Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech - do města i přírody
Historie Citroënu C3 Aircross spadá do roku 2017, kdy nahradil C3 Picasso, které jsme mohli zařadit spíš mezi MPV. Novinka začala soupeřit o přízeň zákazníků s Peugeotem 2008 nebo Škodou Kamiq.
Prakticky všechny automobily SUV se tváří, že jsou schopné jízdy v terénu a zákonitě tak předpokládáme, že mají pohon všech kol. Ale vždy tomu tak není, minimálně u značek Peugeot a Citroën, které na pohon 4x4 nesázejí, ale na přání vybavují vozy systémem Grip Control.
Ten sice upravuje elektronické stabilizační a protiprokluzové systémy. Pohon všech v žádném případě nenahrazuje. K nejvyšší výbavě si za něj musíte připlatit. Jestli se investice vyplatí, si musí každý zvážit sám.
Z designersky atraktivního modelu vyzařuje terénní vzhled jednak díky větší světlosti i celkové výšce a také oplastování karosérie. S krátkými převisy a nadzvednutým předním nárazníkem nehrozí jeho kontakt ani poškrábání s obrubníkem.
Nedávná modernizace přinesla nejen novou příď, ale také například moderní multifunkční systém nebo novou výbavu C-Series. Právě v ní byl testovaný automobil.
Sedadla jsou designově zajímavá, ale uvítali bychom lepší boční vedení. Vzhledem k vysoké stavbě se dobře nastupuje i vystupuje, jak vpředu, tak vzadu. V zorném poli řidiče je průhledový displej, v této kategorii novinka. Většina funkcí se ovládá přes středový displej, což někdy odvádí pozornost od řízení. Líbila se nám velká odkládací schránka před spolujezdcem nebo nově také v loketní opěrce.
Zavazadlový prostor má objem 410 litrů, po sklopení opěradel 1289 litrů a když si přikoupíte mezipodlahu, potom dostanete i rovnou podlahu.
Vybírat můžete mezi přeplňovaný tříválci 1.2PureTech s výkonem 110 k nebo 130 k, pro nejvyšší výbavu Shine je k dispozici ještě starý dobrý turbodiesl 1.5 BlueHDi s výkonem 110 k.
V našem případě poháněla přední kola „jedna-dvojka“ s točivým momentem 205 Nm při 1750 otáčkách za minutu. Největší výkon 81 kW vrcholí v 5500/min. Ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (můžete mít i automat) nás překvapil slušnou dynamikou, dobře zatahuje už od 1500 otáček, a když chcete hodně svižně, potom je třeba více točit. Při jízdě tříválec neruší ani dunivým zvukem. V průměru jsme jezdili do šesti litrů, mimo obce se lze dostat i pěti litrům K příznivé spotřebě napomáhá i nízká hmotnost vozu necelých 1200 kilogramů.
Potěší komfortní nastavení podvozku, jak je ostatně u Citroënu zvykem a vlastně ani nic jiného neočekáváme.
Jak jsme se už zmínili, na nezpevněných cestách můžete využít systém Grip Control, který ale zvládne prakticky to samé, co pohon předních kol. Trochu nás u vozu této kategorie tlačítko překvapil asistent kontrolovaného sjíždění svahů. Můžete si nastavit rychlost od 5 do 30 km/h a elektronika vše obstará za vás. Pokud ovšem tak prudký svah najdete. Třeba u Dacie Duster má opodstatnění, ale u Aircrossu jde o zbytečnost.
Přehled výbav:
https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Citroen_C3_Aircross.pdf?_ga=2.46545764.259691811.1651743338-1013098888.1649840016
Info k výbavě C-Series
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-predstavuje-novou-ediciC-SERIES/
Citroën C3 Aircross zaujme bezpochyby až možná trochu extravagantním designem, vnitřní variabilitou, slušným komfortem. Ačkoliv se řadí mezi SUV, nebo chcete-li crossovery, tak od něj terénní schopnosti nečekejte. Jde především o městské SUV. Ceny začínají na 489 900 Kč za výbavu Feel, testované provedení a výbavou C-Series přijde na 524 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný třířválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 81 kW (111 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s
Spotřeba kombin.: 5,9 l/100 km
Rozměry: 4160 x 1513 x 1597 mm
Rozvor: 2604 mm
Zav.prostor: 410/1289 l
Cena: 524 900 Kč (1.2 PureTEch 110 C-Series)
JL 5.5.2022
Ten sice upravuje elektronické stabilizační a protiprokluzové systémy. Pohon všech v žádném případě nenahrazuje. K nejvyšší výbavě si za něj musíte připlatit. Jestli se investice vyplatí, si musí každý zvážit sám.
Z designersky atraktivního modelu vyzařuje terénní vzhled jednak díky větší světlosti i celkové výšce a také oplastování karosérie. S krátkými převisy a nadzvednutým předním nárazníkem nehrozí jeho kontakt ani poškrábání s obrubníkem.
Nedávná modernizace přinesla nejen novou příď, ale také například moderní multifunkční systém nebo novou výbavu C-Series. Právě v ní byl testovaný automobil.
Sedadla jsou designově zajímavá, ale uvítali bychom lepší boční vedení. Vzhledem k vysoké stavbě se dobře nastupuje i vystupuje, jak vpředu, tak vzadu. V zorném poli řidiče je průhledový displej, v této kategorii novinka. Většina funkcí se ovládá přes středový displej, což někdy odvádí pozornost od řízení. Líbila se nám velká odkládací schránka před spolujezdcem nebo nově také v loketní opěrce.
Zavazadlový prostor má objem 410 litrů, po sklopení opěradel 1289 litrů a když si přikoupíte mezipodlahu, potom dostanete i rovnou podlahu.
Vybírat můžete mezi přeplňovaný tříválci 1.2PureTech s výkonem 110 k nebo 130 k, pro nejvyšší výbavu Shine je k dispozici ještě starý dobrý turbodiesl 1.5 BlueHDi s výkonem 110 k.
V našem případě poháněla přední kola „jedna-dvojka“ s točivým momentem 205 Nm při 1750 otáčkách za minutu. Největší výkon 81 kW vrcholí v 5500/min. Ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (můžete mít i automat) nás překvapil slušnou dynamikou, dobře zatahuje už od 1500 otáček, a když chcete hodně svižně, potom je třeba více točit. Při jízdě tříválec neruší ani dunivým zvukem. V průměru jsme jezdili do šesti litrů, mimo obce se lze dostat i pěti litrům K příznivé spotřebě napomáhá i nízká hmotnost vozu necelých 1200 kilogramů.
Potěší komfortní nastavení podvozku, jak je ostatně u Citroënu zvykem a vlastně ani nic jiného neočekáváme.
Jak jsme se už zmínili, na nezpevněných cestách můžete využít systém Grip Control, který ale zvládne prakticky to samé, co pohon předních kol. Trochu nás u vozu této kategorie tlačítko překvapil asistent kontrolovaného sjíždění svahů. Můžete si nastavit rychlost od 5 do 30 km/h a elektronika vše obstará za vás. Pokud ovšem tak prudký svah najdete. Třeba u Dacie Duster má opodstatnění, ale u Aircrossu jde o zbytečnost.
Přehled výbav:
https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Citroen_C3_Aircross.pdf?_ga=2.46545764.259691811.1651743338-1013098888.1649840016
Info k výbavě C-Series
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-predstavuje-novou-ediciC-SERIES/
Citroën C3 Aircross zaujme bezpochyby až možná trochu extravagantním designem, vnitřní variabilitou, slušným komfortem. Ačkoliv se řadí mezi SUV, nebo chcete-li crossovery, tak od něj terénní schopnosti nečekejte. Jde především o městské SUV. Ceny začínají na 489 900 Kč za výbavu Feel, testované provedení a výbavou C-Series přijde na 524 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný třířválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 81 kW (111 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s
Spotřeba kombin.: 5,9 l/100 km
Rozměry: 4160 x 1513 x 1597 mm
Rozvor: 2604 mm
Zav.prostor: 410/1289 l
Cena: 524 900 Kč (1.2 PureTEch 110 C-Series)
JL 5.5.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout