Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën Spacetourer M 2.0 Blue HDi - cestování v osmi

Když tři dělají totéž, nemusí to být ještě stejné, minimálně pokud jde třeba o design. Můžete si vybrat Toyotu Proace, Peugeot Traveller nebo Citroën Spacetourer. Záleží jen na ceně a jakou výbavu si zvolíte.

My jsme se rozhodli pro Citroën a zlatou střední cestu, pokud jde o velikost, tedy s délkou 4956 mm s označením M (L2). Ale můžete mít ještě verzi XS (L+) s délkou 4606 mm nebo XL (L3) s 5306 mm. Liší se i výbavy, Citroën nabízí verzi Family s výbavou Fell nebo Shine a verzi Business nebo Business Lounge.

Do třetice si lze vybrat pohonnou jednotku - buď slabší přeplňovaný čtyřválec 1.5 Blue HDi s výkonem 88 kW (120 k) nebo silnější 2.0 BlueHDi ve výkonových variantách 110 kW (150 k) se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Pokud byste si přáli automat, potom musíte sáhnout po nejsilnějším turbodieselu s výkonem 180 k.

Domníváme se, že dvoulitr je ideální volbou pro takřka pětimetrový automobil, zvláště pokud bude obsazen osmi osobami nebo třeba jen pěti, ale k tomu hromadou zavazadel.
Právě variabilita je hlavní devizou Citroënu Spacetourer, když druhou a třetí řadu můžeme posouvat po kolejnicích, jak právě potřebujeme. Sedadla můžeme i vyndat, ale pozor - jsou poměrně těžká a manipulace obtížná.

Přístup a výstup ulehčují široké boční posuvné dveře, k třetí řadě stačí zatáhnout za páčku a sklopit opěradlo. Všechna sedadla jsou samostatná, jen levé sedadlo druhé řady má společný sedák s prostředním. Ale to vůbec nevadí, místa mají všichni cestující dost.
Vzadu je rozměrná výklopná stěna, a když předem víte, že budete potřebovat do kufru, tak si při parkování nechte za vozidlem dost míst. A nejen to, ale čeká na vás i pár drobností. Jako jsou roletky v bočních oknech nebo ve střešním proskleném panelu rozděleným na čtyři díly. Samozřejmostí jsou zásuvky 12V pro každou řadu sedadel nebo 230V pod sedadlem spolujezdce.

Nemusíte se ovšem obávat parkování s velkým autem, manévrování vám ulehčují senzory a kamera. A přestože je Spacetourer takřka pětimetrový, tak má půdorys jako řada větších SUV.
Po zkušenostech s Peugeotem Traveller víme, že řízení je snadné a z vysoko usazených sedadel máme skvělý výhled

Dvoulitr je přímo stvořený pro delší cesty, proto jsme vůz využili k cestě k prvnímu evropskému autokrosu do německého Seelowa, tedy z Prahy nějakých čtyři sta kilometrů. Dvoulitr disponuje dostatečným výkonem 150 k při 4000 otáčkách za minutu a točivým momentem 370 Nm při dvou tisících. Na pětku nebo šestku dobře táhne i pod 1500 otáčkami a není třeba často řadit. Je pružný v širokém rozsahu otáček. Průměrná spotřeba nám nepřesáhla sedm litrů nafty, což je na více než dvoutunový automobil hodně dobré.

Zatímco o menších nerovnostech vůbec nevíte, větší občas nepatrně zaregistrujete, tak obezřetní musíte být při bočním větru. Stačí však snížit rychlost a korigovat jízdní směr.
Citroën Spacetourer není žádnou nevzhlednou dodávkou, ale s typickou šípovitou přídí elegantním minibusem. Vyniká vnitřní variabilitou, úsporným motorem a transportním objemem, ať cestujících nebo zavazadel. Nejlépe vám bude vyhovovat při dlouhých cestách.


https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky-uv/Cenik_Citroen_SPACETOURER_Business.pdf?_ga=2.65161196.336104849.1559136797-1989777494.1558501195



Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 370 Nm při 2000/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 6,4/5,3/5,7 l/100 km
Rozměry: 4956 x 1920 x 1890 mm
Rozvor kol: 3275 mm
Zav.prostor: 507/4200 l
Cena: 1 110 150 Kč (2.0 HDi Business Lounge)



JL 30.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar