Ford Focus CC 2.0 TDCi - italská škola se nezapře
Při přebírání Fordu Focus CC jsme si tak trochu s obavami říkali, jestli pak nám bude počasí aspoň trochu přát, abychom si užili jízdu v otevřeném voze. Naše přání bylo vyslyšeno, a kabriolet jsme si opravdu užívali všemi doušky naplno.
S Focusem CC jsme vyrazili mj. na Sachsen Classic a prakticky po celý den doprovázeli veterány bez střechy. Jen ráno, kdy teploty v Krušných horách ukazovaly kolem sedmi stupňů nad nulou, jsme jezdili se střechou, a pak při zpáteční cestě na dálnici, kdy byl hluk uvnitř kupé přeci jen menší.
Historie Focusu CC sahá vlastně do roku 2004, do doby studie Vignale. Sériová výroba prvního Fordu Focus se skládací střechou se rozeběhla v roce 2006 a zhruba před rokem prošla modernizací v souladu s celou modelovou řadou. Focus CC je výsledkem spolupráce Fordu s věhlasnou karosárnou Pininfarina, která je sama o sobě zárukou elegance. Však také vůz budil pozornost všude, kde jsme zastavili, a to nejen u nás, ale také v Německu. Často nechtěli přihlížející ani věřit, že jde o Focus.
Na rozdíl od konkurence používá Focus CC jen dvoudílnou pevnou střechu místo třídílné. Toto řešení má své klady i zápory. Na jedné straně je zhruba o sedmdesát kilogramů lehčí, pevnější a jednodušší. Na druhou stranu stáli designeři před úkolem, vytvořit mohutnější záď, aby bylo střechu kam složit. Díky tomu zase vznikl největší zavazadlový prostor mezi podobnými typy vozů. V konfiguraci kupé – 534 litrů, v kabrioletu – 238 l. To jsou hodnoty, které může závidět nejeden sedan střední třídy.
Pokud chceme natáhnout nebo stáhnout střechu, potom musíme nejdříve zastavit a tlačítkem na středovém panelu provést požadovaný úkol. Jakou mávnutím kouzelným proutkem máme za půl minuty z kupé kabriolet nebo z kabrioletu kupé. Tedy automobil pro 356 dní v roce.
Byť je čtyřmístný, tak se nejlépe cestuje ve dvou, případně s dvěma dětmi. Ale i krátkou vzdálenost přežijí vzadu dva dospělí cestující. Nejvíce záleží na výšce řidiče a v jaké poloze má sedadlo, aby vám zbylo místo pro kolena. Pokud jedete ve dvou, tak můžete zadní sedadla zakrýt větrnou clonou, za níž si musíte připlatit devět tisíc korun.
Ford Focus CC můžete mít buď se zážehovými motory 1.6 Duratec/100 k nebo 2.0 Duratec/145 k či vznětovým 2.0 Duratorq TDCI, který jsme si mohli vyzkoušet. Jeho 100 kW/136 k, které jsou k dispozici ve 4000 otáčkách poskytuje vozu velice slušnou dynamiku. Už ve 2000/min můžeme využívat největší točivý moment 320 Nm, krátkodobě 340 N.m. Vzhledem ke svižné jízdě jsme jezdili v průměru za 6,6 litru nafty na sto kilometrů, což považujeme za víc než hodně slušnou spotřebu.
Vzhledem k výztuhám je kupé/kabriolet asi o dvě stě kilogramů těžší než hatchback, což jsme na jízdních vlastnostech nijak výrazně nepociťovali. Možná i proto, že podvozek v podstatě vychází ze sportovní verze ST, ale s měkčím odpružením. Dobře si poradí i s horším uskákaným povrchem, o který není u nás nikdy nouze.
Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Titanium v ceně za 914 990 Kč, za níž máte k dispozici mj. kožené čalounění, automatickou duální klimatizaci, tempomat, sedalo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou, pochopitelně čelní a boční airbagy, které stejně jako např. ESP jsou už v základní výbavě Trend. Tady začínají ceny na 694 990 K4 (1.6), resp. 834 990 Kč (2.0 TDCi).
Ford Focus CC musí okouzlit každého, kdo zatouží mít dva v jednom. Jediné, co mu může zabránit v jeho pořízení je jeho vyšší cena.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Duratorq TDCI
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (137 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,7/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1834 x 1448 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Zavazadlový prostor: 248/534 l
Cena: 914 990 Kč (2.0 Duratorq TDCi+ PDF)
J.Lasík, 26.8.2010
Historie Focusu CC sahá vlastně do roku 2004, do doby studie Vignale. Sériová výroba prvního Fordu Focus se skládací střechou se rozeběhla v roce 2006 a zhruba před rokem prošla modernizací v souladu s celou modelovou řadou. Focus CC je výsledkem spolupráce Fordu s věhlasnou karosárnou Pininfarina, která je sama o sobě zárukou elegance. Však také vůz budil pozornost všude, kde jsme zastavili, a to nejen u nás, ale také v Německu. Často nechtěli přihlížející ani věřit, že jde o Focus.
Na rozdíl od konkurence používá Focus CC jen dvoudílnou pevnou střechu místo třídílné. Toto řešení má své klady i zápory. Na jedné straně je zhruba o sedmdesát kilogramů lehčí, pevnější a jednodušší. Na druhou stranu stáli designeři před úkolem, vytvořit mohutnější záď, aby bylo střechu kam složit. Díky tomu zase vznikl největší zavazadlový prostor mezi podobnými typy vozů. V konfiguraci kupé – 534 litrů, v kabrioletu – 238 l. To jsou hodnoty, které může závidět nejeden sedan střední třídy.
Pokud chceme natáhnout nebo stáhnout střechu, potom musíme nejdříve zastavit a tlačítkem na středovém panelu provést požadovaný úkol. Jakou mávnutím kouzelným proutkem máme za půl minuty z kupé kabriolet nebo z kabrioletu kupé. Tedy automobil pro 356 dní v roce.
Byť je čtyřmístný, tak se nejlépe cestuje ve dvou, případně s dvěma dětmi. Ale i krátkou vzdálenost přežijí vzadu dva dospělí cestující. Nejvíce záleží na výšce řidiče a v jaké poloze má sedadlo, aby vám zbylo místo pro kolena. Pokud jedete ve dvou, tak můžete zadní sedadla zakrýt větrnou clonou, za níž si musíte připlatit devět tisíc korun.
Ford Focus CC můžete mít buď se zážehovými motory 1.6 Duratec/100 k nebo 2.0 Duratec/145 k či vznětovým 2.0 Duratorq TDCI, který jsme si mohli vyzkoušet. Jeho 100 kW/136 k, které jsou k dispozici ve 4000 otáčkách poskytuje vozu velice slušnou dynamiku. Už ve 2000/min můžeme využívat největší točivý moment 320 Nm, krátkodobě 340 N.m. Vzhledem ke svižné jízdě jsme jezdili v průměru za 6,6 litru nafty na sto kilometrů, což považujeme za víc než hodně slušnou spotřebu.
Vzhledem k výztuhám je kupé/kabriolet asi o dvě stě kilogramů těžší než hatchback, což jsme na jízdních vlastnostech nijak výrazně nepociťovali. Možná i proto, že podvozek v podstatě vychází ze sportovní verze ST, ale s měkčím odpružením. Dobře si poradí i s horším uskákaným povrchem, o který není u nás nikdy nouze.
Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Titanium v ceně za 914 990 Kč, za níž máte k dispozici mj. kožené čalounění, automatickou duální klimatizaci, tempomat, sedalo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou, pochopitelně čelní a boční airbagy, které stejně jako např. ESP jsou už v základní výbavě Trend. Tady začínají ceny na 694 990 K4 (1.6), resp. 834 990 Kč (2.0 TDCi).
Ford Focus CC musí okouzlit každého, kdo zatouží mít dva v jednom. Jediné, co mu může zabránit v jeho pořízení je jeho vyšší cena.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Duratorq TDCI
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (137 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,7/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1834 x 1448 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Zavazadlový prostor: 248/534 l
Cena: 914 990 Kč (2.0 Duratorq TDCi+ PDF)
J.Lasík, 26.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout