Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 1.6i-DTEC 9AT 4WD s devítistupňovým automatem

Více než pět milionů prodaných vozidel ve sto šedesáti státech světa od roku 1995 předchází čtvrté generaci Hondy CR-V. Zatímco se první generace od té současné poměrně dost lišila, tak od druhé si uchovává své charakteristické rysy.

Naposledy prošlo „cé-er-véčko“ obměnou v letošním roce na jaře, přičemž opět Honda klade největší důraz na pohodlí. A právě proto je nový vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 i-DTEC kombinován s novou devítistupňovou převodovkou, která nahradila předchozí pětistupňový automat.

Tím se také dosáhlo podstatně lepšího poměru výkon/emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje výkon 118 kW (160 k), což je o 6 % více, než u jeho 2,2litrového vznětového předchůdce a točivý moment 350 Nm. Hodnota rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 se zlepšila o jedenáct procent v porovnání se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje energetické ztráty způsobené třením: tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru.

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kg nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu. Podle jízdních podmínek – otáčky motoru a používání plynového pedálu – dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů, například z 9 na 7 nebo dokonce na pět či ze šesti na čtyři.

Volant se silnějším věncem se výborně drží, na náš vkus má možná až příliš tlačítek, která jsou ovšem přehledně uspořádaná. Ale zvyknete si. Přístrojová deska vypadá určitě lépe a moderněji než dřív, a také kvalita a zpracování použitých materiálů jsou viditelné na pohled. Rozhodně se nám zamlouvalo celkové ztvárnění palubní desky i volič samočinné převodovky, který je pulzní jako u hybridů. Ručně lze řadit jen pádly pod volantem, sekvence chybí, ale my jsme je ani nevyužili.

Objem 589 l zavazadlového prostoru je dostačující. Výbornou vychytávkou je sklápění zadních sedadel. Z kufru stačí zatáhnout za madlo nebo stisknout pojistku na opěradla a během několika sekund se samy složí. Sice vznikne nepatrný schůdek, ale objem kufru se zvětší na 1669 litrů a délka ložné plochy o 140 milimetrů na 1570 milimetrů. Potěší rovněž jeho o 25 mm snížená hrana ulehčující manipulaci se zavazadly. Snad jen víko by se mohlo otevírat o pár centimetrů výš, aby se pod něj vešly třeba i osoby 180 centimetrů vysoké.

Vůz využívá stejné vzpěry McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu, jako ostatní modely CR-V. Sdílí rovněž stejný přední a zadní stabilizátor, které snižují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami. Zadní náprava dostala účinnější tlumiče, které zlepšily chování v zatáčkách.

Ceny Hondy CR-V začínají na 559 900 Kč (2.0 i-VTEC, výbava S), ale pro motor 1.6 i-DTEC je první výbava Comfort v ceně 644 900 Kč, která zahrnuje systémy ABS, VSA (stabilizace), BA (brzdový asistent), TSA (stabilizaci pro jízdu s přívěsem), asistent rozjezdu v kopci, multifunkční displej MID, aktivní elektrický posilovač EPS, indikátor řazení, start/stop systém, výškově stavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrky, duální klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná okna, denní svícení atd.

Provedení s výkonnějším motorem 1.6 i-DTEC je ve výbavě Elegance od 764 900 Kč za mechanickou převodovku, resp. od 809 900 Kč s devítistupňovým automatem. Testované provedení bylo v nejvyšší výbavě Executive za 964 900 Kč. Tím získáte maximálně možnou výbavu, jakou si můžete jen přát. Včetně nového audioinformačního systému Honda Connect. Nabízí pohodlí a mnoho možnosti připojení při jízdě; mezi hlavní funkce patří: příjem rozhlasového vysílání DAB / FM / AM a internetového rádia, připojení Bluetooth, přístup k Internetu, satelitní navigace a zadní parkovací kamera.

Honda CR-V zraje jako víno. Čím starší – tím lepší. Musíme hned v úvodu prozradit, ať jsme se snažili sebevíc, tak jsme vyloženě slabé místo nikdy neobjevili.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1597 cm³
Výkon: 118 kW (160 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 2000/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/4,8/5,1 l/100 km
Rozměry: 4605 x 1820 x 1685 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Světlá výška: 165 mm
Zav.prostor: 589/1669 l
Cena: 964 900 Kč (1.6 i-DTEC 160 9AT Executive)



J.Lasík 12.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar