Ford Fusion 1.4 Ebony - prodejní bestseller
Nejprodávanějším zahraničním automobilem na českém trhu je více než rok nenápadný Ford Fusion. Jen za loňský rok se jich prodalo 5608 ks, letos v lednu pak 329, v únoru dokonce 496 ks a březen si raději ani netroufáme odhadnout. Proč tomu tak je, jsme se pokusili zjistit v dnešním testu.
Poprvé se koncept Fordu Fusion objevil na podzim 2001 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohenem, ještě jako koncept od modelu Fiesta. Do výroby se dostal v roce 2003 a kupodivu v ní setrval dosud, takže je v tuto chvíli nejstarším modelem Ford. To však v žádném případě neznamená, že by snad byl zastaralý, jen na interiéru je vidět, že není nejnovější. Ale na druhou stranu, účel světí prostředky, a to v tomto případě platí dvojnásob.
Design malého pětidveřového hatchbacku je účelný a praktický a hlavně nepropadá žádným módním vlivům. Robustní nárazník je vpředu opatřen černou ochrannou lištou, která má za úkol chránit lak před drobnými oděrky. Ochranný plast najdeme i na bocích karosérie, u které vynikne její výška a bohaté prosklení, takže je z vozu pěkný výhled,
Fusion nabízí relativně velký interiér, přední sedadla by mohla mít je trochu lepší boční držení, vzadu mají cestující dost místa jak pro kolena, tak hlavu. Předností je nadprůměrný zavazadlový prostor o objemu 337 l. Tím se blíží hatchbacku nižší střední třídy. Sklopením zadních sedadel dostaneme objem až 1175 litrů, přičemž délka se prodlouží ze 980 na 1300 mm. Sklopit můžeme i opěradlo předního spolujezdce a převážet tak hodně dlouhé předměty. Víko pátých dveří můžeme otevřít až do výšky 1,90 metru a při nakládání zavazadel potěší nízká hrana, která je 530 mm nad zemí a zároveň v úrovni podlahy kufru.
Přístrojová deska je jednoduchá, ovladače jsou přehledně uspořádané, tříramenný volant silným koženým věncem se dobře drží. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je displej palubního počítače a ukazatel chladicí kapaliny a stavu paliva.
Pro Ford Fusion jsou na výběr zážehové čtyřválce 1.25/75 k, 1.4/80 k a 1.6/100 k a vznětové přeplňované 1.4 TDCi/68 k a 1.6 TDCi/90 k. Tudíž výběr dostatečný pro každého, všechny kombinované s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Největší zájem je o zlatou střední cestu – benzinový 1.4 o výkonu 80 k při 5700/min. Největšího točivého momentu 124 Nm dosahuje při 3500/min. Pro malý hatchback je ideální volbou, i pokud jde o spotřebu. Při běžném ježdění mimo město nebo při ustálené rychlosti 100 km/h a zhruba ve třech tisících otáčkách se lze pohybovat těsně nad šesti litry benzinu, jinak musíme počítat s průměrem kolem sedmi litrů, ale hodně záleží, jak budete šlapat na plyn.
Ford Fusion vychází z předchozí generace Fiesty, a jak je u Fordů zvykem, dalším plusem jsou výborné jízdní vlastnosti díky komfortnějšímu nastavení podvozku. S vyšší světlou výškou se sice zvýšilo těžiště, ale nemusíte se bát vyrazit i na polní cesty. Kola reagují velice citlivě na pohyby volantem.
A proč je tedy o Fusion takový zájem? Jednoznačně proto, že poskytuje výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Cena je navíc umocněna ještě různými akčními slevami, a tak Ford Fusion 1.4 ve výbavě Ebony přijde dnes na 249 900 Kč, s motorem 1.25 je ještě o 10 000 Kč méně.
V druhém stupni výbavy Ebony máme mj. čelní airbagy, ABS, centrální zamykání, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, radio s CD, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, která jsou i vyhřívaná, mlhovky, kožený volant atd. Z toho je vidět, že i výbava je silnou stránkou Fordu Fusion, který je ideálním automobilem pro širokou motoristickou veřejnost. A vůbec nepatří do starého železa.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1388 cm³
Výkon: 58 kW (80 k) při 5700/min
Točivý moment: 124 Nm při 3500/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4013 x 1724 x 1543 mm
Rozvor kol: 2486 mm
Cena: 249 900 Kč (1.4 Ebony)
Jindřich Lasík, 27.3.200í
Design malého pětidveřového hatchbacku je účelný a praktický a hlavně nepropadá žádným módním vlivům. Robustní nárazník je vpředu opatřen černou ochrannou lištou, která má za úkol chránit lak před drobnými oděrky. Ochranný plast najdeme i na bocích karosérie, u které vynikne její výška a bohaté prosklení, takže je z vozu pěkný výhled,
Fusion nabízí relativně velký interiér, přední sedadla by mohla mít je trochu lepší boční držení, vzadu mají cestující dost místa jak pro kolena, tak hlavu. Předností je nadprůměrný zavazadlový prostor o objemu 337 l. Tím se blíží hatchbacku nižší střední třídy. Sklopením zadních sedadel dostaneme objem až 1175 litrů, přičemž délka se prodlouží ze 980 na 1300 mm. Sklopit můžeme i opěradlo předního spolujezdce a převážet tak hodně dlouhé předměty. Víko pátých dveří můžeme otevřít až do výšky 1,90 metru a při nakládání zavazadel potěší nízká hrana, která je 530 mm nad zemí a zároveň v úrovni podlahy kufru.
Přístrojová deska je jednoduchá, ovladače jsou přehledně uspořádané, tříramenný volant silným koženým věncem se dobře drží. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je displej palubního počítače a ukazatel chladicí kapaliny a stavu paliva.
Pro Ford Fusion jsou na výběr zážehové čtyřválce 1.25/75 k, 1.4/80 k a 1.6/100 k a vznětové přeplňované 1.4 TDCi/68 k a 1.6 TDCi/90 k. Tudíž výběr dostatečný pro každého, všechny kombinované s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Největší zájem je o zlatou střední cestu – benzinový 1.4 o výkonu 80 k při 5700/min. Největšího točivého momentu 124 Nm dosahuje při 3500/min. Pro malý hatchback je ideální volbou, i pokud jde o spotřebu. Při běžném ježdění mimo město nebo při ustálené rychlosti 100 km/h a zhruba ve třech tisících otáčkách se lze pohybovat těsně nad šesti litry benzinu, jinak musíme počítat s průměrem kolem sedmi litrů, ale hodně záleží, jak budete šlapat na plyn.
Ford Fusion vychází z předchozí generace Fiesty, a jak je u Fordů zvykem, dalším plusem jsou výborné jízdní vlastnosti díky komfortnějšímu nastavení podvozku. S vyšší světlou výškou se sice zvýšilo těžiště, ale nemusíte se bát vyrazit i na polní cesty. Kola reagují velice citlivě na pohyby volantem.
A proč je tedy o Fusion takový zájem? Jednoznačně proto, že poskytuje výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Cena je navíc umocněna ještě různými akčními slevami, a tak Ford Fusion 1.4 ve výbavě Ebony přijde dnes na 249 900 Kč, s motorem 1.25 je ještě o 10 000 Kč méně.
V druhém stupni výbavy Ebony máme mj. čelní airbagy, ABS, centrální zamykání, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, radio s CD, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, která jsou i vyhřívaná, mlhovky, kožený volant atd. Z toho je vidět, že i výbava je silnou stránkou Fordu Fusion, který je ideálním automobilem pro širokou motoristickou veřejnost. A vůbec nepatří do starého železa.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1388 cm³
Výkon: 58 kW (80 k) při 5700/min
Točivý moment: 124 Nm při 3500/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4013 x 1724 x 1543 mm
Rozvor kol: 2486 mm
Cena: 249 900 Kč (1.4 Ebony)
Jindřich Lasík, 27.3.200í
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout