Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C4 Picasso 1.6BlueHDI - Picasso by měl radost

Už první generace modelu Picasso v roce 1999, tehdy ale ještě jako Xsara Picasso zapůsobila na hodně zákazníků především díky elegantnímu a šarmantnímu designu, přesně tak, jak ho Francouzi dovedou ztvárnit, a zůstali mu věrni.

První Citroën C4 Picasso přišel na trh v roce 2006 a po modernizaci před čtyřmi lety se vloni objevila nová generace, a to hned ve dvou variantách – krátké a dlouhé Grand pro sedm osob.

Protože jeho design stále patří mezi nejpůsobivější v segmentu MPV, tak nebylo třeba dělat na pohled velké změny. Největší úpravy se týkají předního nárazníku, masky a světel. Z boku nám padne do oka rovná linie oken a střešní oblouky, které začínají na předním sloupku, pokračují přes střechu, kde zároveň plní funkci nosičů, a končí pod spodními okny. Díky úzkým děleným A-sloupkům jsme ocenili dobrý výhled.

Pro Picasso jsou v nabídce zážehový čtyřválec 1.6 THP (165 k) a vznětové přeplňované čtyřválce 1.6 BlueHDi (100 a 120 k) a 2.0 Blue HDi (150 k). My jsme si vyzkoušeli slabší turbodiesel ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Největšího výkonu 120 k dosahuje při 3500 otáčkách za minutu. Točivý moment 300 Nm vrcholí v 1750 min, ale jeho síla se projeví už zhruba v 1600/min, což odpovídá rychlosti ca 90 km/h. Turbodiesel nás potěšil dynamikou, ale hlavně průměrnou spotřebou, která nepřesahovala pět litrů na sto kilometrů. A to vůbec není špatné

Možná bychom na Citroën čekali měkčí odpružení, ale nám tvrdší vyhovovalo a na komfortu se nijak nepodepsalo. Ani v zatáčkách se moc nenaklání, chová se neutrálně. Je nutno mít na paměti, že nejde o vůz se sportovní charakteristikou, ale pro opravdu pohodlné cestování, a to i na delší trasy.

Všechny funkce, včetně radia nebo klimatizace se obsluhují dotykovým 7“ displejem, umístěným uprostřed palubní desky. Horní displej pak zobrazuje všechny provozní informace včetně digitálního ukazatele rychlosti a obrazu ze čtyř parkovacích kamer. Uvítali bychom přeci jen klasické budíky.

Díky velkému rozsahu nastavitelného sedadla si řidič rychle najde optimální polohu za volantem, zatímco spolujezdec může využít elektricky nastavitelnou opěrku nohou. A nechybějí ani masážní funkce. Také vzadu se pohodlně usadí čtyři osoby, kteří mají dost místa pro nohy i hlavu.

Objem zavazadlového prostoru můžeme ze základních 537 litrů zvětšit na 1709 litrů a je dobře přístupný výklopnou zadní stěnou. Pod ní se pohodlně schovají osoby do 190 centimetrů.

Citroën C4 Grand Picasso se dodává ve třech výbavách, přičemž základní Live je pouze pro oba nejslabší motory v ceně od 499 900 Kč za 1.6 THP, resp. od 459 900 Kč za 1.6 BlueHDi. Testovaná verze byla v nejvyšší výbavě Shine za 629 900 Kč.

Už první výbava se může pochlubit mj. čelními bočními i hlavovými airbagy, systémy ESP, ASR, ABS, EBD, samočinnou aktivací výstražných světel, asistentem pro rozjezd v kopci, palubním počítačem, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizací se samostatným ovládáním po stranách první a druhé řady, mlhovkami atd. Seznam prvků výbavy je hodně dlouhý, navíc jsou k dispozici i zajímavé příplatkové pakety, které najdete na www.citroën.cz

Nejvyšší
výbava Shine hýčká majitele mj. hlídáním mrtvého úhlu, systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatickým podélným parkováním a parkováním do řady vozidel, aktivním tempomatem s omezovačem rychlosti atd. Pozor aktivní tempomat není adaptivní. V tomto případě radar hlídá odstup od před vámi jedoucího vozu. Pokud zpomalí a začnete se k němu rychle blížit, tak začne brzdit motorem. Vzhledem k současné „džungli“, která panuje na našich silnicích jsme si jej nechtěně vyzkoušeli a musíme říct, že funguje dobře, i když brzdit musíte sami.

Modely Picasso si získaly přízeň především atraktivním designem, tak zajímavým a praktickým interiérem, komfortem a slušnými jízdními vlastnostmi. Nová generace posouvá laťku zase o něco dál, především pak díky novými bezpečnostními prvky a variabilitou. Prostě ideální automobil na cesty pro rodiny s více dětmi.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,5/3,8 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1826 x 1634 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Zav.prostor: 537/1709 l
Cena: 629 900 Kč (1.6 BlueHDi Shine)



J.Lasík 2.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar