Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Tourneo Connect 1.8 TDi - osobní dodávka pro 8

Označení dvojčat Ford Transit Connect a Ford Tourneo Connect se může zdát možná trochu složité, ale na druhou stranu můžeme lehce rozluštit k jakému účelu vlastně slouží. Transit Connect představuje klasickou dodávku, zatímco Tourneo Connect osobní verzi.

Osobní Tourneo Connect vzniklo vlastně z Transitu Connect, vyznačuje se bohatě prosklenou karosérií, která přestože má hranaté tvary, tak působí robustně a moderně. Ve vyšší výbavě Trend jsou nárazníky lakovány v barvě karosérie, od B-sloupku jsou okna zatmavená a exponovaná místa na nárazníku, blatnících nebo bocích ochraňují plastové kryty.
Oba modely jsou navíc důkazem, že se užitkové automobily už neodvozují od osobních, ale naopak. Užitková i osobní verze se dodává na náš trh s krátkým rozvorem a nízkou střechou, ale také s delším rozvorem a vysokou střechou. A tak si lze Tourneo Connect objednat také v osmimístné verzi, kterou jsme si mohli vyzkoušet.
U prodloužené verze se rozvor zvětšil o 250 mm na 2912 mm, přičemž délka narostla ze 4275 mm na 4525 mm a výška se zvětšila ze 1815 mm na 1980 mm. Z toho jasně vyplývá dostatek místa na všech třech řadách pohodlných sedadel uspořádaných v konfiguraci 2-3-3. Ovšem na zavazadla v tu chvíli zapomeňte, za sedadla prakticky nic nedáte. V tu chvíli nám však „minibus“ přepraví až osm osob včetně řidiče.
Třetí řadu, která se však dodává za příplatek 17 000 Kč, můžeme sklopit, abychom získali pro zavazadla objem 1480 litrů, který po vyjmutí sedadel druhé a třetí řady můžeme navýšit až na 3718 litrů. Pak lze Connect využít třeba pro menší stěhování. Výhodou přitom bude nákladová hrana ve výšce pouhých 600 mm nad zemí. Dovnitř by se nám vešla i krabice o velikosti 900 x 1180 x 600 mm.
Sedadla jsou ve všech řadách pohodlná, nad hlavami máme místa víc než dost, když ještě nad předními sedadly je stropní úložný prostor. Na třetí řadě mají cestující šířku v loktech 1540 mm. Na druhou i třetí řadu se vejdou pohodlně tři dospělé osoby. Dozadu se nastupuje bočními posuvnými dveřmi na obou stranách, které by mohly být trochu širší, aby ulehčily přístup na třetí poslední řadu.
Interiér je moderní, plně srovnatelný s osobním automobilem a v ničem nám nepřipomíná užitkový automobil. Přístrojová deska, především pak středový panel jako by z oka vypadl modelu C-Max. Potěšil nás výborný výhled a zvýšená pozice za volantem, nastavitelným ve dvou osách.
Pro všechny verze Connect je k dispozici pouze vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.8 s přímým vstřikováním common-rail, ale ve třech výkonových variantách – 80, 90 a 110 k, přičemž nejslabší je určen pouze pro základní krátkou verzi, ostatní dva pak pro všechny ostatní verze i výbavy.
Pro osmimístnou verzi je určitě nejvhodnější nejvýkonnější turbodiesel o výkonu 110 k. Při obsazení pěti osobami s ním dokážeme jezdit velice svižně, až jsme byli překvapeni. Může za to točivý moment 250 Nm, jenž je k využití už od 1500 otáček až skoro do třech tisíc. Přesvědčili jsme, že má dost síly jak při akceleraci, tak třeba delší jízdě vyšší rychlostí po dálnici. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem sedmi litrů, mimo město zhruba o litr méně, což hodnotíme velice příznivě, vzhledem k vyššímu aerodynamickému odporu i silnějšímu motoru.
Vůz se pěkně a stabilně choval také na klikatých silničkách, přestože neměl ESP, jenž se dodává za příplatek. Vpředu jsou kola nezávisle zavěšena, vzadu je tuhá náprava odpružená listovými pery. Řazení mechanické převodovky s vhodně odstupňovanými pěti stupni je lehké a přesné, pochvalu zaslouží také kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením.
Ford Tourneo Connect řadíme díky variabilitě, vnitřnímu prostoru i kvalitnímu a hospodárnému turbodieselu, stejně jako jízdním vlastnostem mezi nejpovedenější modely v tomto segmentu. Byl navržen tak, aby poskytl co možná nejvariabilnější konfiguraci sedadel pro podniká i volný čas.
Základní výbava Base zahrnuje mj. systém ABS + TCS, čelní airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, boční ochranné lišty i posuvné dveře na obou stranách. Výbava Trend nám přináší navíc třeba elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, mlhovky, manuální klimatizaci, zadní stírač nebo stropní konzoli v celé šířce.
Ceny prodloužených verzí se pohybují od 511 590 Kč (Base, 90 k) bez DPH, resp. 547 290 Kč (Base, 110 k). Testované provedení stojí 582 990 Kč bez DPH. Cena zahrnuje také prodlouženou záruku na 3 roky nebo do 150 000 km.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1753 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 3750/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-2900/min
Zrychlení 0-100 km/h: 13,2 s
Rychlost: 166 km/h
Spotřeba (město/mimo město): 7,6/5,2/6,0 l/100 km
Rozměry: 4545 x 1795 x 2045 mm
Rozvor kol: 2910 mm
Cena: 582 990 Kč bez DPH (Trend, 110 k)



Jindřich Lasík, 27.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar