Citroën C3 1.6 HDi je originální a má šmrnc
Prakticky všechny současné modely značky Citroën charakterizuje elegantní design, jenž se líbí snad každému. Zatím jsme se nesetkali, že by měl někdo k němu výhrady, ani u modelu C3 druhé generace, jenž po osmi letech vystřídal úspěšného předchůdce.
První co zaujme je velké čelní panoramatické sklo Zenith, přecházející do střechy nad hlavou řidiče a jeho spolujezdce. Třeba dodat, že okno je součástí nejvyšší výbavy Exclusive nebo si musíte připlatit necelých 11 000 Kč k výbavě SX. Musíme přiznat, že výhled je opravdu úchvatný, ale přeci jen si jej více užije spolujezdec, který se třeba v noci může kochat pohledem na hvězdy. Řidič by se měl dívat hlavně dopředu.
Zatím jsme na okno slyšeli samou chválu, přesto si dovolíme malou připomínku, pramenící z vlastní zkušenosti. Pokud chceme, tak můžeme okno zčásti zatáhnout roletou s protislunečními clonami. Stalo se nám však, že při určitém úhlu nás slunce nepříjemně oslňovalo mezerou vzniklou mezi roletou a právě stínítkem. Ale to je jen malý detail na kráse, s tímto designerským prvkem vypadá zajímavě.
Dost povídání o čelním skle, pojďme se porozhlédnout po interiéru, v němž hned padnou do oka kvalitnější materiály i zpracování. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry, tak se podařilo vnitřní prostor zvětšit a dobře využít, což platí také o kufru s objemem 300 litrů. Je vidět, že i čtyřmetrové auto může uvnitř nabídnout slušné místo na cestování. Vpředu si asi nikdo stěžovat nebude. Sedadla jsou příjemná, pohodlná, na náš vkus by mohla mít o trochu lepší boční oporu. Konstruktéři asi spíš pamatovali na ženy, které budou chtě nechtě tvořit opět většinu klientely, a moc sportovně jezdit nebudou.Vzadu je to s místem pochopitelně horší, jako u každého malého automobilu. Díky vybrání zaoblené přístrojové desky před spolujezdcem můžeme sedačku posunout dopředu, čímž získá osoba sedící za ním více místa pro nohy. Vyšší místění sedadel uvítají spíš ženy menšího vzrůstu, ostatním ulehčí nastupování a vystupování.
Charakteru vozu odpovídá tříramenný volant, dole zploštělý a dobře se drží. Otáčkoměr i rychloměr mají čiré podsvícení, pro lepší čitelnost je nad nimi ještě stínící kryt. Digitální palivoměr i „rádce“ řazení fungují spolehlivě.
Pro model C3 byly zvoleny zážehové motory 1.1/60 k, 1.4/75 k, 1.4 VTi/95 k a 1.6VTi/120 k nebo vznětové 1.4 HDi/70 k a 1.6 HDi/90 k. V našem případě poháněl přední kola osvědčený turbodiesel 1.6 HDi, jehož výkon 120 k si s „cé-trojkou“ dobře poradí. Ochotně zrychluje už z nízkých otáček, bez výraznějšího turboefektu a zhruba v 1800/min zabírá největší silou 215 Nm. Najezdili jsme osm set kilometrů s průměrnou spotřebou 5,2 litru nafty na sto kilometrů. Mimo město ukazoval palubní počítač tak kolem 4,6 litru.
Citroën C3 se ovládá lehce a přestože vypadá spíš vhodnější do města, tak s ním můžete pohodlně podniknout i delší cesty. Jízda je příjemná a chování komfortní. Na měkčí odpružení si brzy zvyknete, a nedělá mu problémy vyrovnat se i s většími nerovnostmi. V zatáčkách se nenaklání, je stabilní a v případě nutnosti zasáhne ESP, které je však jen za příplatek.
Už v nejnižší výbavě X, jejíž cena se pohybuje od 254 900 Kč (1.4/75) najdeme třeba čelní a boční airbagy, úchyty Isofix na vnějších zadních sedadlech, variabilní posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant. Vznětové verze se dodávají od druhého stupně výbavy SX a od 324 900 Kč (1.4 HDi). Testovaný model byl v nejvyšší výbavě Exclusive za 404 900 Kč, v níž máte mj. hlavové airbagy, tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, elektricky ovládaní okna dveří, čelní sklo Zenith, automatickou klimatizaci, kombinované čalounění látka /alcantara, atd. Připlatit si musíte snad jen za navigaci a metalický lak.
Díky zaobleným tvarům a kopulovité střeše nelze Citroën C3 v záplavě ostatních malých automobilů přehlédnout, stejně jako jeho velkou přední masku s chromovaným lemováním a zajímavým tvarem světlometů. Přestože patří mezi nejmenší v B-segmentu tak boduje prostorným interiérem a komfortem. Se sluncem nad hlavou si můžete připadat jako v kabrioletu, jen s tím rozdílem, že na vás nefouká. Prostě C3 má šmrnc po všech stránkách.
Základní technické údaje
Motor: Zážehový čtyřválec 1.6 HDi
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/3,7/4,3 l/100 km
Rozměry: 3941 x 1728 x 1524 mm
Rozvor: 2451 mm
Cena:404 900 Kč (1.6 HDi Exclusive)
Jindra Lasík, 6.5.2010
Zatím jsme na okno slyšeli samou chválu, přesto si dovolíme malou připomínku, pramenící z vlastní zkušenosti. Pokud chceme, tak můžeme okno zčásti zatáhnout roletou s protislunečními clonami. Stalo se nám však, že při určitém úhlu nás slunce nepříjemně oslňovalo mezerou vzniklou mezi roletou a právě stínítkem. Ale to je jen malý detail na kráse, s tímto designerským prvkem vypadá zajímavě.
Dost povídání o čelním skle, pojďme se porozhlédnout po interiéru, v němž hned padnou do oka kvalitnější materiály i zpracování. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry, tak se podařilo vnitřní prostor zvětšit a dobře využít, což platí také o kufru s objemem 300 litrů. Je vidět, že i čtyřmetrové auto může uvnitř nabídnout slušné místo na cestování. Vpředu si asi nikdo stěžovat nebude. Sedadla jsou příjemná, pohodlná, na náš vkus by mohla mít o trochu lepší boční oporu. Konstruktéři asi spíš pamatovali na ženy, které budou chtě nechtě tvořit opět většinu klientely, a moc sportovně jezdit nebudou.Vzadu je to s místem pochopitelně horší, jako u každého malého automobilu. Díky vybrání zaoblené přístrojové desky před spolujezdcem můžeme sedačku posunout dopředu, čímž získá osoba sedící za ním více místa pro nohy. Vyšší místění sedadel uvítají spíš ženy menšího vzrůstu, ostatním ulehčí nastupování a vystupování.
Charakteru vozu odpovídá tříramenný volant, dole zploštělý a dobře se drží. Otáčkoměr i rychloměr mají čiré podsvícení, pro lepší čitelnost je nad nimi ještě stínící kryt. Digitální palivoměr i „rádce“ řazení fungují spolehlivě.
Pro model C3 byly zvoleny zážehové motory 1.1/60 k, 1.4/75 k, 1.4 VTi/95 k a 1.6VTi/120 k nebo vznětové 1.4 HDi/70 k a 1.6 HDi/90 k. V našem případě poháněl přední kola osvědčený turbodiesel 1.6 HDi, jehož výkon 120 k si s „cé-trojkou“ dobře poradí. Ochotně zrychluje už z nízkých otáček, bez výraznějšího turboefektu a zhruba v 1800/min zabírá největší silou 215 Nm. Najezdili jsme osm set kilometrů s průměrnou spotřebou 5,2 litru nafty na sto kilometrů. Mimo město ukazoval palubní počítač tak kolem 4,6 litru.
Citroën C3 se ovládá lehce a přestože vypadá spíš vhodnější do města, tak s ním můžete pohodlně podniknout i delší cesty. Jízda je příjemná a chování komfortní. Na měkčí odpružení si brzy zvyknete, a nedělá mu problémy vyrovnat se i s většími nerovnostmi. V zatáčkách se nenaklání, je stabilní a v případě nutnosti zasáhne ESP, které je však jen za příplatek.
Už v nejnižší výbavě X, jejíž cena se pohybuje od 254 900 Kč (1.4/75) najdeme třeba čelní a boční airbagy, úchyty Isofix na vnějších zadních sedadlech, variabilní posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant. Vznětové verze se dodávají od druhého stupně výbavy SX a od 324 900 Kč (1.4 HDi). Testovaný model byl v nejvyšší výbavě Exclusive za 404 900 Kč, v níž máte mj. hlavové airbagy, tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, elektricky ovládaní okna dveří, čelní sklo Zenith, automatickou klimatizaci, kombinované čalounění látka /alcantara, atd. Připlatit si musíte snad jen za navigaci a metalický lak.
Díky zaobleným tvarům a kopulovité střeše nelze Citroën C3 v záplavě ostatních malých automobilů přehlédnout, stejně jako jeho velkou přední masku s chromovaným lemováním a zajímavým tvarem světlometů. Přestože patří mezi nejmenší v B-segmentu tak boduje prostorným interiérem a komfortem. Se sluncem nad hlavou si můžete připadat jako v kabrioletu, jen s tím rozdílem, že na vás nefouká. Prostě C3 má šmrnc po všech stránkách.
Základní technické údaje
Motor: Zážehový čtyřválec 1.6 HDi
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/3,7/4,3 l/100 km
Rozměry: 3941 x 1728 x 1524 mm
Rozvor: 2451 mm
Cena:404 900 Kč (1.6 HDi Exclusive)
Jindra Lasík, 6.5.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout