Fiat 500 1.3 - láska na první pohled
Ačkoliv se Fiat 500 vyrábí už od loňského podzimu, na českém trhu se prodává zhruba od listopadu, tak se s ním na silnicích zatím moc nesetkáváme. Rozhodně ne protop, že by o něj nebyl zájem, naopak. Poptávka je v celé Evropě tak velká, že závod v polských Tychách nestačí všechny zájemce uspokojit.
Po benzinové stokoňové verzi 1.4 jsme si tentokrát vyzkoušeli verzi s jediným vznětovým čtyřválcem v nabídce. A stejně jako před tím budila pětistovka rozruch všude, kde se objevila. Ale nejvíce snad na části Spanilé jízdy Českým rájem. S našimi přáteli z pořádajícího F600 Club ze Svijanského Újezda jsme se snovou pětistovkou zúčastnili alespoň krátkého úseku a mezi padesátiletými 500 a 600 se retro500 opravdu vyjímala. A proč ji lidé tak milují – Ze všech současných retro automobilů se nejvíce podobná svému předchůdci a právě proto ji lidé mají tak rádi. Teprve, když ji postavíte vedle staršího sourozence, tak si uvědomíte o kolik nám narostla. Navíc je ze všech retro aut také relativně cenově nejpříznivější. Vždyť nejlevnější verze začíná na 279 900 Kč.
Vůz jsme podrobně popsali při prvním testu, a tak se soustředíme hlavně na jízdní vlastnosti. Pod kapotou byl vznětový čtyřválec 1.3 Multijet, sice ve slabší verzi 55 kW (existuje ještě 66 kW, ale ta se do F500 zatím nedodává), která se vstřikováním common-rail (160 Mpa)vykazuje velice dobré hodnoty vzhledem k hmotnosti jedné tuny.
Je živá už v nízkých otáčkách, když v 1500/min dosahuje největšího točivého momentu 145 Nm. Zhruba ve dvou tisících „foukne“ turbo a do 4200 otáček se cítí nejlépe. Při předjíždění jej lze vytočit až do pěti tisíc.
Motor je výborně odhlučněn, takže i ve 130 km/h se můžeme bavit, aniž byste museli zvyšovat hlas.
Skvělý podvozek s komfortním pérováním dobře tlumí nerovnosti našich silnic, je sice trochu tvrdší, ale stabilní i při vyšší rychlosti. S benzinovou 1.4 byla jízda možná trochu zábavnější, s dieselovou 1.3 zase úsporná. V průměru lze jezdit kolem pěti litrů na sto kilometrů.
Druhý stupeň výbavy Lounge stojí 379 900 Kč, a to jak pro verzi 1.4, tak 1.3 Multijet. Oproti základní výbavě Pop (mj. sedm airbagů. ABS+EBD, mlhovky) je bohatší například o paket chrom, manuální klimatizaci, zadní dělené opěradlo, pevnou prosklenou střechu s roletou (elektrická střecha za příplatek 10 000 Kč), zasní parkovací senzory, výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Závěrem nám nezbývá nic jiného, než opakovat slova ing.Bohumíra Přeučila, manažéra společnosti Fiat ČR – Fiat 500 to je prostě srdeční záležitost. Do pětistovky se zamiluje snad každý na první pohled, bez rozdílu věku i pohlaví, ale zdá se nám, že se za ním přeci jen více otáčejí muži, kteří jindy malými vozy opovrhují. Fiat 500 to je láska na první pohled a vůbec nezáleží na zvolené výbavě ani motorizaci nebo snad barvě.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 55 kW(75 k) při 4000/min
Točivý moment: 145 Nm při 4000/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/3,6/4,2 l/100 km
Rozměry: 3546 x 1488 x 1627 mm
Rozvor: 2300 mm
Cena: 329 900 (Pop)
379 900 Kč (Lounge)
Jindřich Lasík, 29.5.2008
Vůz jsme podrobně popsali při prvním testu, a tak se soustředíme hlavně na jízdní vlastnosti. Pod kapotou byl vznětový čtyřválec 1.3 Multijet, sice ve slabší verzi 55 kW (existuje ještě 66 kW, ale ta se do F500 zatím nedodává), která se vstřikováním common-rail (160 Mpa)vykazuje velice dobré hodnoty vzhledem k hmotnosti jedné tuny.
Je živá už v nízkých otáčkách, když v 1500/min dosahuje největšího točivého momentu 145 Nm. Zhruba ve dvou tisících „foukne“ turbo a do 4200 otáček se cítí nejlépe. Při předjíždění jej lze vytočit až do pěti tisíc.
Motor je výborně odhlučněn, takže i ve 130 km/h se můžeme bavit, aniž byste museli zvyšovat hlas.
Skvělý podvozek s komfortním pérováním dobře tlumí nerovnosti našich silnic, je sice trochu tvrdší, ale stabilní i při vyšší rychlosti. S benzinovou 1.4 byla jízda možná trochu zábavnější, s dieselovou 1.3 zase úsporná. V průměru lze jezdit kolem pěti litrů na sto kilometrů.
Druhý stupeň výbavy Lounge stojí 379 900 Kč, a to jak pro verzi 1.4, tak 1.3 Multijet. Oproti základní výbavě Pop (mj. sedm airbagů. ABS+EBD, mlhovky) je bohatší například o paket chrom, manuální klimatizaci, zadní dělené opěradlo, pevnou prosklenou střechu s roletou (elektrická střecha za příplatek 10 000 Kč), zasní parkovací senzory, výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Závěrem nám nezbývá nic jiného, než opakovat slova ing.Bohumíra Přeučila, manažéra společnosti Fiat ČR – Fiat 500 to je prostě srdeční záležitost. Do pětistovky se zamiluje snad každý na první pohled, bez rozdílu věku i pohlaví, ale zdá se nám, že se za ním přeci jen více otáčejí muži, kteří jindy malými vozy opovrhují. Fiat 500 to je láska na první pohled a vůbec nezáleží na zvolené výbavě ani motorizaci nebo snad barvě.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 55 kW(75 k) při 4000/min
Točivý moment: 145 Nm při 4000/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/3,6/4,2 l/100 km
Rozměry: 3546 x 1488 x 1627 mm
Rozvor: 2300 mm
Cena: 329 900 (Pop)
379 900 Kč (Lounge)
Jindřich Lasík, 29.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout