Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan LPG - předčila naše očekávání

Prvním novým modelem značky Dacia pod křídly francouzského Renaultu byl Logan, který se objevil v roce 2004 jako jednoduchý sedan, později i kombi, pro nenáročné zákazníky. Na jaře se na českém trhu objevila modernizovaná verze.

Ani jsme netušili a nevěřili bychom, jak velkému zájmu motoristů se bude během našeho testu těšit. Prakticky jakmile jsme někde zastavili, tak jsme byli středem zájmu a většina lidí vůbec nechtěla věřit, že jde o Dacii. Všichni uznale pokyvovali hlavou a už vůbec nám nevěřili, že se lze vejít do tří set tisíc korun.


První pochvalu sklízel moderní design, možná i proto, že se vůz pohybuje velikostí mezi malým automobilem a nižší střední třídou. Navíc sedanů je dnes na trhu jako šafránu a v tomto segmentu prakticky žádný. Do délky narostl o 49 mm na 4396 mm, v šířce dokonce o 115 mm na 1848 mm a jen výška se snížila o 16 mm na 1501 mm. O 15 mm se zvětšil také rozvor. Vyšší hodnoty se odrazily pochopitelně uvnitř, hlavně v podélném směru. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu.


V minulých letech používal Logan techniku posvědčenou techniku z Renaultů, nyní se karta obrací a využívá poprvé stejnou platformu jako třeba Clio nebo Captur.
Zavazadlový prostor je svými 528 l stejný, jako měla Škoda Octavia první generace. Pro srovnání je o 200 litrů než u Sandera. Chválíme snížení nákladové hrany pro snadnější manipulaci se zavazadly.


V České republice je Logan nabízen výhradně na dvoupalivový pohon na benzín a LPG. Přední kola pohání přeplňovaný litrový tříválec, jehož výkon a točivý moment dosahují při spalovaní benzinu 90 k a 160 Nm. Pokud jedeme na LPG, potom výkon stoupá o 10 k na 100 k a o 10 Nm i točivý moment na 170 Nm. Sami se můžeme rozhodnout, jestli chceme přepínat mezi oběma paliva, anebo vyjedeme jednu nádrž a pak druhou. My jsme nejdříve vyčerpali čtyřicetilitrovou nádrž na LPG. Poté, aniž bychom něco postřehli, se pohon přepnul na benzin s nádrží na 50 litrů, tedy stejně velkou jako u ostatních Loganů. Jedinou změnou byla změna grafiky stavu paliva a také, a to je podstatné, snížení dynamiky. Přeci jen větší výkon i točivý moment jsou při svižné jízdě hned znát.Točivý moment je plynulý, výraznější zátah jsme cítili kolem 1500 otáček za minutu, přičemž nejvyššího dosahuje od 2000 do 3500 otáček.


Na obě nádrže jsme ujeli 1200 kilometrů a ještě bychom mohli stovku přidat. Průměrná spotřeba na LPG se pohybovala kolem 7,5 l/100 km, na benzin pak ca 6,5 litru. Při ceně 14 Kč za litr LPG vychází jeden kilometr na jednu korunu.


Jízdní vlastnosti jsou velice slušné, zadní kola na nerovnostech neodskakují a náklony v zatáčkách jsou minimální. Vpředu využívá vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena. Řadu motoristů jistě potěší světlá výška 161 milimetrů, umožňující jízdu po nezpevněných cestách. Rozhodně jsme uvítali možnost vypnutí asistenta jízdních pruhů a hlavně skutečnost, že po opětovném nastartování zůstává v klidu. Dacia nabízí řadu asistenčních systémů – viz odkaz


https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/new-logan-price.pdf.asset.pdf/4a1ba4cf80.pdf


Detailní popis najdete na:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Logan-po-modernizaci-a-jen-na-LPG/


Dacia
Logan rozhodně předčil naše očekávání a byli jsme z něj nadšeni. Za dobré peníze dostanete kvalitní nový automobil. Je sympatické, že se Dacia nesnaží podbízet zbytečnou výbavou, kterou často k životu nepotřebujeme Logan jednoduchý, prostorný, spolehlivý, robustní a úsporný automobil za bezkonkurenční cenu.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem : 999 cm³
Palivo: benzín / LPG
Výkon LPG :74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Výkon benzin: 67 kW (90 k) při 4800-5000/min
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2100-3750/min
Převodovka: manuální 6stupňová
Rychlost (LPG/benzin): 181/186 km/h
Zrychlení: 11,6 s
Maximalní rychlost: 181 km/h, 186 km/h (LPG)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Kombinovaná spotřeba: 5,3–5,6 l/100 km (6,9–7,3 l/100 km LPG)
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem LPG nádrže: 40 l
Rozměry: 4 396 x 1 848 mm x 1 501 mm
Rozvor kol: 2649 mm
Světlá výška:161 mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)
Cena: Comfort 301 900 Kč



JL 2.7.2021


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar