Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Sandero Stepway TCe110 - atraktivní vzhled s novou identitou

V roce 2004 se rumunská Dacia spojila s francouzským Renaultem a během následujících let pomalu, ale jistě ztuhl posměváčkům úsměv ve tváři. A nejen tím, jak se objevovaly nové modely, ale zvyšovala se také kvalita.

Kdo by tehdy věřil, že se z modelu Sandero stane v Evropě nejprodávanější automobil v soukromém sektoru a Duster se nestačí vyrábět.

První Dacia Sandero se objevila v roce 2008 v Brazílii ještě jako Renault, o rok později s logem Daci, v závěru roku 2020 se představila třetí generaci, včetně atraktivní verze Stepway. Nyní prošla faceliftem, ale spíš jen díky nové identitě. To znamená na voze se objevilo nové logo, nápisy s jiným písmem a také nová čelní maska. Kvalita, výbava, materiály šly nahoru a dnes se rozhodně nemusíte v žádném případě stydět.

Sandero Stepway rychle poznáte podle specifické a klenutější kapoty, nových nárazníků vpředu i vzadu s ochrannými prvky v matném chromu. V kombinaci s nový tmavě zeleným modrým lakováním vypadá velmi dobře. A nejen barvou, ale také podélnými modulárními střešními lištami, rozšířenými blatníky a ochranou prahů dveří.

Pro Sandero byly zvoleny zážehové přeplňované tříválce TCe 90 a TCe 110 a TCe100 ECO-G v kombinaci s pohonem na LPG. Pouze v nejvyšší výbavě Extreme můžete mít nejsilnější přeplňovaný zážehový tříválec o výkonu 110 a s točivým momentem 200 Nm už od 2900 otáček za minutu až do 3500/min. Překvapí vás, že i pes svůj litrový objem je živý a jízda po okreskách i zábavná. Snadno předjíždíte i na dálnici. Ani při svižné jízdě se šestistupňovou mechanickou převodovkou jsme se v průměru nedostali nad šest litrů benzinu. Při klidné jízdě ještě tak půl litru ušetříte.

Stepway je postaven na nové modulární platforma CMF, která poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Jízdní vlastnosti, které jsou díky naladění komfortnější, ovlivňuje mimo jiné nová přední náprava jejíž obdélníková ramena lépe odfiltrují nerovnosti. K lepší stabilitě a přesnějšímu vedení v zatáčkách přispěl také větší rozchod kol vpředu i vzadu.

Interiér je moderní a nevypadá už tak lacině, jako kdysi. Sedadla se slušným bočním vedením jsou pohodlná. A za příplatek 4000 Kč i dvoustupňově vyhřívaná.

Vzadu se díky rozvoru 2,6 metru pohodlně usadí dvě osoby s výškou metr osmdesát a ještě zbude pár centimetrů nad hlavou, a také pro kolena. Po sklopení zadních opěradel se základní objem zavazadlového prostoru 410 litrů zvětší skoro na 1200 litrů.


Dacia Sandero Stepwy stojí v nižší výbavě a s motorem TCe90 360 900 Kč, za vyšší si připlatíte jen třicet tisíc, ale dostanete lépe vybavený model. Testovaný automobil v nejvyšší výbavě stojí dnes 441 900 Kč.


Přehled výbav najdete:

https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/new-sandero-stepway-price.pdf



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 5000-5250/min
Točivý moment: 200 Nm při 2900-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Kombin. spotřeba: 5,5 l/100 km
Rozměry: 4099 x 1848 x 1587 mm
Rozvor: 2604 mm
Světlá výška: 201 mm
Zavazadlový prostor: 410 l
Cena: 441 900 Kč (Extreme)



JL 8.3,2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar