Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C5 Aircross 2.0BlueHDi - trochu jiné SUV

Vloni na podzim zmizely z nabídky automobilky Citroën definitivně sedan i kombi řady C5 a s nimi zároveň i hydropneumatické odpružení. Tím skončila jedna éra, na scéně se objevil nový C5, a stejně jako v případě předchozích modelů C4 a C3 s označením aircross.

Ze sedanu a kombi se tak největší Citroën „převtělil“ v crossover, zřejmě aby šel s dobou a vyhověl přání zákazníků. Dnes SUV prostě „jedou“. Po stránce designu se nová „cé-pětka“ povedla a svojí robustnou stavbou a osobitým stylem rozhodně nezapadne mezi ostatní SUV. A to si ji ještě můžete vylepšit drobnými stylistickými kontrastními doplňky v rámci některého z paketu.

Na spodní straně dveří jsou plastové kryty naplněné vzduchem tzv. airbumby, které se poprvé objevily, ale tehdy ještě v jiné podobě, u C4 Cactusu. Dnes je mají všechny modely už dole na dveřích, aby ochránily lak před poškrábáním. Nechybějí tradiční dělené přední světlomety s úzkým diodovým pásem. Řekli bychom, že C5 Aircross působí na pohled větším dojmem, než při délce čtyř a půl metru ve skutečnosti je.

Ani interiér nepůsobí nikterak stísněně. V předních sedadlech, byť nemají výraznou boční opěru, se sedí pohodlně i při delší cestě. Vzadu jsou tři samostatná sedadla, což ocení hlavně cestující, sedící uprostřed. Ti co sedí na krajích, budou mít trochu méně místa v ramenou.

Prakticky všechny komfortní a bezpečnostní systémy jsou integrovány do 8“ dotykového digitálního monitoru, umístěného ve středu palubní desky. Umístění kontrolních a ovládacích prvků nepotřebuje kritiku.

Zavazadlový prostor je dobře vytvarován a objem 580 litrů dostačující, při posunutí druhé řady dopředu má 720 litrů. Sklopením opěradel jej zvětšíme na 1630 litrů a zároveň získáme rovnou podlahu. Pod ní je ještě malý úložná prostor, protože je podlaha je dvoupolohová. Nezvykle dělené je zadní krycí plato, a to na pevnou a výklopnou část. Uvítali bychom, kdyby se páté dveře otevíraly o něco výš, než do 180 centimetrů.

Citroën pro C5 Aircross zvolil moderní pohonné jednotky – zážehové čtyřválce 1.2PureTech - 130 k 1.6 Pure Tech – 180 a vznětové 1.5 BlueHDsi-130 a 2.0 Blue-Hdi – 180.
Pro první seznámení jsme si vybrali nejsilnější diesel, který má však jen o 3 kW méně než benzinová „jedna-šestka“, a je o 70 000 Kč levnější.

Výkon 130 kW při 4000 otáčkách za minutu je dostatečný pro pohodlné cestování. Největší točivý moment 400 Nm je ve 2000/min, což jsou ideální otáčky pro jízdu na dálnici. Zátahem odspodu je dobře sladěn s osmistupňovou samočinnou převodovkou. A tudíž nepřekvapí ani víc než dobrá průměrná spotřeba do 5,5 litru na sto kilometrů.

Přestože se už musel obejít bez vzduchového pérování, tak jízda je velice komfortní až bychom řekli plavná. K tomu napomáhají inovativní tlumiče s hydraulickými dorazy pro zdvih i stlačení. Při razantním stlačení se tlumiče dostanou do krajních poloh, kdy se dorazy postarají o bleskové utlumení. Dobře se tak vyrovnají s běžnými nerovnostmi, stejně jako 18“kola. Škoda, že vzadu je pouze jednoduchá náprava s torzní příčkou a vlečenými rameny, nikoliv víceprvková jako například u DS7 Crossback.

Světlou výškou 230 milimetrů může Citroënu závidět kdejaký jiné SUV s pohonem všech kol, zatímco Francouz si ne nezpevněném povrchu musí vystačit se systémem GripControll,
Cenově začíná řada C5 Aircross na akční ceně 495 000 Kč (1.1PureTEch, výbava Live), resp 565 000 Kč (1.5 BlueHdi Live), testované provedení v nejvyšší výbavě Shine přijde na 790 000 Kč.


Více o cenách a výbavě najdete na:

https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Citroen_C5_Aircross_SUV.pdf?_ga=2.7496754.1645759915.1564754765-353308315.1564754765

Citroën C5 Aircross u nás bodoval v první řadě designem, komfortem a v případě dieselu také víc než přijatelnou spotřebou.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 130 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 211 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město(kombin.): 5,3/4,6/4,9 l/100 km
Rozměy: 4500 x 1969 x 1654 mm
Rozvor kol: 2730 mm
Zav.prostor: 580/1630 litrů
Cena: 790 000 Kč (2.0 BlueHDi 8EAT Shine)



J.Lasík 5.8.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar