Ford Mondeo 2.0 TDCi - co si přát víc?
Podrobně jsme se Fordu Mondeo věnovali již několikrát (viz Novinky) a po vyzkoušení verze Kombi se zážehovým pětiválcem 2.5 (Viz Testy) se proto v případě zkoušeného liftbacku se vznětovým přeplňovaným dvoulitrem soustředíme jen na podstatné věci.
Tři karosářské varianty, šest pohonných jednotek (pouze řadové, šestiválec již v nabídce není), tři převodovky a sedm stupňů výbavy – to je nabídka Fordu Mondeo, jenž ač zatím není na silnicích příliš vidět, tak má šanci zaútočit na pozice podobných konkurenčních značek.
Decentní tvary osvěžuje řada detailů, u nichž se v případě výbavy Ghia chromem nešetřilo, a právě vzhledem Mondeo vzbuzuje zájem široké motoristické veřejnosti.
Pod otevřené zadní víko se vejdou v pohodě dvoumetroví dlouháni, ale v garáži pozor. Na odklopení celého víka potřebujeme výšku aspoň 2,2 metru. Osoby menšího vzrůsty budou mít možná menší problémy také dosáhnout na jeho madlo. Pod ním se však nachází velkorysý zavazadlový prostor o objemu 540 litrů, který pojme opravdu hodně kufrů a třeba i složený kočárek. Po sklopení zadních opěradel vznikne sice malý schod, ale objem naroste až na 1460 litrů. Pod podlahou je ukryto ještě dojezdové kolo 125/90 R16.
Pětidveřový liftback je svojí délkou 4778 mm nejkratší variantou, čtyřdveřový sedan měří 4844 mm a kombi 4830 mm.
Přístrojová deska u výbavy Ghia vypadá spíš luxusně než sportovně, na čemž má zásluhu obložení v imitaci dřeva a hliníku. Sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cesty, vzadu místa dostatek pro tři, jen multifunkční volant se šestnácti tlačítky vyžaduje zpočátku troch přemýšlení a dobrou orientaci, co vlastně chceme naladit nebo nastavit. Řízení je přesné, stejně jako řazení šesti dobře odstupňovaných převodů.
Testovaná pohonná jednotka – vznětový přeplňovaný dvoulitr by ještě před nedávnem patřil asi k nejžádanějším, dnes bude situace vzhledem k ceně nafty a cenovém rozdílu mezi benzinovým a dieselovým motorem (u základní verze Trend činí 79 000 Kč), asi trochu jiná. I když si své příznivce si bezpochyby najde, zvláště, když jsme jezdili v průměru pod sedm litrů nafty na sto kilometrů.
Slušný výkon 140 k je k dispozici ve 4000 otáčkách za minutu, a největší sílu 320 Nm (s funkcí overboost až 340 Nm) můžete využívat v rozmezí už od 1750 až do 2240 otáček. K přednostem patří výborný zátah a kultivovaný chod, ideální je držet otáčky na hranici dvou tisíc.
Díky širokému rozchodu kol se skvěle chová v zatáčkách, stopu drží prakticky až na hranici fyzikálních zákonů, ostatně celý podvozek považujeme mezi nejlepší v této třídě. Obě nápravy jsou uloženy na pomocných rámech, ukotvených v karosérii prostřednictvím pryžových lůžek. Přední náprava McPherson je koncepčně shodná s předchůdcem, zadní vychází z nového Focusu.
Ve výbavě Ghia najdeme mj. bezzátkový systém plnění paliva s detektorem správné palivové pistole, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením prostoru pod zrcátky, vyhřívané čelní sklo „Quickclear“ s vyhřívanými tryskami vstřikovačů, mlhovky, duální klimatizaci s automatickou regulací teploty, přídavné topení, tempomat,audio systém Sony, stereorádio/6CD, měnič na 6 CD, RDS EON, PTY, MP3.
Cena verze 2.0 TDCi Trend začíná na 765 990 Kč, luxusní provedení Ghia přijde pak na 815 990 Kč (viz. www.ford.cz ). Ceny pětidveřového liftbacku i čtyřdveřového sedanu jsou shodné.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750 – 2240/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4778 x 1886 x 1500 mm
Rozvor: 2850 mm
Cena: 815 990 Kč (2.0 TDCi Ghia)
Jindřich Lasík, 20.6.2008
Decentní tvary osvěžuje řada detailů, u nichž se v případě výbavy Ghia chromem nešetřilo, a právě vzhledem Mondeo vzbuzuje zájem široké motoristické veřejnosti.
Pod otevřené zadní víko se vejdou v pohodě dvoumetroví dlouháni, ale v garáži pozor. Na odklopení celého víka potřebujeme výšku aspoň 2,2 metru. Osoby menšího vzrůsty budou mít možná menší problémy také dosáhnout na jeho madlo. Pod ním se však nachází velkorysý zavazadlový prostor o objemu 540 litrů, který pojme opravdu hodně kufrů a třeba i složený kočárek. Po sklopení zadních opěradel vznikne sice malý schod, ale objem naroste až na 1460 litrů. Pod podlahou je ukryto ještě dojezdové kolo 125/90 R16.
Pětidveřový liftback je svojí délkou 4778 mm nejkratší variantou, čtyřdveřový sedan měří 4844 mm a kombi 4830 mm.
Přístrojová deska u výbavy Ghia vypadá spíš luxusně než sportovně, na čemž má zásluhu obložení v imitaci dřeva a hliníku. Sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cesty, vzadu místa dostatek pro tři, jen multifunkční volant se šestnácti tlačítky vyžaduje zpočátku troch přemýšlení a dobrou orientaci, co vlastně chceme naladit nebo nastavit. Řízení je přesné, stejně jako řazení šesti dobře odstupňovaných převodů.
Testovaná pohonná jednotka – vznětový přeplňovaný dvoulitr by ještě před nedávnem patřil asi k nejžádanějším, dnes bude situace vzhledem k ceně nafty a cenovém rozdílu mezi benzinovým a dieselovým motorem (u základní verze Trend činí 79 000 Kč), asi trochu jiná. I když si své příznivce si bezpochyby najde, zvláště, když jsme jezdili v průměru pod sedm litrů nafty na sto kilometrů.
Slušný výkon 140 k je k dispozici ve 4000 otáčkách za minutu, a největší sílu 320 Nm (s funkcí overboost až 340 Nm) můžete využívat v rozmezí už od 1750 až do 2240 otáček. K přednostem patří výborný zátah a kultivovaný chod, ideální je držet otáčky na hranici dvou tisíc.
Díky širokému rozchodu kol se skvěle chová v zatáčkách, stopu drží prakticky až na hranici fyzikálních zákonů, ostatně celý podvozek považujeme mezi nejlepší v této třídě. Obě nápravy jsou uloženy na pomocných rámech, ukotvených v karosérii prostřednictvím pryžových lůžek. Přední náprava McPherson je koncepčně shodná s předchůdcem, zadní vychází z nového Focusu.
Ve výbavě Ghia najdeme mj. bezzátkový systém plnění paliva s detektorem správné palivové pistole, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením prostoru pod zrcátky, vyhřívané čelní sklo „Quickclear“ s vyhřívanými tryskami vstřikovačů, mlhovky, duální klimatizaci s automatickou regulací teploty, přídavné topení, tempomat,audio systém Sony, stereorádio/6CD, měnič na 6 CD, RDS EON, PTY, MP3.
Cena verze 2.0 TDCi Trend začíná na 765 990 Kč, luxusní provedení Ghia přijde pak na 815 990 Kč (viz. www.ford.cz ). Ceny pětidveřového liftbacku i čtyřdveřového sedanu jsou shodné.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750 – 2240/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4778 x 1886 x 1500 mm
Rozvor: 2850 mm
Cena: 815 990 Kč (2.0 TDCi Ghia)
Jindřich Lasík, 20.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout