Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V 1.5 T AWD - vylepšený bestseller

Mezi nejúspěšnější a také jedno z prvních SUV patří bezpochyby Honda CR-V, jak nejlépe dokládá více než 9,7 milionů prodaných automobilů od roku 1995. Japonský výrobce rozhodně nechce usnout na vavřínech, a proto nedávno roku prezentoval pátou generaci, aby si udržel evropské zákazníky.

Tehdy si veřejnost kladla otázky, k čemu je takové SUV dobré, dnes pomalu nikdo nechce jiný model, a všichni výrobci mají v nabídce minimálně jeden. Pod kapotou první a druhé generace byl pouze zážehový motor, v třetí se objevil diesel, to se psal rok 2005, a v současné páté je v nabídce pro Evropu opět pouze zážehový čtyřválec 1.5, ale zato poprvé je k dispozici sedmimístná verze.

Ovšem místo dieselu, který je na některých trzích k dispozici, se začala prodávat také hybridní verze. Jaká je, se dozvíte v příštích dnech.

Zatímco design větších změn nedoznal, nová je pouze šestiúhelníková maska, v horní polovině chromovaná, stejně jako třeba rámečky bočních oken. Nejnápadnější změnou více zaoblené přídě jsou přední světlomety, protažené do boku a také již v základu osazeny svítilnami LED.
Zásadní změnou páté generace je nová platforma, což umožnilo umístit do interiéru i třetí řadu sedadel. V délce narostla novinka o 90 mm než první, ale je o 5 mm kratší než minulá. Rozvor se prodloužil o 33 mm na 2663 mm, což se projevilo na prostorném interiéru.
Také uvnitř jsme objevili pár změn. Ale není jich mnoho, protože už minulá generace byla ergonomicky na vysoké úrovni. Díky otevření zadních dveří až pod pravým úhlem se nastupuje a vystupuje pohodlně. Na zadních sedadlech díky můžeme pohodlně cestovat i na dlouhé vzdálenosti, opěradla jsou nastavitelná ve dvou polohách. Za příplatek si lze objednat posuvnou zadní lavici.

Výbornou vychytávkou je sklápění zadních sedadel. Z kufru stačí zatáhnout za madlo nebo stisknout pojistku na opěradla a během několika sekund se samy složí a objem kufru se nám zvětší z 561 lna 1756 litrů. Jde sice o něco menší než předchozí generace, ale zato je hlubší a s dvojitou podlahou. Pod ní je uložená rezerva.

Nevýhodou jsou bohužel nízko výklopné páté dveře, pod které se sotva vejde postava metr sedmdesát vysoká. Asi v Japonsku pozapomněli, že Evropané jsou přeci jen vyšší.
Vpředu zvyšuje pohodlí posuvná loketní opěrka (60 mm dopředu a dozadu) mezi předními sedadly. Kožený volant se silnějším věncem se výborně drží, na náš vkus má možná až příliš tlačítek, která jsou ovšem přehledně uspořádaná. Ale zvyknete si. Naštěstí se méně důležitá tlačítka přemístila vlevo pod volant. Přístrojová deska vypadá moderně, a také kvalita a zpracování použitých materiálů jsou viditelné na pohled. Místo dvou displejů je nyní pouze jeden digitální. Praktickým doplňkem je parkovací kamera, zabírající úhel 180 stupňů. Tím ulehčí vyjíždění z nepřehledných míst.

Hondu CR-V, jak s pohonem všech kol nebo pouze předních kol pohání v tuto chvíli pouze přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 127 kW, což oproti předchozímu dvoulitru představuje nárůst 6 k. Největšího točivého momentu 220 Nm (+ 8 Nm) dosahuje v širokém rozmezí otáček od 1900 až do 5000 za minutu. Tyto hodnot platí ale pro „dvoukolku“. Verze s převodovkou CVT disponuje výkonem 142 kW (193 k) a točivým momentem 243 Nm. Odspodu sice plynule zabírá, ale největší síla se projeví zhruba od čtyř tisíc otáček Hravě tak překoná hranici 200 km a na stovku zrychlí v pohodě pod deset sekund.

V průměru jsme se blížili k hranici osmi litrů, po normálních silnicích se dařilo spotřebu snížit takřka o jeden litr. Skvěle si rozumí s bezestupňovou převodovkou CVT, ale můžete mít i šestistupňovou přímo řazenou převodovku.

Testované provedení bylo ve verzi s pohonem všech kol, ale to neznamená, že by šlo o terénní automobil, i když světlá výška narostla ze 165 mm na 201 mm. . Vůz si neklade žádné offroadové ambice, ale upřednostňuje pohodlí, komfort, bezpečnost. Taková auta se dnes „nosí“.
Zadní náprava s účinnějšími tlumiči zlepšuje chování v zatáčkách. Naladěný podvozek s delším zdvihem se dobře vyrovnává s hrboly, karoserie se nenaklání
Konkurence v této třídě je sice velká, ale Honda CR-V má díky předchozím generacím stále dobrý zvuk a hlavně má co nabídnout. Cena se možná zdát být vyšší, ale je třeba si pozorně pročíst seznam výbavy a zjistíte, jak dobře na tom Honda CR-V vlastně je. Připlácíte už jen za hodně málo věcí.

Provedení s pohonem pouze předních kol a s mechanickou převodovkou se dodává s výbavou Comfort a Elegance od 669 900 Kč, respektive 749 900 Kč (testovaná verze). Testované provedení v nejvyšší výbavě Executive přijde na 1 024 000 Kč.


Přehled výbav:
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ%20cen%c3%adk%20CR-V%20MR19%2020190507.pdf


Páté
generace Hondy CR-V překonává předchozí ve všech směrech, kvalitou, velkým interiérem, rozsáhlou výbavou, odhlučněním a jízdními vlastnostmi..



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 142 kW (193 k) při 5600/min
Točivý moment: 243 Nm při 2000-5000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,6/6,2/7,1 l/100 km
Rozměry: 4600 x 1855 x 1689 mm
Rozvor kol: 2662 mm
Zav.prostor: 561/1756 l
Cena: 1 024 900 kč



J.Lasík 18.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar