozu přes zadní parkovací kameru a hudbu až po připojení telefonu prostřednictvím Bluetooth; rovněž mohou využívat technologii MirrorLink.

Konkurence v této třídě je sice velká, ale Honda CR-V má díky předchozím generacím stále dobrý zvuk a hlavně má co nabídnout. Cena se možná zdát být vyšší, ale je třeba si pozorně pročíst seznam výbavy a zjistíte, jak dobře na tom Honda CR-V vlastně je. Připlácíte už jen za hodně málo věcí.

Cenově začíná na 559 900 Kč (2.0 i-VTEC výbava S, verze 4x2), respektive na 604 900 Kč ve verzi 4x4. Vybírat můžete od výbavy S až po nejvyšší Executive, v níž byl testovaný automobil. Zaplatíte za ni 854 900 Kč, ale už nic nemusíte přikupovat.



Základní technické údaje


Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 114 kW (155 k) při 6500/min
Točivý moment: 192 Nm při 4300/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,3/6,3/7,4 l/100 km
Rozměry: 4570 x 1820 x 1685 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Zav.prostor: 589/1669 l
Cena: 854 900 Kč



J.Lasík 21.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar