Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Sandero 1.5 dCi s modernějším designem

Konečně si také čeští zákazníci zvykli na skutečnost, že Dacia už dávno není ta rumunská Dacia z dob socialismu, ale francouzský Renault po všech stránkách. Tudíž se již nemusí obávat o kvalitu, byť ceny modelů jsou na nízké úrovni. A na prodejních číslech je to vidět.

Mnozí také přišli nato, že je lepší koupit si nový automobil se zárukou, než nějakou ojetinu z bazaru, často s nejasným původem, a o skutečném počtu najetých kilometrů ani nemluvě.

Při kompaktních rozměrech byste asi nevěřili, že má rozvor (2590 mm) takřka na úrovni Octavie. Proto je uvnitř Dacia prostorná jak pro cestující, tak i zavazadla. Délkou patří sice mezi malé vozy, ale rozvorem překovává nejeden vůz z vyšší třídy. Právě dlouhý rozvor vám padne hned do oka, stejně jako krátké převisy a poměrně široký C-sloupek.
Také interiér vypadá dobře, vzadu mohou pohodlně cestovat dvě osoby, tři se pak musí trošku uskrovnit. Pozvolna klesající střecha dává tušit, že i vzadu mají cestující dost místa na hlavu. Přední sedadla jsou široká, ale boční opora by mohla být o něco lepší. Na druhou stranu, Sandero rozhodně není určené pro sportovní jízdu, ale vyloženě rodinnou. Pod pátými dveřmi, pod které se vejde osoba vysoká 1,8 metru, se ukrývá zavazadlový prostor, jehož nakládací hrana je ve výšce 770 mm nad zemí a základní rozměry pod plato jsou 815 x 1010 x 480 mm. Po sklopení zadních opěradel se prodlouží na 1460 mm, ale s menším schůdkem. Objem naroste ze základních 320 litrů skoro na 1200 litrů.

V interiéru prakticky žádné velké změny nenajdeme, netradiční zůstalo otevírání předních oken tlačítkem na středovém panelu, nad ovladači ventilace a klimatizace. Přístrojová deska je jednoduchá, dobře zpracovaná i přehledná, protože ovladačů je jen několik a každý se v nich rychle orientuje. Bohužel ovládání houkačky pod volantem se nezměnilo.
Řízení i řazení pětistupňové mechanické převodovky je na slušné úrovni. Navigace Media Nav za příplatek 7500 Kč je jednoduchá a intuitivní ovládání, velký 7“ (18 cm) barevný dotykový displej a domovská stránka „Menu“ umožňují snadné přepínání mezi jednotlivými funkcemi.

Vedle omezovače rychlosti je dostupný i tempomat. Obě funkce a nastavení rychlosti se ovládají přímo na volantu. Nabízen je také zadní parkovací senzor. Díky snímačům v zadním nárazníku oznamuje akustický signál řidiči blízkost překážky vzadu.

Dacia Sandero má na výběr dnes dva zážehové tříválcové motory – 0.9 TCe/90 k a 1.0 SCe/73, dále čtyřválec 1.2 16V/76 k čtyřválcový vznětový přeplňovaný 1.5 dCi/90 k. Poprvé jsme v Sanderu před časem testovali zážehový přeplňovaný tříválec 0,9 TCe, který představuje vrchol technologie a downsizingu. Tříválec nás mile překvapil, neboť je na svůj objem 898 cm³ dostatečně živý a rychlost 150 km/h mu nedělá problémy. Přestože jsme se snažili jezdit dynamicky, tak průměrná spotřeba nepřekročila 7 litrů benzinu. Při klidné jízdě ji lze snížit minimálně o půl litru benzinu nebo i více.

Tentokrát jsme zvolili osvědčený turbodiesel s výkonem 90 k, který je společně se zmíněným 0.9 TCe k dispozici také pro verzi Stepway. Svým výkonem rovněž 90 k bohatě stačí i na svižnější jízdu, ale hlavně je úsporný. Na nádrž při troše snahy můžete ujet i tisíc kilometrů při ani ne pětilitrové průměrné spotřebě sto kilometrů.

Podlahová platforma a větší část podvozkových dílů pocházejí převážně u Logana, vpředu jsou vzpěry McPherson a trojúhelníková ramena, vzadu je náprava typu H. Naladění podvozku nás rovněž překvapilo, představuje příjemný kompromis pro jízdní vlastnosti, ovládání i komfort. Díky delšímu rozvoru vykazuje dobrou směrovou stabilitu a minimální boční náklon. Řízení jde lehce a přesně, stejně jako řazení pětistupňové mechanické převodovky.

Nejlevnější Sandero, tzn. 1.0 v základní výbavě Acces (hydraulický posilovač řízení, ABS, ESC + ASR, čtyři airbagy) lze koupit za 174 900 Kč. Testovaná verze ve výbavě Arctiva je k mání za 283 900 Kč (1.5 dCi).

Díky cenové politice a zvláště pak poměru cena/užitná hodnota není divu, že se Dacia dostala tak vysoké v žebříčku nejprodávanějších automobilů na našem trhu za loňský rok. Dacia Sandero boduje u zákazníků, a také u nás hlavně atraktivním stylem, s motorem 1.5 dCi hospodárností a dobrým zpracováním.


https://www.dacia.cz/content/dam/Dacia/CZ/pdf/pricelists/new-sandero-price.pdf



Motor:
vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 220 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlené 0-100 km/h: 11,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 3,7/3,4/3,5 l/100 km
Rozměry: 4069 x 1733 x 1519 mm
Rozvor: 2590 mm
Světlá výška: 193 mm
Cena:


J.Lasík 18.7.2017


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar