Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 - komfortní a praktický

Jedno přísloví praví, když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Ve skupině Stellantis to platí o Citroënu C4 a Peugeotu 408. Ačkoliv oba vycházejí ze stejné platformy a používají shodné pohonné jednotky, tak je každý vzhledově jiný.

Není to tak dávno, když jsme psali, že zákazníkovi je vcelku jedno, do jakého segmentu automobil patří. Buď se mu líbí zvenku i zevnitř nebo ne. Také Citroën C4 se těžko někam řadí. Když to zjednodušíme, tak jde v podstatě o hatchback.

První generace spatřila světlo světa v roce 2004, kdy nahradila model Xsara, druhá následovala v roce 2020, třetí o čtyři roky později a vloni se C4 dočkala faceliftu. A protože patří stále mezi líbivé modely, tak nebylo třeba žádných zásadních změn. Modernizovaný model hned poznáte podle přepracované přídě s upraveným nárazníkem a novým velkým logem.

Žádných změn se prakticky nedočkal interiér. Pouze infotainment dostal větší displej, nyní 7 palců místo 5,5“ a je rychlejší. Sedadla jsou široká a pohodlná, dobře podrží tělo v zatáčkách a únavu necítíte. Vzadu je místa tak akorát.

Několik klasických ovladačů, včetně klimatizace zůstalo zachováno, ale trochu nešťastně u levého kolena, na volantu, nebo pod infotainmentem. Na něm jsou k dispozici tlačítka rychlého přístupu, aby se ovládání zrychlilo a výrazně zjednodušilo.

Výhodou je možnost rychlého vypnutí asistentů a start-stop dlouhým stiskem tlačítka s piktogramem autíčka, vedle tlačítka na startování auta. Pokud je ale nevypnete, tak ani moc neobtěžuje hlídání jízdních pruhů nebo asistent hlídání rychlosti, který vydává tlumený zvuk.

Zavazadlový prostor s dvojitou podlahou a prostorem pro případnou rezervu má objem 380 litrů, sklopením opěradel naroste na 1250 litrů s rovnou podlahou.

Změna nastala také při výběru pohonných jednotek. Z nabídky zbyl pouze klasický přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 výhradně s osmistupňovým automatem s měničem. Dále můžete mít tzv.mildhybridy – hybrid 100 (výkon 101 k, kombin.výkon 110 k) a Hybrid 135 (kombin.výkon 145 k) se šestistupňovým automatem, pro ekology jsou v ceníku dvě elektrické verze.

Pro seznámení jsme zvolili zážehový tříválec 130 k při 5500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 230 Nm, vrcholící už v 1750 otáčkách. V poslední době testujeme vesměs automobily s automaty a klasická převodovka je svátkem. Je pravda, že jízda s automatem je komfortní, zvláště u takového modelu, jako je C4. A ani nemusíte požívat pádla pod volantem. A skoro zbytečná je i volba jízdních režimů. Eco je sice trochu hospodárnější. Normal je ideální a sport, když se chcete povozit rychleji na okrskách. V tu chvílí je tříválec velice živý a dobře odhlučnění. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem velice slušných 6,5 litrů benzinu.

V rychlých zatáčkách se naklání, což má za následek světlá výška 16 centimetrů i nastavení podvozku s progresivními hydraulickými dorazy. Ale náklon není nikterak dramatický.

Ceny začínají na 539 900 Kč pro základní výbavu You za Hybrid 110. Ceny verze PureTech 130 začíná na 539 900 Kč (druhá výbava Plus), testovaná verze s výbavou MAX přijde na 614 900 Kč.

Citroën C4 je i po modernizaci stále skvělé normální auto. Jednoduché vypínání asistentů, které zde nejsou tak otravné jako jinde, velmi komfortní podvozek i sedačky, úsporný motor a dostatek místa. To vše za poměrně solidní peníze – tento plně vybavený kousek sice v ceníku stojí takřka 780 tisíc, rozumněji vybavené auto ale cenu shodí pod 700 tisíc a s akční slevou se budeme bavit o autě za méně než 600 tisíc. A to je v rámci trhu velmi slušná nabídka za takový kus auta.


Ceny Citroënu C4 jsou na dnešní dobu docela přijatelné za komfortní vůz s výrazným designem, který se zaměřuje na pohodlí řidiče a cestujících díky tlumičům s hydraulickými dorazy, jenž pohlcují nerovnosti.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon 96 kW (131 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: 8EAT
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,21 s
Kombin.spotřeba: 5,9 l/100 km
Rozměry: ¨¨
Rozvor kol: 2670 mm
Zav.prostor: 510 l
Cena: 614 900 Kč (MAX)


JL 11.9.2025


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar