Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 1.2PureTech EAT8 - nejsilnější s automatem

V posledních letech je trh doslova zahlcen modely SUV, každý výrobce nabízí i několik typů, a tak můžeme jen s povděkem kvitovat, když se na silnici objeví automobil se zajímavým designem. A právě takovým je například poslední generace Citroënu C4.

Někdo novou „ce-čtyřku“ zařadí třeba i mezi SUV díky výšce, ale nám tak nepřipadá. Rozhodně se na pohled hodně liší od konkurence. Tak trochu možná připomíná Toyotu HR-C nebo snad i Renault Arkana. Ale Citroën C4 je rozměrově přeci jen o něco menší.


První generace se objevila už v roce 2004, tehdy v tří- i pětidveřové verzi, o šest let později přišel na scénu pouze pětidveřový hatchback. V roce 2018 úplně zmizel C4 ze scény, když jej měl nahradit C4 Cactus. Jeho první generaci se moc nezdařila a díky tvarům i tzv.airbamu byla přijata s rozpaky, po faceliftu se výstřednost „umravnila“. Nová C4 budí pozornost, všude kde jsme se objevili. Přeci jen není na silnici ještě tak rozšířená. Ale jsme přesvědčeni, že si svoji klientelu najde.


Oproti předchozímu kompaktu se prodloužila o tři centimetry na 463 cm a třeba takové Subaru SX nebo Toyotu C-HR převyšuje výškou 1525 mm. K tomu svým způsobem přispívají i velká 18palcová kola, která vyniknou hlavně při pohledu z boku.


Příď se nese v duchu rodiny Citroënů s úzkou maskou s chromovanou lištou. horní část světel slouží pro denní svícení, jako hlavní jsou pak spodní světla. Nová C4 se liší hlavně zadní částí ve stylu kupé. Integrovaným spoilerem rozdělené okno pátých dveří připomíná Hondu Civic deváté generace. Za deště bychom přeci jen uvítali stěrač, který Honda měla.
Pod velkým víkem se nám odkryje zavazadlový prostor o velikosti 380 litrů s dvojitou podlahou. Po sklopení opěradel se objem navýší na 1250 litrů, přičemž hloubka se zvětší ze 750 mm na 1490 mm, při šířce 1015 mm.


Interiér se nese v umírněnějším duchu, než vnější tvary a řekli bychom, že svým pojetím moc nepřekvapuje. V zorném poli řidiče je poměrně malý displej 5,5 palců s digitálním rychloměrem a teplotou kapaliny. Středový panel nese velký 10“ displej s dobrým rozlišením. Dvouramenný volant se drží dobře. Zajímavostí je držák na tablet před spolujezdcem vpředu. Bohužel k některým funkcím se dostáváte poměrně dlouho a nepřehledně. Ale kdo si vůz koupí, ten si na ovládání zvykne. Naštěstí teplotu a intenzitu nastavujeme klasicky kolečkem.


U předních sedadel bychom uvítali přeci jen výraznější boční vedení těla, vzadu se pohodlně usadí i vyšší postavy, až metr devadesát. Zároveň mají i hodně místa pro kolena. Plusem jsou i dveře, které můžeme otevřít pod velkým úhlem.


Citroën C4 nabízí zážehové tříválce 1.2 PureTech s výkony 100 k, 130 k a 155 k a dva vznětové přeplňované čtyřválce 1.5 Blue HDi s výkony 110 a 130 k. Všechny lze kombinovat s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem. Pro ekology je k dispozici ještě elektrická verze. První test jsme absolvovali s „jedna-dvojkou“ 130 k ve spojení se šestistupňovým manuálem, který bude patřit asi mezi nejžádanější. Postačí jak výkonem 130 k při 5500 otáčkách za minutu, tak točivým momentem 230 Nm při 1750 otáčkách. Díky těmto hodnotám zrychlí z klidu na stovku pod devět sekund. Příjemná je i průměrná spotřeba kolem 6,5 litru na sto kilometrů.


Pro druhý test jsme zvolili opět přeplňovanou „jedna-dvojku“ ale s výkonem 150 k, tedy nejsilnějším motorem, který můžete mít. Výkonu je dosaženo ve stejných otáčkách jako u slabší verze. Točivý moment se navýšil o pouhých 10 Nm, rovněž v 1750 otáčkách. K automatu s osmi stupni nemáme nejmenší výhradu a ve spojením s ním jsme jezdili do sedmi litrů benzinu. Za větší pohodlí bez řazení si ale něco připlatíte. S jnou převodovkou se ovšem tato pohonná jednotka nedodává.

Citroën C4 je vyloženě rodinný automobil, a tomu odpovídá i komfortnější nastavení podvozku s typickým mírným pohupováním. Vpředu jsou ramena McPherson, vzadu náprava s vlečenými rameny. Podíl na pohodlí mají tlumiče s hydraulickými dorazy. Jeden tlumič doplňují ještě dva menší – jeden pro tlumení při stlačení, druhý v roztaženíOproti konkurenci má podvozek větší světlost 156 milimetrů. K dispozici je až dvacet asistenčních systémů. Otázkou je, jestli je všechny využijeme. Lepší je spoléhat se sám na sebe.


Nejlevnější C4 s motorem 1.2 s výkonem 100 k a základní výbavě Live pořídíte za 369 900 Kč. Silnější verze 150 k, která se dodává pouze od výbavy Shine a s automatem přijde na 594 900 Kč.
Citroën C4 má u zákazníků šanci uspět v první řadě designem, který se opravdu povedl a vybočuje z řady. Z pohonných jednotek si také vybere každý, spokojeni budou i zájemci upřednostňující osvědčené diesely.


Přehled výbav

https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Novy_C4.pdf?_ga=2.162059967.2033803793.1623828039-1665055126.1623828039



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 114 kW (151 k) při 5500/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Převodovka: automatická osmistupňová
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Spotřeba kombin: 6,0 l/100 km
Rozměry: 4360 x 1834 x 1520 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Zavazadlový prostor: 380/1250 l
Cena: 594 900 Kč (Shine)



JL 16.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar