Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Sandero Stepway TCe90 - kvalitní za slušné peníze

V roce 2004 se rumunská Dacia spojila s francouzským Renaultem a během následujících let pomalu, ale jistě ztuhl posměváčkům úsměv ve tváři. A nejen tím, jak se objevovaly nové modely, ale zvyšovala se také kvalita.

Kdo by tehdy věřil, že se z modelu Sandero stane v Evropě nejprodávanější automobil v soukromém sektoru a Duster se nestačí vyrábět.

První Dacia Sandero se objevila v roce 2008 a na sklonku loňského roku představil rumunský výrobce už třetí generaci, včetně atraktivní verze Stepway. Kvalita, výbava, materiály šly nahoru a dnes se rozhodně nemusíte v žádném případě stydět. Kdyby neměl model chromované logo, tak ani nepoznáte, že jde o Dacii.

Nové Sandero Stepway rychle poznáte podle specifické a klenutější kapoty, nových nárazníků vpředu i vzadu s ochrannými prvky v matném chromu. V kombinaci s modrým lakováním vypadá velmi dobře. A nejen barvou, ale také podélnými modulárními střešními lištami, rozšířenými blatníky a ochranou prahů dveří.

Vůz se o něco zvětšil, v délce o jeden centimetr na 4099 mm, v šířce dokonce o 115 mm na 1848 mm a také rozvor narostl o 15 mm na 2604 mm. Je také vyšší, a to i díky světlé výšce 201 mm, tedy plus 40 mm oproti klasickému Sanderu. Nemusíte se proto obávat ani horších čest.

Pro Sandero byly zvoleny zážehové přeplňované tříválce TCe 90 a TCe 100, ale ten pouze v kombinaci s pohonem na LPG. Tříválec o výkonu 91 k a s točivým momentem 160 Nm už od dvou tisíc otáček, překvapí, neboť je na svůj objem 998 cm³ živý a jízda po okreskách i zábavná. Snadno předjíždíte i na dálnici. Ani při svižné jízdě se šestistupňovou mechanickou převodovkou jsme se v průměru nedostali nad šest litrů benzinu. Při klidné jízdě ještě tak půl litru ušetříte. Nové motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupila v platnost letos v lednu. Za příplatek 35 000 Kč si můžete objednat automat CVT.

Stepway je postaven na nové modulární platforma CMF, která poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Jízdní vlastnosti, které jsou díky naladění komfortnější, ovlivňuje mimo jiné nová přední náprava jejíž obdélniková ramena lépe odfiltrují nerovnosti. K lepší stabilitě a přesnějšímu vedení v zatáčkách přispěl také větší rozchod kol vpředu i vzadu.
Interiér doznal menších změn, ale rozhodně je modernější a nevypadá už tak lacině, jako kdysi. Sedadla se slušným bočním vedení a žlutým prošíváním jsou pohodlná. Konec konců žlutou barvu najdeme také na u výdechů klimatizace. Ta se k naší spokojenosti ovládá ručně a nemusíte tak dlouze pátrat na displeji.

Pokud se rozhodnete pro vestavěný dotykový možnost, potom máte podle výbavy tyto možnosti


Media Control: (výbava Essentila)

rádio DAB s ovládáním na volantu, displej integrovaný v palubním počítači, 2 přední reproduktory, připojení Bluetooth + aplikace pro chytré telefony Dacia Media Control•-


Media Display: Comfort (nebo + 7000 Kč k Essentila)

rádio DAB + zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím kabelu USB (kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto) + Bluetooth + 4 reproduktory + 8" dotyková obrazovka + odnímatelný držák chytrého telefonu7 000•


Media NAV: (+5000 Comfort)


vestavěná navigace* + rádio DAB + zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím Wifi (kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto) + připojení Bluetooth + 6 reproduktorů (4 reproduktory + 2 výškové reproduktory) + 8" dotyková obrazovka + odnímatelný držák chytrého telefonu (nelze s motorizací SCe 65.


Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby s výškou metr osm desát a ještě zbude pár centimetrů nad hlavou, a také pro kolena. Po sklopení zadních opěradel se základní objem zavazadlového prostoru 320 litrů zvětší skoro na 1200 litrů.

Dacia Sandero Stepwy stojí v nižší výbavě 304 900 Kč, za vyšší si připlatíte jen třicet tisíc, ale dostanete lépe vybavený model. Jen pro srovnání. Klasické Sandero se stejným motorem a stejnou výbavou přijde na 274 900 Kč (Essentia). Jak je vidět, cena už není úplně z nejnižších, ale získáte nový automobil se zárukou a k tomu navíc ještě elegantní. Na zpracování a designu Dacia tentokrát hodně zapracovala.
Přehled výbav najdete:


https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/new-sandero-stepway-price.pdf


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 61 kW (91 k) při 4600-5000/min
Točivý moment: 160 Nm při 2100-3750/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 172 km/h
Zrychlené 0-100 km/h: 12,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,0/4,4/5,0 l/100 km
Rozměry: 4099 x 1848 x 2019 mm
Rozvor: 2604 mm
Světlá výška: 174 mm
Zavazadlový prostor: 410 l
Cena: 334 900 Kč (Comfort)



JL 23.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar