Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS 9 E-TENSE 360 4x4 - vrchol řady DS

Značka DS se od Citroënu osamostatnila v roce 2015 a dodnes představila už několik modelů, nejdříve DS3 Crossback, DS7 Crossback, DS 4 a DS 9, nyní z nabídky zmizely verze Crossback a zůstaly DS3, DS4, DS9 a nový DS7.

My jsme vyzkoušeli prémiový model DS9, který můžeme zařadit mezi vyšší střední třídu a v koncernu Stellantis zaujímá právem pozici prémiového modelu. A protože se vyrábí výhradně v Číně, tak nepřekvapí jeho délka, takřka pět metrů. Ve třídě rekordní hodnota, v Číně samozřejmost. Bohužel ale s Čínou souvisí problém dodávek náhradních dílů. DS9 nemá prakticky žádný díl, nahraditelný třeba s Peugeotem 508, s nímž sdílí pouze platformu, ale prodlouženou. DS9 vlastně navazuje na sedan Citroën C6, jehož výroba skončila v Evropě před deseti roky bez náhrady.

Extravagadní design chromem nešetřil a není divu, že byla „devítka“ středem pozornosti, kde jsme se s ní objevili

Interiér jde ruku v ruce v tradici automobilů značky DS, i když je méně konzervativní a nechybějí ani analogové vyklápěcí hodiny. Okna se ovládají typickými ovladači opět netradičně na středovém tunelu. Hlavní dvanáctipalcový displej si uchoval na spodní hraně dotykové plošky, čímž se usnadňuje hledání v menu funkcí.

Přední sedadla, přestože nemají výraznější boční vedení, jsou příjemně tuhá a pohodlná i na dlouhé cesty. Postavy vyššího vzrůstu mohou mít problém nad hlavami díky svažující se střeše.
Vzhledem k velikosti vozu nás ale překvapil zavazadlový prostor, krý má objem 509 litrů, ale pokud se rozhodnete přikoupit například HiFi, elektrické otevírání zadního víka nebo odvětrání zadních sedadel, potom se zmenší na 473 litrů. Tak velký byl i v testovaném voze. Navíc je i poměrně mělký, jen 37 milimetrů.


Pro DS 9 je dnes připravena jediná motorizace, zážehový přeplňovaný čtyřválec, 1,6 litru, ovšem pouze v provedení plug-in, tedy s označením E_TENSE 250 nebo -Tense 3x4. To znamená, že „jedna-šestku“ doplňují elektromotory 81 kW, nebo 81 kW + 83 kW. Systémový výkon pak činí 165 kW, respektive 265 kW u verze E-TENSE s pohonem všech kol.


V případě, že je vybitá baterie, tak s výkonem 200 k při 6000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 300 Nm v 3000/min jsme si dopřávali svižnou jízdu. Pokud správně „dávkujete“ plyn, potom se lze v pohodě dostat pod sedm litrů na sto kilometrů. Ale s těžkou nohou můžete klidně atakovat devět litrů.


„Jedna-šestka“ se vyznačuje klidným chodem a plynulým záběrem z nižších otáček. Osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem volí stupně Hladce a rychle.


V případě, že máte nabitou baterii s kapacitou 15,6 kW/h dosahuje sdružený výkon360 k a točivý moment 520 Nm. Jeden elektromotor (81 kW) je u přední nápravy, druhý elektromotor s maximálním výkonem 83 kilowatt (113 k) vzadu. V tu chvíli můžete využívat pohon všech kol. Dojezd se pohybuje podle způsobu jízdy zhruba čtyřicet kilometrů v čistě elektrickém režimu. U nabíječky strávíte tak asi devadesát minut, za wallboxu trvá dvě a půl hodiny. Ještě dodejme, že elektronika nedovolí všechnu vyčerpání elektřiny z baterie, elektromotory pomáhají i při jízdě pomáhají, třeba při zrychlení.

Kvalitní jízdní vlastnosti s měkkým nastavením zajišťují vpředu vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava.


K DS 9 nemůžeme mít ani větší výhrady až na pár maličkostí (neskladný kufr, méně místa nad hlavou na zadních sedadlech). Maximální luxus je ale třeba také zaplatit. Možná by DS 9 slušel i šestiválec, ale o těch si v dnešní době můžeme nechat jen zdát. Otázkou je, kolik si najde zákazníků.


Výbava testovaného vozu obsahovala opravdu vše, co řidič potřebuje nebo se mu může někdy hodit. Včetně systému pro noční vidění, který za zhoršených světelných podmínek upozorňuje na chodce nebo cyklisty v blízkosti. Bohužel někdy spustil alarm i tehdy, když se člověk nacházel na chodníku a nejevil známky toho, že by chtěl autu zkřížit dráhu. Obrazový výstup z tohoto asistenčního systému je na digitálním přístrojovém štítu. Head-up displej totiž poněkud překvapivě v tomto autě k dispozici není.



Info o výbavě:


https://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/DS9_cenik_2021.pdf?_ga=2.247286276.1040737247.1684772001-898134731.1684772001&_gl=1*1pt09h4*_ga*ODk4MTM0NzMxLjE2ODQ3NzIwMDE.*_ga_H5DVJ9FZN4*MTY4NDc3MjAwMC4xLjEuMTY4NDc3MjIyNS4wLjAuMA..

Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/DS-9-premiovy-sedan-na-cesky-trh/




Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 165 kW (200 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 1900/min
Elektromotor vpředu: 81 kW (110 k)
Elektromotor vzadu: 83 kW (113 k)
Sdružený výkon: 360 k
Sdružený toč.moment: 520 Nm
Kapacita baterie: 15,6 kWh
Převodovka: osmistupňový automat
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,6 s
Spotřeba el.energie: 17,5 kWh/100 km
Spotřeba kombin.: 7-9 l/100 km
Rozměry: 4934 x 1932 x 1460 mm
rozvor kol: 2895 mm
Zav.prostor: 510 l
Poh./užiteč.hmotnost: 1931/489 kg
Cena: 2 275 000 Kč (Opera)



Jl 23.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar