Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC - rozhodně potěší
Po třech letech jsme si mohli vyzkoušet Hondu Accord Tourer, nyní po faceliftu a musíme říct, že ze své elegance nic neztratila. Nám se Tourer líbí i víc, než sedan. Tím nechceme říct, že by nebyl elegantní, ale kombi považujeme určitě za jedno z nejpovedenějších střední třídy.
Při důkladném zkoumání si všimneme nové mřížky chladiče a kosmetických úprav předních světlometů, které mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. Světlomety jsou také největší novinkou na Accordu. Do stávajících světlometů byla jednak integrována dodatečná světla, osvětlující prostor po stranách vozidla a pomáhají tak řidiči při snížené viditelnosti. Světlo se na příslušné straně rozsvítí pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru nebo otočí volantem o více než 90 stupňů. Při couvání se rozsvítí obě světla. Ale hlavní novinkou je systém automatického přepínání dálkových, který řídí kamera, umístěna mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a v případě potřeby přepne z dálkových světel na tlumená. Musíme říct, že systém funguje výborně, a to i za mlhy nebo při jízdě osvětlenou obcí. Bohužel ale jen v režimu Auto (vůz není vybaven denními světly).
O tom, že pro Hondu je pohodlí a komfort jednou z hlavních priorit dokazuje prostorný interiér a naladění podvozku. Sedadla v našem případě vyhřívaná, jsou skvěle tvarována, což platí také o vnějších sedadlech vzadu s dostatečně dimenzovaným sedákem. Jen cestující uprostřed bude trochu trpět.
Za tříramenným volantem s tlustým věncem si připadáte jako v kokpitu malého letadla, hlavně pak noci, kdy se osvětlí všechna tlačítka a ovladače, kterých může být údajně až pětasedmdesát. Stejně dobře jako ve dvou osách nastavitelný volant padne do ruky také krátká řadicí páka.
Víko zavazadlového prostoru se otevírá a zavírá elektricky tlačítkem na dálkovém ovladači nebo ve dveřích, při zavření stačí stisknout tlačítko na spodní hraně víka a po zvukovém signálu se automaticky zavře. Někdo si řekne, k čemu, ale v zimě a v dešti tuto praktickou drobnost oceníte, i když proces trvá deset sekund. Zavazadlový prostor svým objemem 406 litrů nepatří sice k největším (po klopení zadních sedadel naroste na 672 litru), ale myslíme si, že úplně stačí. Na délku má 111 mm, na šířku mezi podběhy 78 mm.
Japonci se dost dlouho bránili dieselovému motoru, ale když s ním pak vyrukovali, tak se hned zařadil mezi nejkvalitnější po všech stránkách. A to platí také pro vznětový čtyřválec 2.2 přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a vybavený vstřikováním common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači s plnicím tlakem 180 MPa. Jde o celohliníkovou konstrukci se čtyřventilovým rozvodem a dvěma vačkovými hřídeli. První překvapení nám připravil už při nastartování, kdy i při chladném počasí není vůbec slyšet. Běží vyrovnaně klidně a zatahuje už od 1400 otáček za minutu až zhruba k omezovači ve 5100/min. Pořádně dá o sobě vědět kolem dvou tisíc, v tu chvíli nás zelená šipka v otáčkoměru vybídne k přeřazení na vyšší stupeň.
I při vyšší rychlostech je uvnitř stále ticho, k čemuž přispívá také důkladné utěsnění dveří. Vynikající akustika byla vylepšena díky použití izolační pěny s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou.
Řízení je přesné, rychlé a citlivé, řazení šestistupňové převodovky jde lehce a po krátkých drahách. S turbodieselem je dobře sladěna, což dokazuje průměrná spotřeba těsně nad šest šesti litrů nafty na sto kilometrů. Podle výrobce měla poklesnout zhruba o 0,3 l/100 km a to především zásluhou nových aerodynamických prvků na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Všechny modely Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem.
Ovšem, k čemu by nám byl skvělý motor bez patřičně naladěného podvozku. Také v tomto směru nás Accord nezklamal. Pohodlnou jízdu pozitivně ovlivňuje zavěšení kol – vpředu je lichoběžníková náprava, která vede kola ve směru, jaký si přejeme. Vzadu je víceprvková náprava a díky tomu bylo možní snížit těžiště o 20 mm, další příspěvek k dobré stabilitě. Podvozek je při sportovní jízdě tuhý, ale současně jemně kopíruje vozovku. Požadovaný komfort zvyšuje speciální konstrukce tlumičů s vloženou membránou, která aktivně reguluje průtok oleje v určitých fázích zatížení tlumiče. V zatáčkách drží výborně stopu, v případě potřeby zasáhne ESP.
Kombi Accord Tourer je k dispozici v šesti stupních výbavy, přičemž základní S od 604 000 Kč (2.0 i) je k dispozici pro všechny motorizace. Testovaný vůz byl ve výbavě Lifestyle, kterou můžeme označit za zlatou střední cestu. V ceně 799 000 Kč máme mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, systémy ABS, EBD, elektricky ovládaní okna, duální samočinnou klimatizaci, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a už zmíněné světlomety.
Honda Accord Tourer nás ani tentokrát nezklamala a prakticky jsme nenašli ani žádnou větší či menší slabinu. Snad omezující je bohužel vyšší cena. Ale za ní dostanete zase opravdu kvalitní automobil.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 2000-2750/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/4,7/5,6 l/100 km
Rozměry: 4750 x 1840 x 1470 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Objem zav.prostoru: 406 l
Cena: 799 000 Kč (2.2 i-VTEC Lifestyle)
J. Lasík, 30.11.2011
O tom, že pro Hondu je pohodlí a komfort jednou z hlavních priorit dokazuje prostorný interiér a naladění podvozku. Sedadla v našem případě vyhřívaná, jsou skvěle tvarována, což platí také o vnějších sedadlech vzadu s dostatečně dimenzovaným sedákem. Jen cestující uprostřed bude trochu trpět.
Za tříramenným volantem s tlustým věncem si připadáte jako v kokpitu malého letadla, hlavně pak noci, kdy se osvětlí všechna tlačítka a ovladače, kterých může být údajně až pětasedmdesát. Stejně dobře jako ve dvou osách nastavitelný volant padne do ruky také krátká řadicí páka.
Víko zavazadlového prostoru se otevírá a zavírá elektricky tlačítkem na dálkovém ovladači nebo ve dveřích, při zavření stačí stisknout tlačítko na spodní hraně víka a po zvukovém signálu se automaticky zavře. Někdo si řekne, k čemu, ale v zimě a v dešti tuto praktickou drobnost oceníte, i když proces trvá deset sekund. Zavazadlový prostor svým objemem 406 litrů nepatří sice k největším (po klopení zadních sedadel naroste na 672 litru), ale myslíme si, že úplně stačí. Na délku má 111 mm, na šířku mezi podběhy 78 mm.
Japonci se dost dlouho bránili dieselovému motoru, ale když s ním pak vyrukovali, tak se hned zařadil mezi nejkvalitnější po všech stránkách. A to platí také pro vznětový čtyřválec 2.2 přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a vybavený vstřikováním common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači s plnicím tlakem 180 MPa. Jde o celohliníkovou konstrukci se čtyřventilovým rozvodem a dvěma vačkovými hřídeli. První překvapení nám připravil už při nastartování, kdy i při chladném počasí není vůbec slyšet. Běží vyrovnaně klidně a zatahuje už od 1400 otáček za minutu až zhruba k omezovači ve 5100/min. Pořádně dá o sobě vědět kolem dvou tisíc, v tu chvíli nás zelená šipka v otáčkoměru vybídne k přeřazení na vyšší stupeň.
I při vyšší rychlostech je uvnitř stále ticho, k čemuž přispívá také důkladné utěsnění dveří. Vynikající akustika byla vylepšena díky použití izolační pěny s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou.
Řízení je přesné, rychlé a citlivé, řazení šestistupňové převodovky jde lehce a po krátkých drahách. S turbodieselem je dobře sladěna, což dokazuje průměrná spotřeba těsně nad šest šesti litrů nafty na sto kilometrů. Podle výrobce měla poklesnout zhruba o 0,3 l/100 km a to především zásluhou nových aerodynamických prvků na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Všechny modely Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem.
Ovšem, k čemu by nám byl skvělý motor bez patřičně naladěného podvozku. Také v tomto směru nás Accord nezklamal. Pohodlnou jízdu pozitivně ovlivňuje zavěšení kol – vpředu je lichoběžníková náprava, která vede kola ve směru, jaký si přejeme. Vzadu je víceprvková náprava a díky tomu bylo možní snížit těžiště o 20 mm, další příspěvek k dobré stabilitě. Podvozek je při sportovní jízdě tuhý, ale současně jemně kopíruje vozovku. Požadovaný komfort zvyšuje speciální konstrukce tlumičů s vloženou membránou, která aktivně reguluje průtok oleje v určitých fázích zatížení tlumiče. V zatáčkách drží výborně stopu, v případě potřeby zasáhne ESP.
Kombi Accord Tourer je k dispozici v šesti stupních výbavy, přičemž základní S od 604 000 Kč (2.0 i) je k dispozici pro všechny motorizace. Testovaný vůz byl ve výbavě Lifestyle, kterou můžeme označit za zlatou střední cestu. V ceně 799 000 Kč máme mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, systémy ABS, EBD, elektricky ovládaní okna, duální samočinnou klimatizaci, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a už zmíněné světlomety.
Honda Accord Tourer nás ani tentokrát nezklamala a prakticky jsme nenašli ani žádnou větší či menší slabinu. Snad omezující je bohužel vyšší cena. Ale za ní dostanete zase opravdu kvalitní automobil.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 2000-2750/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/4,7/5,6 l/100 km
Rozměry: 4750 x 1840 x 1470 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Objem zav.prostoru: 406 l
Cena: 799 000 Kč (2.2 i-VTEC Lifestyle)
J. Lasík, 30.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout