Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Cabrio 1.6 THP - trochu jiný kabriolet

Když se řekne kabriolet, tak si každý hned představí automobil bez střechy, respektive pouze se stahovací plátěnou nebo s pevnou zasouvací do zavazadlového prostoru. Ovšem tuto teorii boří DS3 Cabrio.

Podle označení jde sice o kabriolet, ale ve skutečnosti o hatchback s velkou panoramatickou plátěnou střechou. Hned vysvětlíme proč. Elektricky posuvnou plátěnou střechu můžeme posunout do dvou poloh, přičemž všechny sloupky i střešní oblouky zůstávají na svém místě. Střechu můžeme otevírat nebo zavírat libovolně do rychlosti 120 km/h, což je u kabrioletu věc nevídaná a celý proces trvá šestnáct sekund.

V první fázi se střecha otevře celá, v druhé pak ještě včetně zadního vyhřívaného skla až za hlavy cestujících na zadních sedadlech. V tu chvíli vám jednak znemožní přístup do zavazadlového prostoru a při jízdě se musíte spolehnout pouze na vnější zpětná zrcátka. Zato dovnitř, hlavně dozadu při větší rychlosti pěkně vane vítr, takže si připadáte jako v opravdovém kabrioletu.

Jakmile chcete otevřít kufr, tak střecha nepatrně povyjede nahoru. Ale moc se neradujte. Otvor je široký pouze 290 milimetrů a je vhodný jen pro uložení plochých předmětů. Pro naložení větších tašek musíte sklopit opěradla zadních sedadel. Objem je 245 litrů, tedy o 40 litrů méně než u hatchbacku.

Byť je DS3 Cabrio homologované jako pětidveřové, tak si cestování v plném obsazení neumíme pořádně představit. Ani ve čtyřech to není žádná sláva. Pokud si dáte přední sedadla hodně dozadu, tak vzadu moc místa nezbude.

Líbila se nám pohodlná a skvěle tvarovaná sportovní sedadla s výborným bočním vedením, v našem případě čalouněna perforovanou kůží modré barvy (za příplatek). Dobře vás podrží v rychlých zatáčkách nebo dynamické jízdě, pro kterou je DS3 přímo předurčen díky výkonné pohonné jednotce.

Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné, ovladače přehledně uspořádané a na své místě. Luxusní nádech dodává dekor klavírního laku na přístrojové desce, nechyběla navigace s velkým displejem za příplatek, u níž jsme si pochvalovali rychlost a přehlednost. Kvalitní hifi-systém patří do výbavy Sport, pro ostatní verze je za přípatek. Kožený volant dole zploštělý se dobře drží a dokonale se hodí ke sportovnímu naturelu stejně jako hliníkové pedály nebo tvrdší nastavení podvozku.

Testovaný automobil měl pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 156 k, tedy nejsilnější, jaká si lze pro kabriolet objednat. Největšího točivého momentu 240 Nm dosahuje už v 1400 otáčkách za minutu a vydrží až do 2400/min. Výborně zrychluje, jak ostatně dokládá hodnota 7,4 sekundy z klidu na 100 km/h a sílu neztrácí ani ve vyšších otáčkách. Se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou si dobře rozumí, řazení je přesné po krátkých drahách. Spotřeba je hodně odvislá od způsobu jízdy, při klidné jízdě letní jihočeskou krajinou kolem rybníků jsme se dostali také k šesti litrům, naopak není problém atakovat hranici deseti litrů. V průměru jsme jezdili kolem sedmi litrů.

Citroën DS 3 můžete mít ve čtyřech motorizacích a ve třech výbavách, přičemž ke třem pohonným jednotkám přísluší vždy pouze jedna výbava. Nejlevnější je 1.2 VTi/82 k za 458 900 Kč v základní výbavě Design, v druhém stupni výbavy Style je verze 1.2 VTi/120 k za 518 900 Kč a nejdražší 1.6 THP Sport, který jsme testovali, je za 582 900 Kč. Vznětové provedení 1.6 e-HDI/92 k přijde na 558 900 Kč.

Jen těžko byste na trhu hledali levnější kabriolet, ale pokud chcete „stylovku“ v krásném designu a nevadí vám, že nemáte opravdový stoprocentní kabriolet, potom je DS3 Cabrio určitě správnou volbou. Podle nás najde asi více příznivců u žen a dívek, ale v případě nejsilnější verze 1.6 THP nepřijdou zkrátka ani muži.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 115 kW 156 k) při 6000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1400-2400/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/4,8/5,9 l/100 km
Rozměry: 3948 x 1715 x 1458 mm
Rozvor: 2464 mm
Zav.prostor: 245 l
Cena: 582 900 Kč (1.6 THP Sport)


J.Lasík 9.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar