Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 Tourer V6 3.0 - síla, komfort a šarm

Jestliže předchozí generace modelu C5 byla na vysoké úrovni, estetické i komfortní, potom druhá generace posouvá laťku ještě výše a těžko bude hledat ve střední třídě konkurenci. Takový luxus se opravdu hned tak v této třídě nevidí. Celý název zní Citroën C5 Tourer V6 3.0 HDI 24V FAP AT Exclusive.

O tom, že je opravdu hodně pohodlný, nás hned přesvědčila už sedadla v kombinaci kůže/textil, nebo spíš bychom měli říct křesla. Testované provedení bylo v nejvyšší výbavě, a tak nechybělo mj. elektricky seřiditelné sedadlo řidiče s pamětí, navíc jsme si mohli nechat masírovat bederní část těla. O vyhřívání není třeba se snad ani zmiňovat. Přední sedadla mají skvělé boční držení a rozhodně je můžeme zařadit do kategorie těch nejlepších. Místa je na rozdávání, zvláště když ještě došlo k vykrojení přístrojové desky v oblasti kolen. Vzadu je rovněž místa dost pro kolena i hlavu.
Zavazadlový prostor, celý čalouněný, má dostačující objem 505 l, a po sklopení opěradel vznikne rovná podlaha a objem naroste na 1462 litrů. V tom případě je jeho délka 1,7 m a šířka mezi podběhy 1,1 metru. Tlačítkem na pravém straně si můžeme regulovat světlost při nakládání zavazadel. Páté dveře se ovládají elektricky tlačítkem na spodní hraně víka zavazadlového prostoru.
Palubní deska, respektive její střední část je plná nejrůznějších tlačítek, zpočátku nám chvilku trvalo, než jsme zjistili, k čemu všechny slouží. Zvláště panel radia a klimatizace je dost nepřehledný. Spoustu tlačítek najdeme také na volantu s pevným středem, což nám neustále připomíná, že sedíme v Citroënu.
Kouzelná tlačítka najdeme ještě na středovém panelu u volicí páky. Tlačítky se ovládá hydropneumatické pružení a případně automatická elektrická parkovací brzda. Právě odpružení Hydractive III+ je velkou předností řady C5, ale poprvé se po padesáti letech se v nižších výbavách Base a Dynamique objevují také vinuté pružiny. Hydractive III+ reaguje na změny stylu jízdy v reálném čase a nerovnosti vozovky eliminuje tak, že jsme si často mysleli, jak rovné silnice u nás máme. Udržuje stále stejnou světlou výšku bez ohledu na zatížení vozu. Do 10 km/h lze světlou výšku ručně zvyšovat, než se karosérie během několika sekund zvedne o 10 cm. Výška nastavení se zobrazuje na displeji uprostřed rychloměru.
Testovaný automobil poháněl vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0, přičemž pro Tourer jsou ještě na výběr ještě další pohonné jednotky. Silnější nabízí snad jen BMW. S výkonem 244 k a točivým momentem 450 Nm už v 1600 otáčkách se nemusíme obávat o dynamiku. Zatahuje však už v 1000 otáčkách a nejčastěji jsme jezdili kolem dvou tisíc. Vyzkoušeli jsme jej na všech možných silnicích a dosáhli průměrné spotřeby 8,5 l/100 km nafty. Ovšem, když vezmeme spotřebu mimo městský provoz, potom se lze dostat na nějakých 7,7 litru, a to není vůbec špatné. Vyznačuje se tichým a vyváženým během motoru a měkkým přechodem z nízkých do středních otáček.
Jízdní vlastnosti pozitivně ovlivňují příčná lichoběžníková ramena vpředu a víceprvkové zavěšení kol vzadu a pochopitelně také už zmíněné hydropneumatické pérování s možností volby sportovního nastavení.
Verze 3.0 HDI V6 se samočinnou převodovkou se dodává výhradně v nejvyšší výbavě Excusive, zahrnující vše, nač si vzpomenete. Bylo by zbytečné všechny prvky vyjmenovávat, nebylo snad nic, co by nám chybělo.
Komfortem, prostorem a také francouzským šarmem osloví asi hodně zákazníků. Nechceme se nikoho dotknout, každý máme jiný vkus, ale Citroën C5 Tourer považujeme za nejhezčí vůz střední třídy, o čemž svědčí i zájem, jaký na silnicích vzbuzoval.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný V6
Objem: 2993 ccm
Výkon: 177 kW (244 k) při 3800/min
Točivý moment: 450 Nm při 1600/min
Rychlost: 239 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,2/5,8/7,4 l/100 km
Rozměry: 4829 x 1860 x 1491 mm
Rozvor kol: 2815 mm
Zav.prostor: 505/1462 l
Cena: 1 099 900 Kč (Exclusive)


j.Lasík 28.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar