Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 Break 2.0 HDi - komfortní a praktický

Možná vám připadá Citroën C5 Break na pohled poněkud velký, ale věřte nebo ne, patří do střední třídy. Jestliže nám v předchozím testu poskytl C5 maximální míru pohodlí, potom provedení kombi přidává pořádnou porci praktičnosti.

Právě užitné vlastnosti jsou největší předností modelu C5 Break bez ohledu na to, jakým je vybaven motorem ve výkonovém rozpětí od 110 k (1.6 HDi) do 210 k (3.0 V6). Zavazadlový prostor, mimochodem velice dobře využitelný, má základní objem 563 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1658 litrů. Pro srovnání některé kombi: Škoda Octavia – 580/1620 l, Ford Mondeo 540/1700 l nebo VW Passat – 513/1956 l.
Díky hydropneumatickému pérování Hydractive 3 lze hranu „kufru“ tlačítkem snížit na 51 cm nebo naopak zvýšit na 67 cm. Takže nakládání ani těžších předmětů nečiní nejmenší problémy.
Velký rozvor 2,7 metru poskytuje dostatek prostoru uvnitř, v oblasti hlavy či nohou žádný z pěti cestujících rozhodně nestrádá. A to platí rovněž o pohodlné jízdě, kterou obstarává už zmíněné odpružení Hydractive 3. Světlá výška se dokáže tak přizpůsobit rychlosti a aktuálnímu stavu povrchu vozovky. Při rychlosti nad 110 km/h se podvozek samočinně sníží vpředu o 15 mm, vzadu o 11 mm. Výšku však lze přizpůsobit i ručně – do 10 km/h se snižuje, do 40 km/h naopak zvyšuje.
Cestující jsou doslova a do písmene hýčkáni pohodlím, příjemným plyšovým čalouněním a bohatou výbavou.
Dva vyšší stupně výbavy SX a Exclusive se od sebe příliš neliší a nutno podotknout, že většinu prvků zahrnuje už základní výbava X – čelní, hlavové a kolenní airbagy, systémy ESP, ASR, ABS, EBD, EBA včetně samočinné aktivace výstražných světel při prudkém zabrzdění, odpružení Hydractive, regulace ložné hrany, automatické vyrovnávání světlé výšky, palubní počítač, automatická klimatizace (od verze SX dvouzónová). Z hlavních prvků nemá výbava X snad jen elektrické ovládání zadních oken a mlhovky.
V námi testované verzi Exclusive byl k dispozici ještě parkovací asistent vpředu i vzadu, který neinformuje řidiče pouze akusticky, ale navíc graficky zobrazuje vzdálenost od případné překážky. To jsme u tak velkého vozu přivítali. Přední sedadla byla elektricky nastavitelná, nechyběl tempomat nebo bi-xenonové adaptivní světlomety s automatickou výškovou regulací.
Při faceliftu provedeném zhruba před dvěma roky zmizely z přístrojového panelu kulaté ovladače, které nahradily praktičtější tlačítkové a také nový design přídě určitě vozu prospěl. Současná mohutná příď s výraznou maskou chladiče a velké světlomety s čirou optikou budí dojem větší důstojnosti. Záď je spíš konvenční, ale účelná bez módních výstřelků.
Pro kombi C5 nabízí Citroën celkem šest pohonných jednotek – tři benzinové ( 1.8, 2.0 a 3.0 V6) a tři vznětové HDi – 1.6, 2.0 a 2.2. V našem případě padla volba na slabší verzi turbodieselu se vstřikováním common-rail. I když by se pro 1,5 tunový automobil, plus 600 kg užitečné hmotnosti, asi více hodila silnější varianta, jeho 126 k si dobře poradí s vozem. Sice nemůžete výraznou dynamiku, při povolených rychlostních limitech se ani největší rychlost nevyužije. Tím nechceme říct, že by šlo o nějakého „lenocha“, což dokazuje zrychlení za 10 sekund. Na druhou stranu však máte k dispozici velmi úsporný automobil. Na jednu nádrž 66 litrů můžete mimo město v pohodě ujet až devět stovek kilometrů. V průměru jsme se šestistupňovou mechanickou převodovkou jezdili za necelých šest litrů, s automatem by spotřeba stoupla zhruba o jeden litr.
Kdo od vozu žádá maximální komfort, hospodárnost a hlavně velký úložný prostor, potom je Citroën C5 Break 2.0 HDi nejlepší volbou.

Základní technické údaje:
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 4000/min
Toč.moment: 320 N.m při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 7,8/5,0/6,0 l/100 km
Rozměry: 4839 x 1780 x 1513 mm
Rozvor: 2750 mm
Cena: 941 000 Kč (2.0 HDi Exclusive)

Jindřich Lasík, 14.12.2006

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar