Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Bravo 1.4 T-JET - výkon za příznivou spotřebu

Výkon za rozumnou cenu, tak bychom mohli charakterizovat Fiat Bravo s novým motorem 1.4 T-JET o výkonu 120 k a v ceně od 404 900 Kč. Po verzi 1.9 JTD (viz Testy) nás ani tento model v žádném případě nezklamal, a to se jednalo ještě o slabší provedení motoru.

Pro zvýšení výkonu se Fiat rozhodl jít cestou přeplňování benzinového maloobjemového čtyřválce, jehož výkon se pohybuje na úrovni atmosférického dvoulitru, ovšem s příznivější spotřebou. V podstatě jde o odpověď na zážehový motor 1.4 TSI od Volkswagenu.
Jak jsme už naznačili přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 se dodává ve dvou výkonových variantách – 120 k nebo 150 k. Které dáte přednost, záleží už jen na vás a stavu peněženky. Můžeme s klidem prohlásit, že se slabší verzí jsme jezdili kolem 7,5 až 8 litry na sto kilometrů.
Motor je velice pružný a zatahuje už od 1600 otáček a pokračuje až do zhruba šesti tisíc. Ve 2200 otáčkách dosahuje největšího točivého momentu 206 Nm. Díky tomu si nechá líbit i jízdu bez častého řazení. V porovnání se silnější motorizací je jen o 15 km/h pomalejší a na stovku potřebuje o jednu sekundu delší čas (6,7 s). Ovšem ve spotřebě je na tom bezpochyby mnohem lépe.
Velmi dobře si rozumí se šestistupňovou mechanickou převodovkou, jejíž řazení jde zlehka a přesně. Při rychlosti kolem 110 km/h, což odpovídá zhruba 2500 otáčkám ukazoval palubní počítač spotřebu 7 l/100 km, při devadesátce a 500 otáčkách méně dokonce ani ne šest litrů.
Myslíme, že jeho dynamika uspokojí každého řidiče, který má rád svižnou jízdu, pochopitelně v rámci dopravních předpisů. Navíc je také výborně odhlučněn, takže cestování je skutečně pohodlné, jak jsme se přesvědčili při cestě na lipský veletrh. Komu by 120 k nebo 150 k nestačilo, musí si počkat na verzi 1.8 s výkonem přes 200 k.
Vozu jsme se už podrobně věnovali (viz testy, Novinky), a tak jen ve stručnosti. Tříramenný multifunkční volant se dobře drží, ukazatele jsou přehledné a čitelné a přístrojová deska je z povrchu, který se nezrcadlí v předním okně.
Bravo je postavené na podvozku Styla a od každého italského vozu se očekává líbivý vzhled, což platí pochopitelně také o Bravu, jehož výhradně pětidveřová karosérie je výsledkem vlastního designerského střediska Centro Stile. Prostě italští karosáři umí a když k tomu připočteme kvalitní dílenské zpracování, kvalitní materiály, tak dostaneme Fiat opravdu na úrovni. Interiér nabízí velice slušnou nabídku místa na všech sedadlech včetně zavazadlového prostoru o objemu 500 litrů, jenž lze zvětšit na 1170 litrů.
Fiat Bravo je bohatě vybaven už v základní verzi, motorizace 1.4 T-JET/120 je k dispozici ve dvou stupních výbavy – Dynamic a Emotion, jenž jsou bohatší mj. kožený věnec volantu a hlavice řadicí páky, 16“ kola, automatickou zónovou klimatizaci, parkovací asistent vzadu, přední loketní opěrku s chladicí přihrádkou, systémy ESP+ASR/MSR, Hill Holder, tempomat atd.
Fiat Bravo T-Jet je vítaným rozšířením nabídky, jakou Fiat nabízí svým zákazníkům a příznivá volba pro každého, kdo touží po rodinném voze se sportovnějším duchem a vydařeným designem.


Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem:1368 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 5000/min
Toč.moment: 206 Nm při 2250/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,7/5,6/6,7 l/100 km
Rozměry: 4336 x 1792 x 1478 mm
Rozvor: 2600 mm
Cena: 404 900 Kč (Dynamic)


Jindřich Lasík, 14.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar