Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C5 1.6 HDi - luxus za přijatelnou cenu

Model C5 potkáváme na českých silnicích sice už pět let, ale teprve v loňském roce jej Francouzi z gruntu zmodernizovali. Dnes si může zájemce vybrat mezi sedanem nebo kombi a ze tří zážehových (od 127 do 210 k) a tří vznětových (od 110 do 173 k) pohonných jednotek.

 

K testu jsme si vybrali nejslabší vznětový čtyřválec 1.6 HDi, protože jsme byli zvědavi, jak půjde jeho 110 kW dohromady s vozem střední třídy s pohotovostní hmotností 1425 kg. Tato kombinace totiž není zrovna obvyklá.

Hliníkový čtyřválec se čtyřventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu a filtrem pevných částí vychází z typu 1.4 HDi a můžeme ho najít také v modelech Picasso, Berlingo nebo ve spřízněných vozech Peugeot 206 a 307, Ford Fiesta, Fusion, Focus či v Mazdě 3.

Jak jsme se mohli přesvědčit vyznačuje se rovnoměrným nárůstem otáček od 1300 za minutu, přičemž vrcholu 240 N.m točivého momentu dosahuje od 1750/min. Při plném sešlápnutí pedálu plynu se díky funkci overboost krátkodobě navýší ještě o 20 N.m. Motor jde měkce a překvapivě tiše a co je hlavní, také velmi úsporně. Během testu jsme dosáhli spotřeby 6 litrů nafty na sto kilometrů, což je na 4,7 metry dlouhý sedan více než dobré. Pravda tentokrát jsme volili spíš poklidnou jízdu, právě takovou, pro jakou je C5 přímo stvořený. S jednou nádrží na 64 litrů můžete ujet až tisíc kilometrů, pokud nebudete nikam pospíchat.

Ale ani v největší rychlosti nezůstává pozadu, 190 km/h je důkazem. Dynamika nás vůbec mile překvapila a ani jsme takovou nečekali.

Ovšem turbodiesel není jediný trumf „cé-pětky", ale také nová generace hydropneumatického pérování Hydractive 3 a automatická regulace světlé výšky. Bez problémů zvládá jízdu po nerovných vozovkách plných děr, jakých je u nás víc než dost. Světlou výšku si můžeme také upravit tlačítky na středovém tunelu.

Příjemné cestování ještě zvyšují pohodlná sedadla s velurovým čalouněním a prostorný interiér, v němž se rozhodně ani pět osob necítí nikterak stísněně. U testované verze jsme si mohli elektricky nastavit přední sedadla. Poměrně rychle si najdete nejvhodnější polohu za volantem, který je výškově i podélně stavitelný. Jediné potíže může zpočátku činit přemíra nejrůznějších tlačítek na středovém panelu. Chvilku trvá než se v nich orientujete, ale zvyknete si. Snadno přístupný zavazadlový prostor má objem 471 l, po sklopení zadních sedadel až 1315 l.

Akční verze Leader přijde v současné době na zajímavých 579 900 Kč. V této ceně máte prakticky veškerou základní výbavu - čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, systémy ESP, ABS, EBD, EBA, palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka, dvouzonovou klimatizaci s nezávislou regulací pro pravou a levou stranu, mlhovky, loketní opěrky vpředu atd. Jen za adaptivní bi-xenové světlomety je třeba si připlatit, případně za hliníkové disky kol.

Citroën C5 s motorem 1,6 HDi je klasickým pohodlným rodinným sedadlem vhodným na delší cesty. Úspora paliva a perfektní odpružení jsou jeho největší devizy.

 

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1560 cm³

Výkon: 80 kW při 4000/min

Toč.moment: 240 N.m při 1750/min

Rychlost: 190 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s

Spotřeba

(město/mimo město/kombin.): 6,8/4,5/5,4 l/100 km

Rozměry: 4745 x 1780 x 1476 mm

Rozvor: 2750 mm

Cena: 579 900 Kč (Leader)

 

Jindřich Lasík, 2.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar