Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Focus 1.6 - bestseller nezklamal

Jen málokterý automobile nižší střední třídy se může pochlubit tak bohatou nabídkou pohonných jednotek a výbavy jako Ford Focus. V dnešním testu jsme vyzkoušeli provedení se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru.

Popisovat jeden z nejlépe prodávaných automobilů evropského trhu Ford Focus by bylo asi zbytečné. Po verzi 1.9 TDCi (viz Testy) jsme vyzkoušeli verzi nejslabší benzinový čtyřválec 1.6, který se dodává výhradně pro druhý stupeň výbavy Trend.
V celém rozsahu otáček zaznamenává motor dobrý průběh točivého momentu i výkonu, zvláště výrazná je odezva na sešlápnutí plynu ve 4000 otáček za minutu. Čtyřválec 1.6, jenž ochotně zrychluje také ve vyšších otáčkách, se svým výkonem 100 k při 6000/min a točivým momentem 150 Nm při 4000/min ukázal jako dynamický umožňující také svižnou jízdu.
Dobře si rozumí také s pětistupňovou mechanickou převodovkou, u níž bychom možná přivítali ještě šestku, jenž by se v některých momentech hodila.
Řazení s hlavicí páky, která padne dobře do ruky, se vyznačuje krátkými drahami a přesností.
Při svižnější jízdě a obsazení třemi osobami po silnicích první a druhé třídy se spotřeba pohybovala lehce nad sedm litrů benzinu.
Ale jen dobrá pohonná jednotka rozhodně na dobré jízdní vlastnosti nestačí. K tomu je zapotřebí také kvalitně nastavený podvozek a ten má Focus jeden z nejlepších. Je naladěn tak, aby nepřenášel vibrace a rázy do volantu ani do karosérie. Skvěle drží stopu v zatáčkách. Ne nadarmo má nejlepší podvozek ve své třídě, za což vděčí víceprvkové zadní nápravě.
Ford Focus je dodáván ve tří-, čtyř-a pětidveřové karosérii a verzi kombi, s osmi zážehovými i vznětovými pohonných jednotkami ve výkonovém rozpětí od 80 k do 145 k (když nepočítáme provedení ST) a ve čtyřech stupních výbavy, jejíž bohatý přehled najdete na www.ford.cz. Snad jen zadní okna „na kličku“ jsou anachronismem, jaký si vůz těchto kvalit rozhodně nezaslouží. Námi testovaná výbava zahrnuje mj. čelní a boční airbagy, systém ABS s EBD, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, denní světla, mlhovka, palubní počítač nebo volant nastavitelný v obou směrech.
Ford Focus staví hlavně na kvalitě a eleganci, na jedničku splňuje „jedna-šestka“ nároky na výkon a provozní i jízdní vlastnosti. Je ideálním rodinným automobilem a snad právě proto je mezi motoristy tak oblíbený.


Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1596 cm³
Výkon: 74 kW (100 k) při 6000/min
Točivý moment: 150 N.m při 4000/min
Zrychlení 0-100km/h: 11,9 s
Rychlost: 180 km/h
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 8,7/5,5/6,7 l/100 km
Rozměry: 4342 x 1991 x 1497 mm
Rozvor: 2640 mm
Objem zav.prostoru: 385/1247 l
Cena: 475 990 Kč (Trend)


Jindřich Lasík, 25.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar