Ford Kuga 2.0 CDTi 4WD obstojí i v terénu
Evropský Ford má od letošního jara zastoupení už ve všech segmentech, od malých automobilů až po offroady. Jediné, co mu do té doby chybělo, byl segment malých SUV. To se změnilo s příchodem modelu Kuga, jehož sériovou podobu si mohli prohlédnout návštěvníci loňského autosalonu ve Frankfurtu.
Jak bude asi vypadat, naznačily tvary konceptu x-iosis už na pařížském autosalonu před dvěma roky. Neotřelý a atraktivní design, který nelze zaměnit se žádným podobným automobilem má na svědomí Martin Smith, jenž pracoval před tím pro firmy GM/Opel, Toyota, Porsche nebo Audi. Při pozorném pohledu zjistíme, že příď připomíná Mondeo, záď zase S-Max a silueta Focus. Přesto vznikl pohledný automobil, poutající pozornost předními světlomety, prolisy na kapotě, dvěma horizontálně otočenými maskami chladiče a předním a zadním ochranným krytem..
Podvozkové skupiny má v základu shodné s Focusem, Mazdou 3 nebo Volvem S40, ale pro Kugu pochopitelně upravené. Vpředu jsou spodní příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Čekali bychom tedy excelentní jízdní vlastnosti, jak jsme zvyklí třeba právě z Focusu, ale v případě Kugy jsou ovlivněny vyšší polohou těžiště a světlou výškou 188 mm. A tak si musíme zvyknout na větší náklon karosérie, a hodně komfortní odpružení. Můžete být však klidní, nad vámi bdí anděl strážný v podobě ESP.
Na druhou stranu se však nemusíte bát vyrazit do lehčího terénu, nejen díky vyšší světlosti, ale také trvalému pohonu všech kol Intelligent AWD s mezinápravovou spojkou třetí generace Haldex. Nevyžaduje obsluhu a plynule rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 100:0 až na 50:50.
V první fázi je Kuga vybavena vznětovým přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 136 k. Točivý moment 320 Nm, s funkcí overboost 340 Nm, je k dispozici ve 2000 otáčkách za minutu. Svižně zatahuje už od 1300 otáček, přičemž největší nárůst se projeví zhruba mezi 1500 až 2500/min. Teprve šipka ve 4500/min upozorní, že je čas na přeřazení. Pětku můžete v klidu zařadit už od 60 km/h, šestku přibližně od 70 km/h. V průměru s ním můžete jezdit za nějakých 6,5 litru na sto kilometrů, mimo město se dostanete i pod šest litrů.
Přístrojová deska je přehledná, jak je ostatně u modelů Ford zvykem, startuje se tlačítkem, interiér v našem případě prosvětlovalo velké panoramatické okno (za příplatek), líbily se nám prvky s hliníkovou úpravou, volant lze seřídit podélně i výškově. Na předních sedadlech se usadíte pohodlně, vzadu je dost místa pro každého a zavazadlový prostor má objem 360 litrů, v případě, že můžete sklopit zadní sedadla se zvětší na 1405 litrů po naložení po střechu. Řazení šestistupňové převodovky jde lehce a přesně, totéž platí o řízení.
Ford Kuga se dodává ve dvou stupních výbava – Trend se systémy ABS, ESP, TCS, ENA, šesti airbagy, klimatizací, radiem/CD, elektrickým ovládáním oken, mlhovkami, vyšší výbava Titanium zahrnuje mj. navíc duální klimatizaci, čalounění kůže/látka, tempomat, automatické stírače s dešťovým senzorem apod.(Podrobné info na www.ford.cz )
Verze s pohonem dvou kol začíná na 669 990 Kč (Trend), s pohonem 4WD stojí od 719 900 Kč. K dispozici je také verze s pevnou přepážkou N1, za níž zákazník zaplatí od 562 160 Kč bez DPH, včetně instalované přepážky.
Ford Kuga si nemůže splést s žádným jiným automobilem, neboť jeho karosérie, vytvořená v tzv. kinetickým designu je hodně nadčasová a neokoukaná, vůz zaujme také světlou výšku. Dobře obstál také v terénu při zdolávání nejrůznějších překážek, stejně jako při sjíždění nebo vyjíždění prudkých svahů. Jsme přesvědčeni, že se svoji klientelu jistě najde.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Toč.moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.7 s
Spotřeba (město/mimo město(/kombin.): 8,1/5,4/6,4 l/100 km
Rozměry: 4443 x 1842 x 1677 mm
Rozvor kol: 2690 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 21º/25º
Přechodový úhel: 14,5
Stoupavost: 22º
Brodivost 450 mm
Cena: 669 990 Kč (4x2 Trend)
719 900 Kč (4x4 Trend)
Jindřich Lasík, 20.10.2008
Podvozkové skupiny má v základu shodné s Focusem, Mazdou 3 nebo Volvem S40, ale pro Kugu pochopitelně upravené. Vpředu jsou spodní příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Čekali bychom tedy excelentní jízdní vlastnosti, jak jsme zvyklí třeba právě z Focusu, ale v případě Kugy jsou ovlivněny vyšší polohou těžiště a světlou výškou 188 mm. A tak si musíme zvyknout na větší náklon karosérie, a hodně komfortní odpružení. Můžete být však klidní, nad vámi bdí anděl strážný v podobě ESP.
Na druhou stranu se však nemusíte bát vyrazit do lehčího terénu, nejen díky vyšší světlosti, ale také trvalému pohonu všech kol Intelligent AWD s mezinápravovou spojkou třetí generace Haldex. Nevyžaduje obsluhu a plynule rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 100:0 až na 50:50.
V první fázi je Kuga vybavena vznětovým přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 136 k. Točivý moment 320 Nm, s funkcí overboost 340 Nm, je k dispozici ve 2000 otáčkách za minutu. Svižně zatahuje už od 1300 otáček, přičemž největší nárůst se projeví zhruba mezi 1500 až 2500/min. Teprve šipka ve 4500/min upozorní, že je čas na přeřazení. Pětku můžete v klidu zařadit už od 60 km/h, šestku přibližně od 70 km/h. V průměru s ním můžete jezdit za nějakých 6,5 litru na sto kilometrů, mimo město se dostanete i pod šest litrů.
Přístrojová deska je přehledná, jak je ostatně u modelů Ford zvykem, startuje se tlačítkem, interiér v našem případě prosvětlovalo velké panoramatické okno (za příplatek), líbily se nám prvky s hliníkovou úpravou, volant lze seřídit podélně i výškově. Na předních sedadlech se usadíte pohodlně, vzadu je dost místa pro každého a zavazadlový prostor má objem 360 litrů, v případě, že můžete sklopit zadní sedadla se zvětší na 1405 litrů po naložení po střechu. Řazení šestistupňové převodovky jde lehce a přesně, totéž platí o řízení.
Ford Kuga se dodává ve dvou stupních výbava – Trend se systémy ABS, ESP, TCS, ENA, šesti airbagy, klimatizací, radiem/CD, elektrickým ovládáním oken, mlhovkami, vyšší výbava Titanium zahrnuje mj. navíc duální klimatizaci, čalounění kůže/látka, tempomat, automatické stírače s dešťovým senzorem apod.(Podrobné info na www.ford.cz )
Verze s pohonem dvou kol začíná na 669 990 Kč (Trend), s pohonem 4WD stojí od 719 900 Kč. K dispozici je také verze s pevnou přepážkou N1, za níž zákazník zaplatí od 562 160 Kč bez DPH, včetně instalované přepážky.
Ford Kuga si nemůže splést s žádným jiným automobilem, neboť jeho karosérie, vytvořená v tzv. kinetickým designu je hodně nadčasová a neokoukaná, vůz zaujme také světlou výšku. Dobře obstál také v terénu při zdolávání nejrůznějších překážek, stejně jako při sjíždění nebo vyjíždění prudkých svahů. Jsme přesvědčeni, že se svoji klientelu jistě najde.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Toč.moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.7 s
Spotřeba (město/mimo město(/kombin.): 8,1/5,4/6,4 l/100 km
Rozměry: 4443 x 1842 x 1677 mm
Rozvor kol: 2690 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 21º/25º
Přechodový úhel: 14,5
Stoupavost: 22º
Brodivost 450 mm
Cena: 669 990 Kč (4x2 Trend)
719 900 Kč (4x4 Trend)
Jindřich Lasík, 20.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout