Citroën C4 1.6 HDi - lepší o sto procent
Už při prezentaci nového Citroënu C4 a po krátké testovací jízdě na začátku roku, jsme prohlásili, že novinka je o sto procent lepší ve všech směrech, než první generace z let 2004 až 2011. Teď po ujetí tisícovky kilometrů to můžeme jen potvrdit.
Musíme přiznat, že první generace nás vzhledově nikterak neuchvátila, snad jedině třídveřové kupé svým trochu futuristickým vzhledem se vymykalo standardu. Nový C4 je bezpochyby mnohem elegantnější, oproštěný módních výstřelků a zbytečných příkras. Pokud bychom postavili obě generace vedle sebe, potom zjistíme, že nová je o 50 mm delší (4,3 m), o 20 mm širší (1,8 m) a dokonce vyšší o 30 mm (1,4 m). Jen rozvor 2,6 metru zůstal prakticky zachován, neboť vychází ze stávající platformy, kterou používá i Peugeoty…
Eleganci rozhodně prospěl mohutný přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu a nové logo, které plynule přechází do masky. Z profilu je dobře patrná svažující se střecha. Zatímco příď je poměrně vysoká, potom naopak záď je krátká a kopíruje menší model C3.
Citroëm C4 se bude vyrábět pouze v jedné karosářské variantě, a to jako pětidveřový hatchback, o jiné verzi se vůbec neuvažuje a nelze se ani divit, kombi nahrazuje C4 Picasso, kupé zase DS4.
Jestliže se nám design líbí, potom interiér, jenž si vzal vzor zřejmě z C5, překonal naše očekávání a na nižší střední třídu je víc než luxusní zásluhou hodnotných materiálů a kvalitního zpracování. Volant s pevným středem, s nímž přišla první generace, je už minulostí, což řada zákazníků jistě uvítá. Na druhou stranu si budou muset zvyknout asi na čtrnáct tlačítek. Jak se však říká, člověk si zvykne na všechno. Dobře se drží, tloušťka věnce je přijatelná, možná by někdo uvítal menší průměr,ale to jsou jen detaily. Na povedené přístrojové desce, kterou můžeme tlačítkem zhasnout (zůstane svítit jen prstenec rychloměru) najdeme rovněž hodně tlačítek, ale ergonomicky přehledně uspořádaných. Pouze rychloměr je analogový, ostatní informace se nám zobrazují na displeji. Můžeme si zvolit také barvu podsvícení, od bílé přes oranžovou až po modrou. Zajímavý doplněk, ala asi zbytečný.
Vpředu i vzadu je místa dost, před spolujezdcem je vybraná palubní deska, čímž se zvětšil prostor pro nohy. Sedadla mají dobrý tvar i slušné boční vedení,
Citroën C4 můžete mít buď se zážehovými motory 1.4 Vti/95 k, 1.6 Vti/120 k a 1.6 THP/15ř k nebo se vznětovými 1.6 HDI/90 k, 110 k nebo 2.0 HDi/150 k. Kdo upřednostňuje klidnou jízdu a rád šetří peněženku, tak určitě sáhne po nejslabším vznětovém přeplňovaném čtyřválci 1.6 o výkonu 90 k. A tak jsme jej zvolili i my a musíme říct, že jsme nebyli zklamáni. Zatahuje slušně odspodu, až nám připadalo,že disponuje více než 230 Nm točivého momentu. Ale doporučujeme přeci jen častěji řadit, pokud chceme aby cesta „odsejpala“. Na spotřebě se to však nikterak neprojeví. Dobře spolupracuje s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, zatímco silnější verze 1.6 se šestistupňovou. Překvapilo nás velice příjemné odhlučnění. V průměru jsme jezdili za 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Pokud vezmeme v úvahu jízdu mimo města, potom se lze dostat lehce pod pět litrů.
Testovaná verze se dodává pouze ve dvou nejnižších výbavách – Attraction za 329 900 Kč a Tendance o 40 000 Kč více. Nejlevnější C4 s benzinovým motorem 1.4 dostanete od 274 900 Kč. V základní výbavě ale najdeme všechno podstatné „k životu“ – mj. šest airbagů, systém ABS + EBD + EBA (ESP a pomoc rozjezdu v kopci je za 9000 Kč, jinak od druhé výbavy ve standardu), tempomat a omezovač rychlosti, elektricky ovládaná přední okna, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, denní světla atd.
Citroën C4 s turbodieselem 1.6 HDI o výkonu 92 k si rozhodně neklade být sportovně laděným modelem, ale vyloženě rodinným, kultivovaným a hospodárným. To však neznamená, že si s ním hezky nezajedete po pěkných asfaltových silničkách. Podvozek je stabilní a dobře se vyrovná i s nerovnostmi.
Model C4 bezpochyby udělal ohromný skok dopředu hlavně pokud jde o kvalitu i pohodlné cestování.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 68 kW (98 k) při 4000/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):5,2/3,6/4,2 l/100 km
Rozměry: 4329 x 1789 x 1489 mm
Rozvor: 2608 mm
Zav.prostor: 380/1183 l
Cena: 369 900 Kč (1.6 HDi Tendence)
J.Lasík, 10.5.2011
Eleganci rozhodně prospěl mohutný přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu a nové logo, které plynule přechází do masky. Z profilu je dobře patrná svažující se střecha. Zatímco příď je poměrně vysoká, potom naopak záď je krátká a kopíruje menší model C3.
Citroëm C4 se bude vyrábět pouze v jedné karosářské variantě, a to jako pětidveřový hatchback, o jiné verzi se vůbec neuvažuje a nelze se ani divit, kombi nahrazuje C4 Picasso, kupé zase DS4.
Jestliže se nám design líbí, potom interiér, jenž si vzal vzor zřejmě z C5, překonal naše očekávání a na nižší střední třídu je víc než luxusní zásluhou hodnotných materiálů a kvalitního zpracování. Volant s pevným středem, s nímž přišla první generace, je už minulostí, což řada zákazníků jistě uvítá. Na druhou stranu si budou muset zvyknout asi na čtrnáct tlačítek. Jak se však říká, člověk si zvykne na všechno. Dobře se drží, tloušťka věnce je přijatelná, možná by někdo uvítal menší průměr,ale to jsou jen detaily. Na povedené přístrojové desce, kterou můžeme tlačítkem zhasnout (zůstane svítit jen prstenec rychloměru) najdeme rovněž hodně tlačítek, ale ergonomicky přehledně uspořádaných. Pouze rychloměr je analogový, ostatní informace se nám zobrazují na displeji. Můžeme si zvolit také barvu podsvícení, od bílé přes oranžovou až po modrou. Zajímavý doplněk, ala asi zbytečný.
Vpředu i vzadu je místa dost, před spolujezdcem je vybraná palubní deska, čímž se zvětšil prostor pro nohy. Sedadla mají dobrý tvar i slušné boční vedení,
Citroën C4 můžete mít buď se zážehovými motory 1.4 Vti/95 k, 1.6 Vti/120 k a 1.6 THP/15ř k nebo se vznětovými 1.6 HDI/90 k, 110 k nebo 2.0 HDi/150 k. Kdo upřednostňuje klidnou jízdu a rád šetří peněženku, tak určitě sáhne po nejslabším vznětovém přeplňovaném čtyřválci 1.6 o výkonu 90 k. A tak jsme jej zvolili i my a musíme říct, že jsme nebyli zklamáni. Zatahuje slušně odspodu, až nám připadalo,že disponuje více než 230 Nm točivého momentu. Ale doporučujeme přeci jen častěji řadit, pokud chceme aby cesta „odsejpala“. Na spotřebě se to však nikterak neprojeví. Dobře spolupracuje s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, zatímco silnější verze 1.6 se šestistupňovou. Překvapilo nás velice příjemné odhlučnění. V průměru jsme jezdili za 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Pokud vezmeme v úvahu jízdu mimo města, potom se lze dostat lehce pod pět litrů.
Testovaná verze se dodává pouze ve dvou nejnižších výbavách – Attraction za 329 900 Kč a Tendance o 40 000 Kč více. Nejlevnější C4 s benzinovým motorem 1.4 dostanete od 274 900 Kč. V základní výbavě ale najdeme všechno podstatné „k životu“ – mj. šest airbagů, systém ABS + EBD + EBA (ESP a pomoc rozjezdu v kopci je za 9000 Kč, jinak od druhé výbavy ve standardu), tempomat a omezovač rychlosti, elektricky ovládaná přední okna, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, denní světla atd.
Citroën C4 s turbodieselem 1.6 HDI o výkonu 92 k si rozhodně neklade být sportovně laděným modelem, ale vyloženě rodinným, kultivovaným a hospodárným. To však neznamená, že si s ním hezky nezajedete po pěkných asfaltových silničkách. Podvozek je stabilní a dobře se vyrovná i s nerovnostmi.
Model C4 bezpochyby udělal ohromný skok dopředu hlavně pokud jde o kvalitu i pohodlné cestování.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 68 kW (98 k) při 4000/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):5,2/3,6/4,2 l/100 km
Rozměry: 4329 x 1789 x 1489 mm
Rozvor: 2608 mm
Zav.prostor: 380/1183 l
Cena: 369 900 Kč (1.6 HDi Tendence)
J.Lasík, 10.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout