Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 1.2PureTech 130 - vydařený comeback

V posledních letech je trh doslova zahlcen modely SUV, každý výrobce nabízí i několik typů, a tak můžeme jen s povděkem kvitovat, když se na silnici objeví automobil se zajímavým designem. A právě takovým je nový Citroën C4.

Někdo novou „ce-čtyřku“ zařadí třeba i mezi SUV díky výšce, ale nám tak nepřipadá. Rozhodně se hned na pohled odlišuje od konkurence. Tak trochu možná připomíná Toyotu HR-C nebo snad i Renault Arkana. Ale Citroën C4 je rozměrově přeci jen o něco menší.

První generace se objevila už v roce 2004, tehdy v tří- i pětidveřové verzi, o šest let později přišel na scénu pouze pětidveřový hatchback. V roce 2018 úplně zmizel C4 ze scény, když jej měl nahradit C4 Cactus. Jeho první generaci přijala díky tvarům veřejnost s rozpaky, po faceliftu se výstřednost „umravnila“, ale nová C4 budí pozornost, všude kde jsme se objevili. Mnohokrát jsme museli odpovídat na zvídané dotazy., Přeci jen není na silnici ještě tak rozšířená.

Oproti předchozímu kompaktu se prodloužila o tři centimetry na 463 cm a třeba takové Subaru SX nebo Toyotu C-HR převyšuje výškou 1525 mm. K tomu svým způsobem přispívají i velká 18palcová kola, která vyniknou hlavně při pohledu z boku.

Příď se nese v duchu rodiny Citroënů s úzkou maskou s chromovanou lištou. horní číst světel slouží pro denní svícení, jako hlavní jsou pak spodní světla. Nový C4 se liší hlavně zadní částí ve stylu kupé. Spoilerem rozdělené zadní okno připomíná Hondu Civic deváté generace. Za deště bychom přeci jen uvítali stěrač, který Honda měla.

Pod velkým víkem se nám odkryje zavazadlový prostor o velikosti 380 litrů s dvojitou podlahou.

Interiér se nese v umírněnějším duchu, než vnější tvary a řekli bychom, že svým pojetím moc nepřekvapuje. V zorném poli řidiče je poměrně malý displej 5,5 palců s digitálním rychloměrem a teplotou kapaliny. Středový panel nese poměrně velký 10“ displej. Bohužel k některým funkcím se dostáváte poměrně dlouho a nepřehledně. Ale kdo si vůz koupí, ten si na ovládání zvykne. Naštěstí teplotu a intenzitu nastavujeme klasicky kolečkem.

U předních sedadel, stejně jako v Cactusu, bychom uvítali přeci jen výraznější boční vedení těla, vzadu se pohodlně usadí i vyšší postavy, až metr devadesát. Zároveň mají i hodně místa pro kolena. Plusem jsou i dveře, které můžeme otevřít pod velkým úhlem.

Citroën C4 nabízí zážehové tříválce 1.2 PureTech s výkony 100 j, 130 k a 155 k a dva vznětové přeplňované čtyřválce 1.5 Blue HDi s výkony 110 a 130 k. Všechny lze kombinovat s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem. Pro ekology je k dispozici ještě elektrická verze. První test jsme absolvovali s „jedna-dvojkou“ 130 k ve spojení se šestistupňovým manuálem, který bude patřit asi mezi nejžádanější. Postačí jak výkonem 130 k při 5500 otáčkách za minutu, tak točivým momentem 230 Nm při 1750 otáčkách. Díky těmto hodnotám zrychlí z klidu na stovku pod devět sekund. Přijemná je i průměrná spotřeba kolem 6,5 litru na sto kilometrů.

Citroën C4 je vyloženě rodinný automobil, a tomu odpovídá i komfortnější nastavení podvozku s typickým mírným pohupováním. Vpředu jsou ramena McPherson, vzadu náprava s vlečenými rameny. Oproti konkurenci má podvozek větší světlost 156 milimetrů.
Nejlevnější C4 s motorem 1,2 s výkonem 100 k pořídíte za 369 900 Kč. Na opačném konci s výbavou Shine a s mechanickou převodovkou stojí 569 900 Kč.
Citroën má u zákazníků šanci uspět v první řadě designem, který se opravdu povedl a vybočuje z řady. Z pohonných jednotek si také vybere každý, spokojeni budou i zájemci upřednostňující osvědčené diesely.

Přehled výbav

https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Novy_C4.pdf?_ga=2.74347541.625270690.1619679115-1428224926.1617822816


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tří válec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (131 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: manuální šestistupňová
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin./: 6,3/4,6/5,4 l/100 km
Rozměry: 4360 x 1834 x 1520 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Zavazadlový prostor: 380/1250 l
Cena: 439 900 Kč (Feel)



JL 29.4.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar