Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 1.2 PureTech 130 - výkon jako dvoulitr

Už při prezentaci modernizovaného Citroënu C4 a po krátké testovací jízdě, jsme prohlásili, že novinka je lepší ve všech směrech, než jeho předchůdce. Nehledě k první generace z let 2004 až 2010, která nás po designové stránce nikterak neuchvátila. Snad jedině třídveřové kupé se vymykalo standardu.

Ovšem druhá generace C4 byla už mnohem elegantnější, oproštěná od módních výstřelků a zbytečných příkras. Bezpochyby je hodně nadčasová a nikoho ani neurazí. Hlavním kritériem v segmentu kompaktních sedanů je poměr kompaktnost / prostornost. Rozměry vozu se nezměnily: délka 433 cm, šířka 179 cm a výška 149 cm.

Eleganci už dříve prospěl mohutný přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu a logo, které plynule přechází do masky. Z profilu je dobře patrná svažující se střecha. Zatímco příď je poměrně vysoká, potom naopak záď je krátká a kopíruje menší model C3.
Citroën C4 se v současné době vyrábí pouze v jedné karosářské variantě, a to jako pětidveřový hatchback, o jiné verzi se vůbec neuvažuje a nelze se ani divit, kombi nahrazuje C4 Picasso, kupé zase DS4.

Jestliže se nám vnější design zamlouvá, potom interiér, jenž si vzal vzor zřejmě z C5, je na nižší střední třídu víc než luxusní zásluhou hodnotných materiálů a kvalitního zpracování. Volant s pevným středem, s nímž přišla první generace, je naštěstí dávno minulostí. Vůbec celá palubní deska včetně zabudovaného 7palcového displeje působí elegantně a odlehčeně.

Přední sedadla jsou velká a dobře tvarovaná, pohodlně se nich sedí i při delší cestě. Také vzadu je místa tak akorát a nikdo si asi nebude stěžovat.
Zavazadlový prostor má objem 408 litrů s lepicí sadou, s rezervou za 1500 Kč se zmenší na 380 litrů, což je více méně detail. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na1180 litrů, ale vznikne nám schod.

Pro Citroën C4 si můžete zvolit buď zážehový přeplňovaný tříválec řady PureTech objemu 1,2 litru s výkonem 110 k nebo 130 k, pro příznivce nafty jsou k dispozici vznětové přeplňované čtyřválce 1.6/ 90 a 115 k nebo 1.6 Blue HDI/100 a 120 k.

V našem případě poháněl přední kola C4 nejsilnější tříválec, jehož hodnoty – výkon 130 k a točivý moment 230 Nm jsou na úrovni dvoulitrů před několika roky. Přeplňovaný motor, vyvinutý na základě tříválcové struktury atmosférických verzí řady PureTech, je opatřen turbodmychadlem nové generace s vysokým výkonem a centrálním vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar). Aby vydržel silné namáhání, byly některé jeho díly oproti atmosférické verzi posíleny posílen. Dnes jsou tříválce už na takové úrovni, že při jízdě sotva poznáte rozdíl oproti čtyřválci.

Motor je pružný už od nízkých otáček a dobře si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ovšem k průměrné spotřebě udávanou výrobcem – 4,8 litru jsme se nepřiblížili ani náhodou. Jezdili jsme kolem šesti benzinu na sto kilometrů, což stejně považujeme vzhledem k výkonu a točivému momentu za hodně dobrou. Pochvalu zaslouží i řazení, které bylo přesné po krátkých drahách. Na rovném asfaltu je podvozek komfortně nastavený, horší je to, když vjedete do díry. Vůz je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem.

Bezpečné chování na silnici posilují i technologie různých podpůrných prvků řízení jako je elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC spojený s ESP.

V ČR je základní výbavou Live ve spojení pouze s 1.2 PureTech/110 a s původním designem za 349 900 Kč.

Silnější zážehový tříválec se dodává až od druhého stupně výbavy Live Edition za 399 900 Kč (stejně jako diesel 1.6/74 kW). Za tu cenu dostanete mj. ABS, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy, manuální klimatizaci, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka, ABS + EBD + EBA, samočinnou aktivaci výstražných světlometů při prudkém brzdění, asistent rozjezdu do kopce Hill Assist, Intelligent Traction Control – ITC, kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček, tempomat s omezovačem rychlosti. Výbava Feel stojí 414 900 Kč a nejvyšší Feel Edition pak 434 900 Kč.




Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,2/4,8 l/100 km
Rozměry: 4329 x 1789 x 1489 mm
Rozvor: 2608 mm
Zav.prostor: 380/1183 l
Cena: 399 900 Kč (1.2 PureTech 130 Live Edition)



J.Lasík 30.4.2015

















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar