Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Jogger TCe100 - pozitivní zkušenosti

Mnohým zákazníkům je vcelku jedno, jestli kupují hatchback, kombi, crossover, MPV nebo SUV, která jsou stále ještě módní záležitostí. Z každého něco si půjčila Dacia Jogger, ale přesto zůstala svá. Jde o jakýsi kompromis mezi kombi a MPV s nepatrným nádechem SUV.

V nabídce Jogger nahradil Logan MCV a Lodgy, když ani za jeden model neposkytl výrobce náhradu, Dobře asi věděl proč. Použil vlastně ze Sandera stávající platformu, přední část až po středové sloupky. Zadní část je už nová. V profilu oken si můžeme všimnout malého schůdku. Zadní dveře se otevírají pod velkým úhlem, což po odklopení opěradla druhé řady má ulehčit přístup k třetí řadě.
V druhé řadě se sedí hodně pohodlně a cestující vzhledem k výšce 1,8 metru mají i dost místa nad hlavou.


Zato víme, že zavazadlový prostor o velikosti takřka devíti set litrů umožní například převážet invalidní vozík v nesloženém stavu. Po sklopení druhé řady vznikne sice malý schod a objem naroste na 1819 litru. Pro českého chalupáře nebo chataře prostor, jaký žádné kombi nenabídne. A ještě jej potěší světlá výška 200 milimetrů, která je pouze o 10 mm nižší než u Dusteru. Ideální auto pro nezpevněné cesty.


Interiér nás nepřekvapí ničím novým. V podstatě stejný jako v Sanderu. Ale je moderní, dobře zpracovaný a ergonomicky vyřešený. Multifunkční volant je i podélně nastavitelný. U verze LPG je jedinou změnou tlačítko na přepínání mezi palivy vlevo pod volantem.


Pokud si pro výbavu Extreme pořídíme paket Technologie Extrem, potom získáme například elektronickou parkovací brzdu, středovou loketní opěrku, systém hlídání mrtvého úhlu nebo přední parkovací senzory. Zadní parkovací kamera je v Extreme standardem, pro Comfort lze získat s paketem.


V případě pohonné jednotky se můžete rozhodnout, jestli chcete zážehový přeplňovaný litrový tříválec TCe100 na LPG nebo klasický TCe100 na benzin. Diesel byste bohužel hledali marně, ale LPG ho klidně nahradí.


Zvolili jsme přeplňovaný zážehový tříválec 1.0, který jsme už v minulosti vyzkoušeli, jak v Dacii, tak v různých Renaultech. Výkonem 110 k při 5000 až 5200 otáčkách za minutu odpovídá charakteru Joggeru, který si nedělá žádné ambice být dravým automobilem. Ale pohodlným rodinným vozem s užitnými vlastnostmi, který nabídne dnes jen málokterý automobil. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litrů na sto kilometrů.


Ceny Dacie Jogger LPG začínají na necelých 411 000 Kč (Essential) v pětimístném provedení. Benzinový 100 TCe začíná na 468 500 Kč v druhé výbavě Expression, nejvyšší výbava Extreme, v níž byl testovaný automobil stojí 490 000 Kč. Cenovou politikou dostáváme prostorný automobil, až sedmimístný za zajímavou cenu.



Přehled cen a výbav:
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/jogger-price.pdf.asset.pdf/f6edc7ad4a.pdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 5000-5250/min
Točivý moment: 200 Nm při 2900-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s
Spotřeba kombin: 5,7 l/100 km
Rozměry: 4547 x 1784 x 1632 mm
Rozvor kol: 2897 mm
Světlá výška: 210 mm
Zav.prostor: 892/1819 l
Cena: 490 500 Kč (Extreme)



JL 19.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar