Citroën C3 Picasso 1.6 HDi - kouzelná krabička
Asi jen málokterý výrobce umí stavět velkoprostorové automobily MPV jako Citroën. Tradici MPV začal v podstatě modelem Xsara, který stejně jako jeho nástupci C4, C4 Grand a nyní i C3 nesou označení Picasso. V pořadí čtvrté MPV je však prvním mini MPV.
Zákazníky by neměl C3 Picasso oslovit jen designem, který je ostatně roztomilý, ale hlavně obestavěným vnitřním prostorem. Na délce čtyř metrů, která patří mimochodem v kategorii mini MPV k nejdelším, se podařilo vykouzlit opravdu velký interiér.
Mezi nejzajímavější prvky patří bezpochyby nově řešené velké čelní sklo se dvěma malými bočními okny, oddělenými tenkými sloupky. Přes plochu 3, 37 metru čtverečních máme opravdu skvělý výhled do všech stran, zvláště když k tomu připočteme ještě zvýšený posaz. Připadali jsme si jako ve výkladní skříni, a to jsme ještě neměli panoramatické střešní okno. Uvnitř jsme měli pocit, že sedíme rozhodně ve větším automobilu, než ve skutečnosti je. Není divu, že sám výrobce nazývá karosérii jako magic-box, tedy kouzelnou krabicí.
Díky větší výšce a velkému úhlu otevření dveří se nastupuje pohodlně, přední sedadla nás příjemně potěšila svoji tuhostí (na Citroën až nezvyklou) a velice slušným bočním vedením. Na zadních sedadlech se usadí dvě dospělé osoby bez omezení, ve všech směrech je dostatek volnosti jak do šířky (ca 1400 mm), tak nad hlavou (122 mm). Jde o jedny z největších hodnot v segmentu. Doprostřed posadíme však tak akorát menší dítě.
Opěradla lze naklápět, zadní lavici dělenou v poměru 60:40 podélně posouvat o 15 cm na úkor velikosti zavazadlového prostoru (385 až 500 l). Jeho ložná hrana je ve výšce 690 mm, zadní dveře lze vyklopit do výšky 1,8 metru. Jednoduchým zatažením páčky sklopíme opěradlo, přičemž se sedák zároveň zasune do podlahy. Výsledkem je rovná podlaha a objem zvětšený na 1500 litrů. Sklopit můžeme také opěradlo předního spolujezdce, což umožní transport předmětu dlouhého až dva a půl metru. Pod dvojitou podlahou je uložena ještě dojezdová rezerva.
Tříramenný volant nastavitelný v obou osách se dobře drží, při rychlejší jízdě tuhne řízení díky posilovači s variabilním účinkem. Přístrojová deska kombinuje nápadité tvary s praktičností a kvalitou. Kaplička je už tradičně umístěna uprostřed. Zahrnuje digitální rychloměr s otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva. Údaje jsou dobře čitelné i za slunečného počasí. Vkusné jsou rovněž výdechy ventilace s rámečky v imitaci kovu.
Citroën C3 Picasso se na český trh dodává se zážehovými čtyřválci 1.4/95 k a 1.6/120 k nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 HDI/90 k, který jsme měli k dispozici, a němž se domníváme, že o něj bude největší zájem. Motor je pěkně utlumený, ochotně se vytáčí už z nízkých otáček díky točivému momentu 215 Nm, který můžeme využívat od 1750 otáček za minutu. Přestože je C3 Picasso vyloženě rodinný automobil, tak neztrácí dynamiku ani ve třech tisících otáčkách při rychlosti kolem 130 km/h. V kombinaci s vhodně odstupňovanou pětistupňovou mechanickou převodovkou (řazení je přesné a lehké) dokáže mimo město jezdit v průměru kolem 4,5 litru nafty, v kombinovaném provozu jsme se pohybovali zhruba mezi 5,5 až 6 litry.
Jízda je velice klidná i díky modernizovanému podvozku z Peugeotu 207, vpředu je zavěšení McPherson, vzadu podélná ramena spojená torzní poddajnou příčkou a pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.
Dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách i přes vyšší stavu zajišťuje slušnou stabilitu. Když si však zvyknete na vyšší hmotnost a výšku, potom si můžete dovolit i rychlejší projíždění zatáček. Komfortně naladěný podvozek je spíš měkčí.
Dodává se s výbavou X (pouze však 1.4 za 299 900 Kč) nebo SX, přičemž základní zahrnuje mj. čelní airbagy, Isofix, ABS + EBD, palubní počítač, elektrické ovládání předních dveří, výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd. Ve vyšší výbavě máme navíc například boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná okna, tempomat + omezovač rychlosti, mlhovky, manuální klimatizaci, radio s CD/MP3. Testovaný vůz měl ještě Paket Automatická klimatizace za 15 000 Kč (aut. klima, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, kožený volant s chromovaným dekorem). Paket City za 18 000 Kč nabídne mj. zadní parkovací asistent, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě. Čtyři hliníkové disky Blade 6.00 s pneumatikami 195/55 R16 přijdou na 16 000 Kč, metalíza ještě na 12 000 Kč. Tím se ze základní zaváděcí ceny 409 900 Kč dostaneme až na 470 900 Kč. A to je asi zřejmě jediná nevýhoda jinak velice pěkného a zajímavého automobilu, jenž sází na variabilitu a prostornost. Asi bychom si leckteré prvky odpustili.
Citroën velkoprostorové automobily MPV opravdu umí. Vypadá jako velké auto, přitom je ve skutečnosti malé. Ještě dodejme, že C3 Picasso vyjíždí ze závodu nedaleko Trnavy. Citroën dokázal, že umí udělat zajímavý automobil, který je zároveň i účelný.
Základní technické údaje:
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem. 1560 cm³
Výkon: 66 kW (90 k ) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/j: 13,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Rozměry: 4078 x 1730 x 1624 mm
Rozvor: 2540 mm
Objem zav.prostoru: 385-500/1506 l)
Cena: 409 900 Kč (1.6 HDI SX)
Jindřich Lasík, 27.7.2009
Mezi nejzajímavější prvky patří bezpochyby nově řešené velké čelní sklo se dvěma malými bočními okny, oddělenými tenkými sloupky. Přes plochu 3, 37 metru čtverečních máme opravdu skvělý výhled do všech stran, zvláště když k tomu připočteme ještě zvýšený posaz. Připadali jsme si jako ve výkladní skříni, a to jsme ještě neměli panoramatické střešní okno. Uvnitř jsme měli pocit, že sedíme rozhodně ve větším automobilu, než ve skutečnosti je. Není divu, že sám výrobce nazývá karosérii jako magic-box, tedy kouzelnou krabicí.
Díky větší výšce a velkému úhlu otevření dveří se nastupuje pohodlně, přední sedadla nás příjemně potěšila svoji tuhostí (na Citroën až nezvyklou) a velice slušným bočním vedením. Na zadních sedadlech se usadí dvě dospělé osoby bez omezení, ve všech směrech je dostatek volnosti jak do šířky (ca 1400 mm), tak nad hlavou (122 mm). Jde o jedny z největších hodnot v segmentu. Doprostřed posadíme však tak akorát menší dítě.
Opěradla lze naklápět, zadní lavici dělenou v poměru 60:40 podélně posouvat o 15 cm na úkor velikosti zavazadlového prostoru (385 až 500 l). Jeho ložná hrana je ve výšce 690 mm, zadní dveře lze vyklopit do výšky 1,8 metru. Jednoduchým zatažením páčky sklopíme opěradlo, přičemž se sedák zároveň zasune do podlahy. Výsledkem je rovná podlaha a objem zvětšený na 1500 litrů. Sklopit můžeme také opěradlo předního spolujezdce, což umožní transport předmětu dlouhého až dva a půl metru. Pod dvojitou podlahou je uložena ještě dojezdová rezerva.
Tříramenný volant nastavitelný v obou osách se dobře drží, při rychlejší jízdě tuhne řízení díky posilovači s variabilním účinkem. Přístrojová deska kombinuje nápadité tvary s praktičností a kvalitou. Kaplička je už tradičně umístěna uprostřed. Zahrnuje digitální rychloměr s otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva. Údaje jsou dobře čitelné i za slunečného počasí. Vkusné jsou rovněž výdechy ventilace s rámečky v imitaci kovu.
Citroën C3 Picasso se na český trh dodává se zážehovými čtyřválci 1.4/95 k a 1.6/120 k nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 HDI/90 k, který jsme měli k dispozici, a němž se domníváme, že o něj bude největší zájem. Motor je pěkně utlumený, ochotně se vytáčí už z nízkých otáček díky točivému momentu 215 Nm, který můžeme využívat od 1750 otáček za minutu. Přestože je C3 Picasso vyloženě rodinný automobil, tak neztrácí dynamiku ani ve třech tisících otáčkách při rychlosti kolem 130 km/h. V kombinaci s vhodně odstupňovanou pětistupňovou mechanickou převodovkou (řazení je přesné a lehké) dokáže mimo město jezdit v průměru kolem 4,5 litru nafty, v kombinovaném provozu jsme se pohybovali zhruba mezi 5,5 až 6 litry.
Jízda je velice klidná i díky modernizovanému podvozku z Peugeotu 207, vpředu je zavěšení McPherson, vzadu podélná ramena spojená torzní poddajnou příčkou a pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.
Dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách i přes vyšší stavu zajišťuje slušnou stabilitu. Když si však zvyknete na vyšší hmotnost a výšku, potom si můžete dovolit i rychlejší projíždění zatáček. Komfortně naladěný podvozek je spíš měkčí.
Dodává se s výbavou X (pouze však 1.4 za 299 900 Kč) nebo SX, přičemž základní zahrnuje mj. čelní airbagy, Isofix, ABS + EBD, palubní počítač, elektrické ovládání předních dveří, výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd. Ve vyšší výbavě máme navíc například boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná okna, tempomat + omezovač rychlosti, mlhovky, manuální klimatizaci, radio s CD/MP3. Testovaný vůz měl ještě Paket Automatická klimatizace za 15 000 Kč (aut. klima, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, kožený volant s chromovaným dekorem). Paket City za 18 000 Kč nabídne mj. zadní parkovací asistent, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě. Čtyři hliníkové disky Blade 6.00 s pneumatikami 195/55 R16 přijdou na 16 000 Kč, metalíza ještě na 12 000 Kč. Tím se ze základní zaváděcí ceny 409 900 Kč dostaneme až na 470 900 Kč. A to je asi zřejmě jediná nevýhoda jinak velice pěkného a zajímavého automobilu, jenž sází na variabilitu a prostornost. Asi bychom si leckteré prvky odpustili.
Citroën velkoprostorové automobily MPV opravdu umí. Vypadá jako velké auto, přitom je ve skutečnosti malé. Ještě dodejme, že C3 Picasso vyjíždí ze závodu nedaleko Trnavy. Citroën dokázal, že umí udělat zajímavý automobil, který je zároveň i účelný.
Základní technické údaje:
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem. 1560 cm³
Výkon: 66 kW (90 k ) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/j: 13,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Rozměry: 4078 x 1730 x 1624 mm
Rozvor: 2540 mm
Objem zav.prostoru: 385-500/1506 l)
Cena: 409 900 Kč (1.6 HDI SX)
Jindřich Lasík, 27.7.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















