Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Focus Combi 1.8 TDCi - vysoký standard

Mezi velice oblíbené a zároveň i dobře prodávané automobily patří bezpochyby Ford Focus, jenž se poprvé už před deseti lety, v roce 2004 přišlo na řadu nové vydání a koncem loňského roku prošel zásadním faceliftem.

Na pohled by se mohlo zdát, že se liší snad jedině přední mřížkou. Omyl. Jediné, co zbylo z první generace nezměněné je totiž střecha. Designově si tak trochu vzal za vzor Mondeo. Přední část teď upoutá mohutnou mřížkou pod nárazníkem a nad ní menší lichoběžníkového tvaru. Světlomety byly protaženy hodně do boků. Nový je rovněž prolis, který se táhne prakticky od předních blatníků, jenž jsou také více vypouklé, až k zadním svítilnám. Design na nás působí vůbec robustněji než dřív.
Focus se i nadále vyrábí jako tří- a pětidveřový hatchback a praktické kombi. Interiér je i přes drobné změny, které se týkají hlavně přístrojové desky a středové konzole, stále líbivý a zpracování je kvalitnější. Zajímavě vypadá nový čtyřramenný volant, který se dobře drží a vše je příkladně ergonomicky uspořádané. Někteří mohou mít výhrady ke stříbrně lakovanému plastu imitující hliník na středovém panelu, ale nás nikterak neurážel.
Rozměry a rozsah seřízení dobře tvarovaných předních sedadel je dostačující, vzadu se pohodlně usadí tři dospělé osoby, aniž by se tísnili.
U kombi asi každého zajímá zavazadlový prostor spíš než vlastní interiér. Nabídne opravdu hodně, základní objem 482 litrů s plnohodnotnou rezervou, po sklopení zadní řady až 1525 litrů, to jsou pro nižší střední třídu více než dobré hodnoty. Jeho délka je 1042 mm, respektive až 1669 mm, šířka mezi podběhy 1159 mm, a výška po plato 510 mm (do stropu 890 mm). Zadní stěna se vyklápí dostatečně vysoko a práh ložné plochy je pouhých 590 mm, což je v této kategorii rovněž jedna z nejlepších hodnot.
Pro Focus Combi si u nás může zákazník vybrat ze sedmi pohonných jednotek. Vedle pěti benzinových Duratec také dva vznětové Duratorq. Zvolili jsme „zlatou střední cestu“ – vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.8 TDCi o výkonu 115 k. Točivý moment 300 Nm vrcholí na 1900 otáčkách za minutu. Proto se také nejprve projeví až při 1800/min a ve dvou tisících se v něm probudí síla. Právě zrychlení a slušnou dynamiku jsme u půldruhé tuny těžkého vozu ocenili. Ovšem ještě více nás potěšila spotřeba, která se pohyboval v průměru kolem pěti litrů na sto kilometrů. Snažili jsme se s vozem jezdit tak jako běžný uživatel. S lehkou nohou se dostanete bez problémů pod pět litrů, naopak ve „stotřiceti“ na dálnici počítejte se šesti litry. Tam bychom uvítali ještě „šestku“, jinak je řazení pětistupňové převodovky přesné a spolehlivé.
Už Focus první generace se mohl pochlubit špičkovým podvozkem, o němž můžeme mluvit jen v superlativech. Prostě nemá chybu ani v druhé generaci, jeho naladění je spíše sportovní a velice stabilní. Také kotoučové brzdy jsou účinné.
Vznětová verze se dodává až od druhého stupně výbavy Trend, která poskytuje prakticky všechno, co potřebujete – šest airbagů, mlhovky, denní světla, manuální klimatizaci, systémy ABS, protiprokluzový TCS, brzdový asistent EBA ale také ESP.
Ford Focus Combi lze nyní pořídit v akční nabídce od 374 900 Kč (1.4 Trend). Vznětová testovaná verze 1.8 TDI přijde na slušných 454 900 Kč. Jde o klasické rodinné kombi, které pohodlně dopraví na místo určení posádku i nepřeberné množství zavazadel. Vyniká kvalitním a prostorným interiérem i „kufrem“, skvělými jízdními vlastnostmi a v případě 1.8 DTCi také nízkou spotřebou paliva. Za nedostatek považujeme snad jen chybějící „šestku“ pětistupňové mechanické převodovky.



Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1753 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3700/min
Toč.moment: 300 Nm při 1900/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,8/4,4/5,3 l/100 km
Rozměry: 4468 x 1839 x 1501 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Zav.prostor: 482/1525 l
Cena: 454 900 Kč (akční Trend)

Jindřich Lasík, 16.9.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar