Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Dokker TCe130 Stepway - praktická a jednoduchá

Značné obliby mezi zákazníky se těší modely odvozené od užitkových dodávek nižší střední třídy, jako jsou třeba Citroën Berlingo nebo Peugeot Partner, ke kterým se přidala i Dacia Dokker, jenž stejně jako ostatní Dacie porážejí konkurenci hlavně cenou.

U Dacie totiž stále platí, že zaplatíte jen to, co opravdu potřebujete a nic navíc. Ale rumunský výrobce, pod křídly Renaultu, nechce nabízet jen tuctové automobily, ale chce uspokojit i náročnější zákazníky. Právě pro Sandero, Dokker, Lodgy a Logan připravuje už několik let modely Stepway. Zpočátku byly výhradně v exkluzivní modré barvě, později i ve stříbrném lakování.

Dacia Dokker vychází ze stejného podvozku jako sedmimístný Lodgy a nemůžeme se ani divit. Oba se vyrábějí v marockém Tangeru. Zadní asymetricky dělené a do stran se otevírající dveře mají původ v kombi Logan MPV. Ale vzhledově se nám Dokker líbí přeci jen víc, zvláště di díky plastovým doplňkům v černé a stříbrné barvě. Na druhou stranu si Dokker nehraje na žádný luxus a ani to nemá v úmyslu. Jeho úkolem je spolehlivá přeprava osob a nákladu. Proto musíme odpustit pár maličkostí, jako třeba, že výškové nastavení bezpečnostních pásů není zakrytované. Také palubní deska je z Lodgy, interiér potěší mnoha odkládací prostory, včetně velkého nad předními sedadly.

Model Dokker je také první Dacií s posuvnými dveřmi, které ulehčují nástup k druhé řadě sedadel. Vůz je výhradně pětimístný (pokud chcete 7 míst, potom musíte zvolit Lodgy). Sedadla druhé řady bohužel nelze z vozu vyjmout, jedině s nářadím. Po jejich překlopení se zvětší zavazadlový objem z 800 l na 3000 litrů. Délka ložné plochy se v tom případě prodlouží z 1,16 m na 1,57 metru k překlopeným zadním sedadlům. Do zavazadlového prostoru pohodlně uložíte invalidní vozík, aniž byste ho museli skládat.

Všechna sedadla jsou veliká tak akorát, zadní lavice je dělená 1:3 a 2:3 a má sklopná opěradla. Poměrně dobře na ně umístíme tři dětské sedačky vedle sebe. Prostor nad hlavami cestujících je velkorysý.

Z nabídky pohonných jednotek – zážehového motoru TCe/102 a TCe 130 a vznětového přeplňovaného Blue dCi 75 k a 90 k, jsme zvolili k testu nejsinější benzinovou verzi se šetistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Nový čtyřválec 1.3 TCe (nahradil 1.6 SCe) vychází z dvanáctistovky, byl však ve spolupráci s Mercedesem-Benz výrazně přepracován. Má nový blok, místo ocelových válců jsou slitinové s plazmaticky nanášenou vrstvou křemíku na vnitřních plochách zajišťující větší těsnost a odolnost proti opotřebení. Turbodmychadlo má aktivní ovládání a palivo je do válců rozprašováno pod větším tlakem 250 barů (dříve 200 b).

Výkon 130 k a točivý moment 220 Nm už v 1750 otáčkách za minutu. je osobní „dodávku“ dostačující. V průměru jsme ale jezdili maximálně do sedmi litrů benzinu.

Jízda s Daciií Dokker je na velice slušné úrovni. Ani přes větší výšku se v zatáčkách příliš nenaklání, k čemuž přispívá i rozvor 2,8 metru. Pro vyjížďky po špatných cestách má zvětšenou světlost, měkčí pružiny i tlumiče. Dacia Dokker je velice solidní automobil, jehož předností je cena a užitné vlastnosti.


Dacia Dokker k dispozici ve dvou výbavách Arctic (TCe102 k- 319 900 Kč, TCe 130 k – 329 900 Kč) a atraktivní Stepway. My jsme měli k dispozici právě Stepway v ceně 346 900 Kč. Vznětová verze začínají na 345 400 Kč.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5000/min
Točivý moment: 220 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,47 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,7/5,3/6,2 l/100 km
Rozměry: 4363 x 1751 x 1814 mm
Rozvor kol: 2810 mm
Zav.prostor: 800/3000 l
Cena: 346 900 Kč (TCe 130 Steppway)



JL 30.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar