Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi - do města i přírody

Prakticky všechny automobily SUV se tváří, že jsou schopné jízdy v terénu a zákonitě tak předpokládáme, že mají pohon všech kol. Ale vždy tomu tak není, minimálně u značek Peugeot a Citroën, které na pohon 4x4 nesázejí, ale na přání vybavují vozy systémem Grip Control.

Ten sice upravuje elektronické stabilizační a protiprokluzové systémy. Pohon všech v žádném případě nenahrazuje. K nejvyšší výbavě Shine si za něj musíte připlatit 14 000 Kč. Jestli se investice vyplatí, si musí každý zvážit sám.


Tak je to i v případě Citroënu C3 Aircross, který jsme nejdříve vyzkoušeli se zážehovým, tříválcem 1.2 PureTech (viz Testy), nyní se vznětovým 1.6 Blue HDi s výkonem 120 k. Jednalo se o výkonově silnější verzi v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, zatímco za automat byste si museli k motorům HDi připlatit 35 000 Kč, resp.40 000 Kč. S točivým momentem 300 Nm už při 1750 otáčkách za minutu můžete jezdit a malým aircrossem hezky svižně a jen se spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. Jízda je pohodlná, v zatáčkách se naklání jen minimálně.


Z designersky atraktivního modelu vyzařuje terénní vzhled jednak díky větší světlosti i celkové výšce a také oplastování karosérie. S krátkými převisy a nadzvednutým předním nárazníkem nehrozí jeho kontakt ani poškrábání s obrubníkem.


Interiér potěší variabilitou zadních sedadel, kdy lavice je dělená a za 8000 Kč i posuvná se seřiditelným sklonem opěradla. Po složení se objem zvětší z 410 litrů na 1289 litrů, čímž se řadí mezi největší ve svém segmentu.


Sedadla jsou designově zajímavá, ale uvítali bychom lepší boční vedení. Vzhledem k vysoké stavbě se dobře nastupuje i vystupuje jak vpředu, tak vzadu. Je otázkou, zda si pořizovat panoramatické střešní okno. V noci mají sice cestující výhled na hvězdičky, ale ubírá přeci jen místo nad hlavou a vysoká karosérie tak trochu pozbývá smyslu.
V zorném poli řidiče je průhledový displej, v této kategorii novinka. Většina funkcí se ovládá přes středový displej, což někdy odvádí pozornost od řízení. Líbila se nám velká odkládací schránka před spolujezdcem.


Zatímco třeba Volkswagen pomalou opouští vznětové motory, tak právě francouzská společnost PSA pokračuje dál v jejím vývoji a najdeme je u všech modelů. A to je určitě dobře. Protože elektrifikace je věc stále ještě hodně vzdálená.


Ceny Citroënu C3 Aircross začínají na 309 900 Kč za nejslabší verzi 1.2 PureTech/82 v základní výbavě Live, vznětové 1.6 Blue HDi/100 v druhé výbavě Feel můžete koupit od 409 900 Kč, testovaná verze v nejvyšší výbavě Shine přijde na 479 900 Kč, ale prakticky už nic nemusíte přikupovat.


Aircross je určitě vítáným zpestřením trhu, vhodným doplňkem k modelu C3, který s atraktivním designem asi brzy zastíní. Předností je vnitřní variabilita a bohatá výbava už v základu. Není divu, že se dostal mezi finality ankety Evropské auto roku.


Detailní informace na:
http://www.citroen.cz/vozy/citroen/novy-c3-aircross.html


Základní
technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,7/4,0 l/100 km
Rozměry: 4155 x 1765 x 1637 mm
Rozvor: 2604 mm
Zav.prostor: 520/1289 l
Cena: 479 900 Kč (1.6 Blue HDi 120 Shine)


J.Lasík 11.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar