Dacia Jogger 100 ECO-G - 1200 kilometrů na LPG a benzin
Mnohým zákazníkům je vcelku jedno, jestli kupují hatchback, kombi, crossover, MPV nebo SUV, která jsou stále ještě módní záležitostí. Jogger si vlastně od každého půjčil něco, ale jde vlastní cestou. Jde o jakýsi kompromis mezi kombi a MPV s nepatrným nádechem SUV.
V nabídce nahradil Logan MCV a Lodgy, když ani za jeden model neposkytl výrobce náhradu, Dobře asi věděl proč. Použil vlastně ze Sandera Loganu třetí generace stávající platformu, přední část až po středové sloupky. Zadní část je už nová. V profilu oken si můžeme všimnout malého schůdku. Zadní dveře můžeme otevřít pod velkým úhlem, což po odklopení opěradla druhé řady má ulehčit přístup k třetí řadě. Kolik prostoru sedadla třetí řady poskytují, nemůžeme posoudit, protože jsme testovali pětimístní provedení.
V druhé řadě se ale sedí hodně pohodlně a cestující vzhledem k výšce 1,6 metru mají i dost místa nad hlavou.
Zato víme, že zavazadlový prostor o velikosti takřka devíti set litrů umožní například převážet invalidní vozík v nesloženém stavu. Po sklopení druhé řady vznikne sice malý schod, ale objem naroste na 1819 litru. Pro českého chalupáře nebo chataře prostor, jaký žádné kombi nenabídne. A ještě jej potěší světlá výška 200 milimetrů, která je pouze o 10 mm nižší než u Dusteru. Ideální auto pro nezpevněné cesty.
Interiér nás nepřekvapí ničím novým. V podstatě stejný jako v Sanderu. Ale je moderní, dobře zpracovaný a ergonomicky vyřešený. Multifunkční volant je i podélně nastavitelný. U verze LPG je jedinou změnou tlačítko na přepínání mezi palivy vlevo pod volantem.
Pokud si pro výbavu Extreme pořídíme paket Technologie Extrem, potom získáme například elektronickou parkovací brzdu, středovou loketní opěrku, systém hlídání mrtvého úhlu nebo přední parkovací senzory. Zadní parkovací kamera je v Extreme standardem, pro Comfort lze získat s paketem.
V případě pohonné jednotky se můžete rozhodnout, jestli chcete zážehový přeplňovaný litrový tříválec TCe100 na LPG nebo klasický TCe100. Diesel byste bohužel hledali marně, ale LPG ho klidně nahradí. Právě verzi na LPG jsme si zvolili na první test. Technické údaje o výkonu najdete v tabulce. Při jízdě není velký rozdíl, jestli jedete na LPG nebo na benzin. Nádrž na LPG pojme čtyřicet litrů a na benzin padesát litrů. Bez několika kilometrů jsme na obě nádrže ujeli 1200 kilometrů, aniž bychom upřednostňovali spotřebu. Ještě když vám kontrolka hlásí nízkou hladinu LPG, tak klidně ujedete padesát kilometrů.
Prostorný interiér, dobré jízdní vlastnosti a hospodárný provoz, kdy je stále LPG zhruba o polovinu levnější než benzin nebo nafta. Dacia Jogger budila zájem veřejnosti, která se při pohledu na automobil a jeho vlastnosti, nešetřila chválou.
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Jogger-slagr-motorickeho-jara/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Jogger-rodinna-trojkombinace:-SUV,-MPV,-kombi/
Ceny Dacie Jogger LPG začínají na necelých 400 000 Kč (Essential) a končí na 465 000 Kč u nejvyšší výbavy Extrem. Cenovou politikou dostáváme prostorný automobil, až sedmimístný za zajímavou cenu.
Přehled cen a výbav:
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/jogger-price.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon - benzin: 67 kW (91 k) při 4400-4900/min
Výkon LPG: 74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2200-3750/min
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost benzin/LPG: 172/ 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h benzin/LPG: 12,3/12,5 s
Spotřeba kombin LPG/Benzin: 6,7/7/6 l/100 km
Rozměry: 4547 x 1784 x 1632 mm
Rozvor kol: 2897 mm
Světlá výška: 210 mm
Zav.prostor: 892/1819 l
Cena: 465 000 Kč (Extrem)
JL 24.11.2022
V druhé řadě se ale sedí hodně pohodlně a cestující vzhledem k výšce 1,6 metru mají i dost místa nad hlavou.
Zato víme, že zavazadlový prostor o velikosti takřka devíti set litrů umožní například převážet invalidní vozík v nesloženém stavu. Po sklopení druhé řady vznikne sice malý schod, ale objem naroste na 1819 litru. Pro českého chalupáře nebo chataře prostor, jaký žádné kombi nenabídne. A ještě jej potěší světlá výška 200 milimetrů, která je pouze o 10 mm nižší než u Dusteru. Ideální auto pro nezpevněné cesty.
Interiér nás nepřekvapí ničím novým. V podstatě stejný jako v Sanderu. Ale je moderní, dobře zpracovaný a ergonomicky vyřešený. Multifunkční volant je i podélně nastavitelný. U verze LPG je jedinou změnou tlačítko na přepínání mezi palivy vlevo pod volantem.
Pokud si pro výbavu Extreme pořídíme paket Technologie Extrem, potom získáme například elektronickou parkovací brzdu, středovou loketní opěrku, systém hlídání mrtvého úhlu nebo přední parkovací senzory. Zadní parkovací kamera je v Extreme standardem, pro Comfort lze získat s paketem.
V případě pohonné jednotky se můžete rozhodnout, jestli chcete zážehový přeplňovaný litrový tříválec TCe100 na LPG nebo klasický TCe100. Diesel byste bohužel hledali marně, ale LPG ho klidně nahradí. Právě verzi na LPG jsme si zvolili na první test. Technické údaje o výkonu najdete v tabulce. Při jízdě není velký rozdíl, jestli jedete na LPG nebo na benzin. Nádrž na LPG pojme čtyřicet litrů a na benzin padesát litrů. Bez několika kilometrů jsme na obě nádrže ujeli 1200 kilometrů, aniž bychom upřednostňovali spotřebu. Ještě když vám kontrolka hlásí nízkou hladinu LPG, tak klidně ujedete padesát kilometrů.
Prostorný interiér, dobré jízdní vlastnosti a hospodárný provoz, kdy je stále LPG zhruba o polovinu levnější než benzin nebo nafta. Dacia Jogger budila zájem veřejnosti, která se při pohledu na automobil a jeho vlastnosti, nešetřila chválou.
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Jogger-slagr-motorickeho-jara/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Jogger-rodinna-trojkombinace:-SUV,-MPV,-kombi/
Ceny Dacie Jogger LPG začínají na necelých 400 000 Kč (Essential) a končí na 465 000 Kč u nejvyšší výbavy Extrem. Cenovou politikou dostáváme prostorný automobil, až sedmimístný za zajímavou cenu.
Přehled cen a výbav:
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/jogger-price.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon - benzin: 67 kW (91 k) při 4400-4900/min
Výkon LPG: 74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2200-3750/min
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost benzin/LPG: 172/ 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h benzin/LPG: 12,3/12,5 s
Spotřeba kombin LPG/Benzin: 6,7/7/6 l/100 km
Rozměry: 4547 x 1784 x 1632 mm
Rozvor kol: 2897 mm
Světlá výška: 210 mm
Zav.prostor: 892/1819 l
Cena: 465 000 Kč (Extrem)
JL 24.11.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout