Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

DS 7 Crossback 2.0 HDi - hýčká luxusem

Při pohledu na logo, se lidé často ptají, o jaký automobil se vlastě jedná. Francouzskou značku DS zná totiž jen málokdo. A ani se nelze divit. Objevila se teprve v roce 2014, jako samostatná značka francouzské skupiny PSA (původně šlo o luxusní divizi Citroënu). Jejím cílem je konkurovat prémiovým automobilům.

Prvním samostatným modelem je DS7 Crossback, zatímco na scénu přišel před několika týdny ještě menší bratr DS3 Crossback. My jsme měli možnost vyzkoušet „sedmičku““. Tvarem asi dvakrát nezaujme, je spíš konzervativní a v mnohém nám připomíná Audi. Dnes je těžké vymyslet něco, co zaujme, a tak se DS soustředil spíš na detaily. Velká maska, hlavní znak modelu, zasahuje až pod světla, ale víc zaujme vertikální pás diod denního svícení na kraji nárazníku.

Mnohem víc zaujme ztvárnění interiéru, který sází hlavně na styl a vkus. Jako první nás padly do oka analogové vyklápěcí hodiny B.R.M. Určitě nepřehlédnete trojúhelníkové nebo kosočtvercové znaky DS, najdete je prakticky všude, včetně standardního tlačítka startování s červeně blikajícím logem DS. Funkce můžete ovládat přes …displej, nebo i hlasově, což je mnohdy výhodnější než nastavit teplotu přes dotykový displej.

Přední sedadla, za příplatek s masážní funkcí, jsou velká a pohodlná, opěrku hlavy můžeme posouvat nahoru i dolů. Pohodlně se cestuje i na zadních sedadlech, jejichž opěradla jsou elektricky nastavitelná. Sedadla, ale i výplně a madlo dveří, loketní opěrka i střed volantu jsou potažené kůží Nappa. Zavazadlový prostor 555 litrů je dostatečně velký, po sklopení opěradel nám naroste na 1752 litrů.

Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehový čtyřválec 1.6PureTech ve výkonových variantách 180 k a 225 k, ve spojení výhradně se samočinnou převodovkou. Manuální převodovku můžete mít pouze v základním turbodieselu 1.6 Blue HDi s výkonem 130 k, ale rozhodnout se můžete také pro automat, kterým je vybavena stejná verze nebo silnější dvoulitr.

Výkon 180 k při 3750 otáčkách za minutu postačí na dynamickou jízdu. Točivý moment 400 Nm vrcholí už ve dvou tisících. Hezky se zvedá z nízkých otáček a je velice tichý. Navíc si skvěle si rozumí s osmistupňovou planetovou převodovkou, která stupně mění bleskově. Spotřeba je víc než příznivá. Silný automobil dokáže jet v průměru kolem šesti litrů nafty.


Díky adaptivním tlumičům nastavitelných ve třech režimem je jízda pohodlná. Za 38 tisíc korun lze přikoupit kameru Active Scan Supespesion, která monitoruje povrch silnice do pětadvaceti metrů před autem. Řidící jednotka pak upraví tvrdost tlumičů pro komfortní jízdu.

DS 7 Crossback převzal platformu od sourozenců PSA, resp. Peugeotu 3005 nebo 5008 nebo Citroënu C5 Aircoss, stejnou používá také Opel Grandland X, ale jízdní vlastnosti vylepšuje zadní víceprvková náprava. V zatáčkách pevně drží stopu.


http://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/cenik-ds7crossback.pdf?_ga=2.182221351.1014161629.1563538557-630423691.1563538557

Cena nejvýkonnějšího dieselu se pohybuje od 1 015 000 Kč (Performance line) až po 1 190 000 Kč (Gran Chic). Nejlevnější diesel s ručně řazenou převodovkou přijde v základní výbavě na 895 000 Kč.

DS 7 Crossback si klade za cíl oslovit náročnějšího zákazníka, který požaduje luxus, komfort a je ochotný za to zaplatit.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 130 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Rozměry: 4573 x 1906 x 1625 mm
Rozvor kol: 2738 mm
Zavazadlový prostor: 555/1752 l
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/4,4/4,9 l/100 km
Cena: 1 190 000 Kč


J.Lasík 21.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar