Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500 1.2 Pop - proč se líbí?

Přestože se Fiat 500 objevil na silnicích už v roce 2007, tak stále přitahuje značnou pozornost, a zaslouženou. Přesvědčili jsme se o tom před několika dny, kdy jsme si vyzkoušeli základní provedení 1.2 Pop se zážehovým čtyřválcem 1,2 litru.

Často slýcháme, že celoevropské Auto roku 2008 je nákupní taškou pro ženy, ale není to tak docela pravda. Líbí se také mužům, hlavně těm, kteří mají slabost pro Fiaty a tíhnou k historii. Přitom jim vůbec nevadí, že nová „pětistovka“ je mnohem větší než její vzor z roku 1957. A dokonce se objevují zprávy, že se Fiat chystá na další retro – tentokrát ještě starší Topolino. Nechme se překvapit, s čím nás Italové přesvědčí, ale v každém případě malá auta prostě stavět umějí.
Po verzích 1.4 (viz Testy) jsme byli zvědavi, jak obstojí v provozu nejslabší provedení, pouze s dvouventilovou technikou. Musíme říct, že nás zážehový čtyřválec o výkonu 69 k a točivém momentu 102 Nm mile překvapil, protože vzhledem k pohotovostní hmotnosti kolem devíti set kilogramů a užitečné ca 375 kg si na silnici počíná kupodivu svižně, zvláště, když jej udržujete ve vyšších otáčkách
V městském provozu, kde je díky poloměru otáčení 9,2 metru velice mrštný, však počítejte s tím, že se vám spotřeba může vyšplhat až k 7 litrům benzinu na sto kilometrů. Na druhou stranu jsme po normálních silnicích a při obsazení třemi osobami jezdili pod pět litrů.
Schopnosti Fiatu 500 neomezují ani bubnové brzdy vzadu, za příplatek si můžete přikoupit třeba ESP v kombinaci se systémem hill holder, který uvítají hlavně méně zkušení řidiči. Řazení pěti stupňů manuální převodovky je přesné a lehké.
Podvozek, jenž má původ v modelu Panda, je sportovně tvrdší a na nerovnostech o sobě někdy dá hodně vědět. Přesvědčili jsme se, že dovolí také ostřejší projíždění zatáček, dlouho se chová neutrálně a nemá problémy ani s držením stopy.
K Fiatu 500 se rozhodně hodí barvené až veselé ztvárnění interiéru, v našem případě kombinace modré a slonově bílé. Ve stylu retro je sdružený přístroj se všemi důležitými ukazateli, ale také třeba takové maličkosti jako klička dveří. Na přední sedadla se pohodlně usadí řidič a spolujezdec vyšších postav, dozadu se vejdou buď menší postavy nebo dvě dětské sedačky A ještě zbývá 185 litrů na zavazadlový prostor. Po sklopení zadní lavice jej můžeme zvětšit na hodnotu větší než pět set litrů.
Základní výbava Pop (ještě je na výběr Lounge a Sport) zahrnuje mj. posilovač řízení dualdrive (s režimem City), centrální zamykání, elektrické ovládání oken, systém ABS + EBD, sedm airbagů, mlhovky, autoradio s CD a MP3 – to vše za současnou akční cenu 263 900 Kč, případně ještě se slevou 30 000 Kč při financování Fiat Credit.
A proč je o Fiat 500 stále takový zájem? Faktorů je hned několik, ale tím nejzásadnějším je bezpochyby atraktivní design, dále dílenské zpracování, slušný vnitřní prostor a bohatý seznam doplňků na přání, který umožní sestavit údajně až 500 tisíc kombinací podle vašich přání. Fiat 500 je prostě stylová záležitost, vhodný do města i na výlety. Retro design chytí u srdce každého.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1242 cm³
Výkon: 51 kW (69 k) při 5500/min
Toč.moment: 102 Nm při 3000/min
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,3/5,1 l/100 km
Rozměry: 3546 x 1488 x 1627 mm
Rozvor kol: 2300 mm
Objem zav.prostoru: 185/550 l
Cena: 263 900 Kč


Jindřich Lasík, 13.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar