Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan MCV Celebration 1.5 dCi - zase o krok dál

Zřejmě výborné prodejní výsledky přiměly značku Dacia, aby obohatila nabídku limitovanou sérií Celebration, která je dostupná na všech osobních modelech, včetně kombi Logan MCV, který jsme právě otestovali.

Na úvod si řekněme, v čem se akční modely Celebration liší od běžných verzí. Tak především bohatou výbavou v podobě klimatizace a rádio s Bluetooth handsfree, tempomatu s omezovačem rychlosti nebo multimediálním a navigačním systémem Media Nav 2.0 s informacemi o dopravě.

Na pohled akční model poznáme podle metalického laku modrá exkluzivní Cosmos, nebo speciálních 15“ disků kol z lehké slitiny. Kliky dveří a přední i zadní nárazník v barvě karoserie jsou doplněny kovově šedými kryty vnějších zrcátek, které vůz odlišují a dodávají na stylovosti. Modelová řada Dacia dostává slavnostní ráz, ale i nadále zůstává jednoduchá a velkorysá.

Interiér v provedení tmavý karbon zdobí tmavě modré motivy na čalounění (exkluzivně jen u Celebration), modré bezpečnostní pásy a šedé prošívání na sedadlech.
Už dávno není Dacia tím, čím bývala v dobách hlubokého socialismu, i když to stále někteří nechápou. S příchodem Renaultu se kvalita zlepšila, ale na druhou stranu si uchovává pověst laciného automobilu s výbornými užitnými vlastnostmi. A v případě kombi MCV to platí dvojnásob. Za relativně slušné peníze totiž hodně převeze. Nač kupovat ojetý automobil často s nejasnou minulostí, když můžu mít nový a ještě se zárukou. O stále rostoucí oblibě Dacie nejlépe hovoří prodejní čísla nejen na našem trhu, ale také v západní Evropě.

Současný Logan se vyznačuje líbivějším designem i modernějším interiériérem. Bohužel zůstalo elektrické ovládání oken na středovém tunelu, ovladače větrání a klimatizace by si také zasloužily jinou pozici a hodně netradiční je ovládání houkačky na levé páčce pod volantem. V nejvyšší výbavě je volant seřiditelný výškově. Na rozvoru 2,6 metru a s délkou 4,4 metru nabízí Logan MCV objem zavazadlového prostoru 573 litrů (při sklopených sedadlech 1518 l

Přední kola v našem případě poháněl osvědčený vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 90 k při 4000 otáčkách za minutu. Nevyššího točivého momentu 220 Nm dosahuje ve 2000/min a je kombinován s pětistupňovou převodovkou. Mluvit o jeho hospodárnosti je asi zbytečné, neboť jsme jej v minulosti už mnohokrát vyzkoušeli. A také i tentokrát jsme jezdili v průměru maximálně do pěti litrů nafty na sto kilometrů. Díky měkčímu pérování je jízda příjemná.

Pro Celebration je k dispozici ještě zážehový 0,9 TCe s výkonem 90 k, pro Logan MCV jako takový ještě slabší varianta turbodieselu s výkonem 75 k a zážehový čtyřválec 1.2 16V/75 k.

Nejlevnější Logan MCV lze v základní výbavě Acces s motorem 1.2 TCe pořídíte za 194 000 Kč, zatímco turbodiesely se dodávají pouze v nejvyšší výbavě Arctica za 298 900 Kč, resp. 303 900 Kč. Základní výbava Acces zahrnuje například systémy ABS, ESC, ASR, čelní a boční airbagy, verze Arctic má navíc mj. mlhovky, elektricky ovládaná přední okna, manuální í klimatizaci, výškově stavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka. Přikoupit si můžete tempomat s omezovačem rychlosti za 6000 Kč (s koženým volantem za 9000 Kč), zadní parkovací senzory za 4000 Kč, elektrické ovládání zadních oken za 3000 Kč, dotykový multimediální navigační systém MEDIA NAV s rádiem, čelním vstupem USB, Bluetooth handsfree a navigací za 9000 Kč.Akční model Celebration, který jsme zkoušeli, přijde s turbodieselm 1.5 dCi/90 k na 331 900 Kč.

Logan MCV je vhodný hlavně pro takovou klientelu, která potřebuje velký zavazadlový prostor k převážení nejrůznějších věcí nebo čas od času i osob. S vyšší světlou výškou 160 mm se dostanete pohodlně i po špatných cestách ke svým chatám a nad nějakým tím škrábancem nebudete tolik smutnit, jako u luxusnějšího automobilu. Navíc už nevypadá jako užitková dodávka, ale jako osobní kombi.




Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 220 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 3,7/3,4/3,5 l/100 km
Rozměry: 4492 x 1733 x 1550 mm
Rozvor kol: 2603 mm
Zav.prostor: 573/1518 l
Cena: 331 900 Kč (1.5 dCi Celebration)


J.Lasík 17.7.2015





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar