Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS 9 1.6 PureTech - prémiový luxus

Značka DS se od Citroënu osamostatnila v roce 2015 a dodnes představila už čtyři modely – DS3 Crossback, DS7 Crossback, DS 9 a v neposlední řadě DS 4. Také nabídka pohonných jednotek je rozličná a individuální pro každý model.

My jsme vyzkoušeli prémiový model DS9, který můžeme zařadit mezi vyšší střední třídu a v koncernu Stellantis zaujímá právem pozici prémiového modelu. A protože se vyrábí výhradně v Číně, tak nepřekvapí jeho dílka, takřka pět metrů. Ve střídě rekordní hodnota, v Číně samozřejmost. Bohužel ale s Čínou souvisí problém dodávek náhradních dílů. DS9 nemá prakticky žádný díl, nahraditelná třeba s Peugeotem 508, s nímž sdílí pouze platformu, ale prodlouženou. DS9 vlastně navazuje na sedan Citroën C6, jehož výroba skončila v Evropě před deseti roky bez náhrady.

Extravagadní design chromem nešetřil a není divu, že byla „devítka“ středem pozornosti, kde jsme se s ní objevili. I když ještě možná víc přitahovala pohledy DS 4, kterou jsme testovali později.

Interiér jde ruku v ruce v tradici automobilů značky DS, i když je méně konzervativní a nechybějí ani analogové vyklápěcí hodiny. Okna se ovládají typickými ovladači opět netradičně na středovém tunelu. Hlavní dvanáctipalcový displej si uchoval na spodní hraně dotykové plošky, čímž se usnadňuje hledání v menu funkcí.

Přední sedadla, přestože nemají výraznější boční vedení, jsou příjemně tuhá a pohodlná i na dlouhé cesty. Postavy vyššího vzrůstu mohou mít problém nad hlavami díky svažující se střeše.

Vzhledem k velikosti vozu nás ale překvapil zavazadlový prostor, krý má objem 509 litrů, ale pokud se rozhodnete přikoupit například HiFi, elektrické otevírání zadního víka nebo odvětrání zadních sedadel, potom se zmenší na 473 litrů. Tak velký byl i v testovaném voze. Navíc je i poměrně mělký, jen 37 milimetrů.

Pro DS 9 jsou připraveny tři motorizace, všechny se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1,6 litru. Kromě klasické verze, kterou jsme měli k dispozici, jde v případě dalších případech o plug-in hybrid. To znamená, že „jedna-šestku“ doplňují elektromotory 81 kW, nebo 81 kW + 83 kW. Systémový výkon pak činí 165 kW, respektive 265 kW u verze E-TENSE s pohonem všech kol.
Vraťme se ke klasice. S výkonem 165 kW při 5500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 300 Nm v 1900/min jsme si dopřávali svižnou jízdu. Pokud správně „dávkujete“ plyn, potom se lze v pohodě dostat pod sedm litrů na sto kilometrů. Ale s těžkou nohou můžete klidně atakovat devět litrů.

„jedna-šestka“ se vyznačuje klidným chodem a plynulým záběrem z nižších otáček. Osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem volí stupně Hladce a rychle.
Kvalitní jízdní vlastnosti s měkkým nastavením zajišťují vpředu vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava.


K DS 9 nemůžeme mít ani větší výhrady až na pár maličkostí (neskladný kufr, méně místa nad hlavou na zadních sedadlech), ale ty na druhou stranu vyváží dynamická „jedna-šestka“ v kombinaci s osmistupňovým automatem a velice příznivou spotřebou. Možná by DS 9 slušel i šestiválec, ale o těch si v dnešní době můžeme nechat jen zdát. Otázkou je, kolik si najde zákazníků.




Info o výbavě: https://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/DS9_cenik_2021.pdf?_ga=2.125330435.888453209.1649176324-350536840.1646756306

Podrobný popis:

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/DS-9-premiovy-sedan-na-cesky-trh/

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/DS9-stale-vice-technologii-(II)/




Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 165 kW (224 k) při 5500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1900/min
Převodovka: osmistupňový automat
Rychlost: 236 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Spotřeba kombin.: 6,9 l/100 km
Rozměry: 4934 x 1855 x 1460 mm
rozvor kol: 2895 mm
Zav.prostor: 473 l
Poh./užiteč.hmotnost: 1540/610 kg
Cena: 1 325 000 Kč (Performance Line)



JL 5.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar