Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Grand C4 Space Tourer 2.0 BlueHDi - elegance pro sedm

První Citroën C4 Picasso přišel na svět před dvanácti roky jako nástupce také velkoprostorového modelu Xsara Picasso. Díky svému designu rozhodně nedělá ostudu svému jmenovci a díky prostornosti je mezi motoristy velice oblíbený.

Generace z roku 2013 prošla modernizací, která se však nijak výrazně na voze neprojevila. Pozměněna byla příď vozu včetně nárazníku, vzadu jsou jiné svítilny a také páté dveře. Francouzi zůstali věrni tvarům, které dovedou elegantně ztvárnit jako málokdo. A tak není třeba dělat velkých změn.

S přechodem na nový název Grand C4 Space Tourer (už ne Picasso) přicházejí také nové pohonné jednotky – vznětový 2.0 Blue HDi o výkonu 160 k (+ 10 k) a 1.5 Blue HDi (130 k) nahrazující dřívější „jedna-šestku“. Další novinkou je přechod ze šestistupňového automat na osmistupňový.

Největší předností je variabilita vnitřního prostoru, který u zákazníků hraje značnou roli při rozhodování. Zvláště u těch, kteří potřebují někdy někam vyrazit v sedmi lidech. Nebo spíše pět dospělých plus dvě děti. Dvě sedadla v třetí řadě, zapuštěná do podlahy, jsou vhodná totiž jen pro děti. Pro dospělé jen na kratší vzdálenosti Pak ale zapomeňte na zavazadla, neboť se vám za ně takřka nic nevejde.

V pětimístné konfiguraci má ale zavazadlový prostor objem 574 až 704 litrů podle nastavení sedadel druhé řady, která jsou mimochodem rovněž sklopná do podlahy. Po sklopení všech sedadel můžeme převážet předměty dlouhé skoro dva metry a na šířku metr dvacet. Díky velkému vstupnímu otvoru a nízké nákladové hraně je manipulace s nimi hračkou.

Palubní desku tvoří dva displeje, horní k zobrazování provozních údajů a spodní k ovládání navigace, klimatizace, radia a podobně. Z vyvýšených a hezky tvarovaných sedadel máte skvělý výhled, podpořený ještě rozměrným čelním oknem s posuvnou sluneční clonou. Žádný jiný automobil tak velké okno nemá.

Pro Grand C4 Space Tourer nabízí výrobce jeden zážehový čtyřválec 1.2 PureTech (130 k) a 1.6 PureTech (180 k), a dva vznětové přeplňované čtyřválce 1.5 BlueHDi/130 k a 2.0 BlueHDi/160 k. Kdo za rok moc kilometrů nenajezdí, tomu určitě stačí benzinový motor, ale 1.6 je kombinovaná je pouze s osmistupňovým automatem. Naopak, kdo najezdí pořádnou porci kilometrů, ten se bude rozhodovat mezi turbodiesely. Pokud jezdí více naložený, tak doporučujeme určitě dvoulitr, který jsme testovali my. V testovaném voze byl kombinován s novým osmistupňovým automatem.

I když se na průměrnou spotřebu 4,7 litru na sto kilometrů, avizovanou výrobcem, nedostanete, tak rozdíl mezi oběma není velký. My jsme jezdili maximálně do šesti litrů.
Motor vás určitě potěší větší dynamikou, příjemnou pružností, pozvolným nárůstem výkonu bez znatelného turboefektu. Točivý moment 370 Nm vrcholí ve dvou tisících otáčkách za minutu. Volicí páka je trochu netradičně umístěna za volantem (u Citroënu je to zcela běžné) a řadit můžeme i pádly. Ale to je skoro zbytečné, protože Space Tourer je vyloženě rodinný automobil, který si kupujeme především kvůli pohodlí.

Citroën C4 Grand Picasso se dodává ve dvou výbavách, přičemž zážehová 1.2 ve výbavě Feel začíná na 582 900 Kč se slevou 73 000 Kč. Dvoulitrový diesel začíná na 737 900 Kč (plus sleva 93 000 Kč), ve vyšší výbavě Shine je za 822 900 Kč (plus sleva 88 000 Kč). Už první výbava se může pochlubit mj. čelními bočními i hlavovými airbagy, systémy ESP, ASR, ABS, EBD, samočinnou aktivací výstražných světel, asistentem pro rozjezd v kopci, palubním počítačem, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizací se samostatným ovládáním po stranách první a druhé řady, mlhovkami atd.


Ceník a výbavy na

https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky-euro-6.2/Cenik_Citroen_Grand_C4_SpaceTourer_euro6.2.pdf#_ga=2.170827872.1906221554.1539268791-361275352.1539268791

Ačkoliv současný trend jsou crossovery SUV, tak velkoprostorové modely MPV, jako právě například „Picasso“ nebo „Grand Picasso“ si uchovávají přízeň především atraktivním designem, tak zajímavým a praktickým interiérem, komfortem, slušnými jízdními vlastnostmi a v neposlední řadě hospodárnými diesely. Prostě ideální automobil na cesty pro rodiny s více dětmi.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW (160 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,2/4,7 l/100 km
Rozměry: 4602 x 1826 x 1638 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Zav.prostor: 170/574-704/1843 l
Cena: 822 900 Kč (2.0 BlueHDi EAT8 Shine)



JL 12.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar