Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Coupé 1.6 VTi - rodinné kupé nezklame

Značka Citroën vládne světovým rallye už mnoho let, pět titulů Sebastiena Loeba v řadě je nejlepším důkazem, stejně jako 52 vítězství v MS. Od roku 2006 se do výsledkových listin zapisuje model C4 WRC, odvozený od sériové verze C4, která se objevila na veřejnosti v roce 2004.

Za pět let se prodalo více než devět set tisíc hatchbacků i kupé C4, a přestože se může pyšnit nadčasovým designem, tak prošly loni faceliftem. Na karosérii se až na přední nárazníky s velkým otvorem nasávacím otvorem nic moc nezměnilo, zato pod kapotou se objevil zážehový čtyřválec 1.6. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, kdyby nepocházel od BMW, což je samo o sobě už záruka špičkové kvality. K nám se dováží pouze 1.6 VTi o výkonu 122 k, o přeplňované verzi 150 k si zatím příznivci značky mohou jen zdát. Třeba se ještě někdy objeví.
S vozem jsme ujeli asi sto kilometrů po dálnicí, zbytek po silnicích všech druhů a tříd a došli k závěru, že 122 k, které máme k dispozici v 6000 otáčkách za minutu, stačí na dynamickou jízdu při obsazení třemi osobami a dospívajícím dítětem. Devadesát procent z největšího točivého momentu 160 Nm můžeme využívat už od 2500 otáček, takže se dobře vytáčí z nízkých otáček, takřka od volnoběhu. V průměru jsme mimo město jezdili kolem 6,5 litrů benzinu na sto kilometrů. Pochválit musíme také jízdní vlastnosti a příkladné chování v rychlých zatáčkách (vpředu McPherson s trojúhelníkovými rameny, vzadu nezávislé zavěšení).
Pro kupé C4 jsou k dispozici ještě benzinový 1.4/90 k a vznětové 1.6 HDI /92 a 110 k a 2.0 HDI/143 k. Protože jsme facelift a pohonné jednotky popsali (viz Novinky), teď se podělíme o dojmy, které jsme si z testování s C4 Coupé odnesli. Jde o další z vysoce fotogenických automobilů, zvláště pak v jasně červené barvě, která se v zelené jarní přírodě opravdu vyjímala. A to tak, že se za kupé kde kdo otočil.
Třídveřové kupé rozhodně tedy získává body za elegantní design, na kterém nebylo třeba nic modifikovat. To samé platí také o interiéru, jehož největší změnou je přemístění otáčkoměru do sdruženého digitálního displeje uprostřed přístrojové desky. Možná byste čekali sportovně laděné prostředí, opak je však pravdou. Přístrojová deska je umírněná, jednoduchá a přehledná. Však také Citroën netvrdí, že C4 Coupé je vyloženě sportovním automobilem, ale rodinným, dynamicky laděným. Nutno dodat, že spíš pro dvoučlennou rodinu. Vzadu je sice místa poměrně hodně, ale hůře se sem nastupuje. Naštěstí jsou dveře široké a můžeme je otevřít takřka pod pravým úhlem. Prostor zadních sedadel je hodně prosvětlený, jednak velkými bočními okny a hlavně prosklenými třetími dveřmi, které narušuje jen malý spoiler dělící zadní sklo na dvě části. Tím je trochu ztížen výhled dozadu.

Charakteru vozu odpovídají také přední sedadla, která jsou měkká a jen bychom uvítali lepší boční oporu. Na druhou stranu jsou pohodlná a hned jsme našli optimální polohu za výškově i podélně seřiditelným volantem, jenž zůstal věrný tradici řady C4. To znamená s pevným středem, díky němuž je airbag vždy v optimální poloze. Řízení je přesné, stejně jako řazení pětistupňové převodovky.
Verze s mnichovskou „jedna-šestkou“ se dodává pouze ve druhém stupni výbavy VTR se šesti airbagy, systémy ABS + EBD + EBA, tempomatem s omezovačem rychlosti, palubním počítačem, mlhovkami, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelným sedadlem řidiče atd. Vůz měl navíc radio RD4 s CD/MP3 za 17 000 Kč a paket Automatická klimatizace Plus ( automatická klimatizace, automatické stírače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, hliníkové disky atd.) za 35 000 Kč.
V současné době lze C4 Coupé pořídit nejlevněji za 284 900 Kč (1.4, výbava X), testovanou verzi 1.6 VTI a výbavě VTR za 369 900 Kč a konečně nejlevnější diesel 1.6 VTR za 379 900 Kč.
Citroën C4 Coupé s benzinovým čtyřválcem 1.6 VTi uspokojí hlavně mladší generace, která touží odlišit se od ostatních atraktivnějším stylem a pořídit si elegantní kupé za přijatelnou cenu. V případě C4 určitě neprohloupí.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 88 kW (122 k ) při 6000/min
Točivý moment: 160 Nm při 4250/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,3/5,2/6,7 l/100 km
Rozměry: 4237 x 1769 x 1458 mm
Rozvor: 2608 mm
Objem zav.prostoru: 314/1083 l
Cena: 369 900 Kč


Jindřich Lasík, 1.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar