Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan MCV 0.9 TCe LPG - víc než úsporné kombi

Potřebujete velký a prostorný automobil, nechcete kupovat užitkový automobil, a běžné kombi je vám malé? Netoužíte po luxusu, ale upřednostňujete užitnou hodnotu? A najezdíte za rok hodně kilometrů? Potom bychom pro vás měli jeden tip – Dacia Logan MCV na LPG.

Na český trh se druhá generace kombi dováží se zážehovými čtyřválci 1.2/75 k a 0.9 TCe a 90 k, a také s odsvědčeným turbodieselem 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách – 75 k a 90 k. Právě tyto pohonné jednotky se ke kombi hodí nejvíce, byť jsou dražší než základní verze 1.2. Od Loganu MCV rozhodně nečekáme žádné sportovní vlastnosti ani převratnou dynamiku, ale hlavně hospodárnost.

Původní čtyřválec 1.2 16 V vystřídal ve verzi LPG přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe s výkonem 90 k. Nejdříve jsme si říkali, tak velký automobil a tak malý motor? To přeci nejde k sobě. Ale první kilometry nás přesvědčili o opaku. Při zatížení třemi osobami, invalidním vozíkem v zavazadlovém prostoru a dalšími zavazadly si nevedl vůbec špatně. Naopak nás potěšil svoji dynamikou. Tříválec nemá přímé vstřikování paliva, a tak nic nestálo v cestě jeho použití na LPG.

Byť někteří výrobci upřednostňují zemní plyn CNG, tak Dacia stále sází na zkapalněný ropný plyn LPG. Výhodou je levnější cena celého zařízení (ca + 25 000 Kč), které je navíc lehčí a zabere i méně místa. Nádrž na 32 litrů LPG (benzin 50 l) je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, jehož objem 732 litrů zůstává tak neměnný. na jedno naplnění jsme ujeli zhruba 350 kilometrů. O stavu naplnění informují zelené kontrolky.

Na jaké palivo chceme jet, si navolíme ovladačem vedle řadicí páky. První tři čtyři kilometry jedeme na LPG a žádné velké rozdíly mezi palivy jsme nepozorovali. Subjektivně se nám zdálo, že na LPG jede Logan o něco lépe, hlavně ve středních otáčkách. Ve městě se spotřeba paliva pohybovala kolem 8,5 litru plynu, v průměru pak 7 litrů LPG.


Podvozek, byť je trochu tužší, s ohledem na možné zatížení, poskytuje slušnou míru pohodlí, klidnou jízdu ovlivňuje také dlouhý rozvor 2,6 metru.
Interiér je prakticky stejný jako v sedanu včetně uspořádání ovladačů, z nichž jsme si nemohli zvyknout na elektrické ovládání předních oken umístěné stále na středovém panelu, nebo houkačku pomocí páčky pod volantem. Sedadla jsou pohodlná a příjemná, řazení přesné a horší výhled dozadu nám vynahradí větší zpětná vnější zrcátka.
Přestože má Logan MCV nezvykle dlouhý rozvor, tak zvnějšku působí elegantně, má nové přední nárazníky, v nejvyšším stupni výbavy s mlhovkami, nové jsou i široké boční lišty, chránící lak před poškrábáním a také tvar bočních oken.


Logan MCV je sice zhruba o čtvrtinu dražší než sedan, ale levnější než konkurenční vozy Citroën Berlingo nebo Peugeot Partner apod. Kangoo. Nenabízí sice tak bohatou výbavu, ale zato snese tvrdší zacházení i jízdu po rozbitých cestách, vzhledem ke světlé výšce 155 mm. Jaká verze se vám vyplatí, musíte vědět sami. Kdo ale najezdí hodně kilometrů, pro něj je volba na LPG výhodnější, byť si připlatí 25 000 Kč. Příznivá cena verze je také vykoupena lacinějšími plasty a třeba i přístrojovou deskou, ovladači nebo hlavicí řadicí páky ze starších Renaultů. Prostě účel světí prostředky.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 898 cm³
Výkon: 66 kW/90 k při 5000/min
Točivý moment: 140 N.m při 2250/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,8/4,3/5,9 l/100 km
Rozměry: 4492 x 1733 x 1550 mm
Rozvor: 2634 mm
Cena: 275 900 Kč (Arctica)



J.Lasík 1.9.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar