Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC - co si přát víc?

Na fotografii ani na autosalonu nás Honda Accord Tourer příliš neoslovila, to přiznáváme na rovinu. Ale když jsme přebírali klíčky od červeného kombíku, hned jsme se do něj zamilovali. A to jsme ještě netušili, co nás čeká na zasněžených silničkách Českého ráje.

Vzhledově se nám Tourer líbí určitě mnohem víc, než sedan. Tím nechceme říct, že by mu do krásy něco chybělo, ale kombi považujeme určitě za jedno z nejpovedenějších a nejelegantnějších střední třídy. Oproti předchozí generaci prakticky nezůstal kámen na kameni, zbyl snad jen sportovní charakter. Svými rozměry jako by patřilo snad dokonce do kategorie o stupeň výše. Osmá generace zaujme určitě mohutnou přídí s chromovanou mřížkou, líbivou boční linií a hlavně červeným lakováním, které mu nesmírně sluší.
O tom, že pro Hondu je pohodlí a komfort jednou z hlavních priorit dokazuje prostorný interiér a naladění podvozku. Sedadla, v našem případě kožená a vyhřívaná, jsou skvěle tvarována, což platí také o vnějších sedadlech vzadu s dostatečně dimenzovaným sedákem. Jen cestující uprostřed bude trochu trpět.
Za tříramenným volantem s tlustým věncem si připadáte jako v kokpitu malého letadla, hlavně pak noci, kdy se osvětlí všechna tlačítka a ovladače, kterých může být podle výbavy až neuvěřitelných pětasedmdesát. Jen na multifunkčním volantu jich je čtrnáct. Řada z nich se sem přemístila ze středového tunelu. Stejně dobře jako ve dvou osách nastavitelný volant padne do ruky také krátká řadicí páka.
Víko zavazadlového prostoru se otevírá a zavírá elektricky tlačítkem na dálkovém ovladači nebo ve dveřích, při zavření stačí stisknout tlačítko na spodní hraně víka a po zvukovém signálu se automaticky zavře. Někdo si řekne, k čemu, ale v zimě a v dešti vám tuto praktickou drobnost oceníte. Zavazadlový prostor svým objemem 406 litrů nepatří sice k největším (po klopení zadních sedadel naroste na 672 litru), ale myslíme si, že úplně stačí.
Pro Accord Tourer vybrala Honda dva zážehové čtyřválce – 2.0 a 2.4 a jeden turbodiesel 2.2 i-DTEC. My jsme sáhli po nejvýkonnější verzi a jen jsme litovali, že jsme ji nemohli využít na nějakou delší cestu, třeba na autosalon do Ženevy.
Jak označení i-VTEC prozrazuje, motor je vybaven variabilním časováním a zdvihem ventilů, díky němuž se mění zdvih a doba otevření ventilu u každého válce. Současně se mění časování úhlu ventilu na sacím vačkovém hřídeli vůči klikovému v závislosti na zatížení motoru. Točivý moment pracuje v širokém rozsahu otáček, takže potěší pružností.
Spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou s krátkými drahami a přesným chodem, je přímo ideální. Výkonem 200 k patří ve své kategorii k nejsilnějším. Docela nás překvapilo, že už při padesátce ve 1400 otáčkách jsme mohli zařadit i šestku. Sami bychom se to neodvážili, ale zelená šipka v černém středu otáčkoměre, který ukazuje vhodný okamžik přeřazení, nám to přímo přikazovala. Pokud se budete „šipkami“ řídit, potom můžete ušetřit i trochu benzinu. V průměru jsme dosáhli spotřeby asi 9,5 litru na sto kilometrů, což na poměrně velký automobil není vůbec špatné. Na dálnici a při ustálené rychlosti se lze dostat až k osmi litrům.
Honda Accord Tourer se chová na silnici lépe, než jsme čekali. Podvozek je hodně stabilní, neutrální a skvěle drží požadovanou stopu. Díky systému stabilizace VSA se chová výborně i na sněhu. Pohodlnou jízdu pozitivně ovlivňuje přepracované zavěšení kol – vpředu je lichoběžníková náprava, která vede kola ve směru, jaký si přejeme. Vzadu je víceprvková náprava a díky tomu bylo možní snížit těžiště o 20 mm, další příspěvek k dobré stabilitě. Podvozek je při sportovní jízdě tuhý, ale současně jemně kopíruje vozovku. Požadovaný komfort zvyšuje speciální konstrukce tlumičů s vloženou membránou, která aktivně reguluje průtok oleje v určitých fázích zatížení tlumiče.
Kombi Accord Tourer je k dispozici ve třech stupních výbavy, přičemž základní Comfort jen pro verzi 2.0, Elegance pro 2.2 i-DTEC a Executive, případně Top Executive pro 2.4, 2.2 i-DTEC). Testovaná verze Executive zahrnovala mj. systémy ABS + EBD, VSA + TSA, šest airbagů, mlhovky, xenony, elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (s pamětí) a spolujezdce, palubní počítač, tempomat, kožený interiér včetně volantu, stírače s dešťovým senzorem parkovací senzory, dálkové ovládání pátých dveří,
Jak charakterizovat Hondu Accord Tourer? Líbivé tvary, komfort, bohatá výbava, skvělé jízdní vlastnosti a pružný zážehový čtyřválec. Co si víc přát? A ještě něco předchozí generace z roku 2003 stála 950 000 Kč, teď je novinka s vyšší technickou úrovní o 90 000 Kč levnější. Šťastným majitelům můžeme jen závidět. Zvolili opravdu dobře.


Základní technické údaje

Motor: zážehový řadový čtyřválec I-VTEC
Objem: 2354 cm³
Výkon: 148 kW (201 k) při 7000/min
Točivý monet: 234 Nm při 4300/min
Rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 12,3/7,1/9,0 l/100 km
Rozměry: 4750 x 1840 x 1440 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Cena: 859 000 Kč (2.4 i-VTEC, Executive)

Jindřich Lasík, 26.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar