Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C3 1.6 BlueHDi - inspirován Cactusem

Jak se říká – život je změna nebo časy se mění, tak se změnil i Citroën C3, neboť Francouzi usoudili, že od první generace v roce 2003, která vystřídala Saxo, uteklo už hodně času. A tak se nyní objevila zcela nová „cé-trojka“.

Novým designem připomíná spíš Cactus, minimálně vzduchovými polštáři, tzv. airbumpy“ na bocích. Podle zaoblené přídě a zádě si lze oba modely lehce zdálky splést. Oproti předchozí generaci se novinka snížila, rozšířila, a také prodloužila, ale rozměrově zůstává v mezích segmentu. Zajímavostí je odlišné lakování střechy.

Prvky Airbump neboli vzduchové kapsy, chrání karoserii před drobnými škrábanci a sehrávají roli nárazníku. Použitý materiál, termoplastický alifatický polyuretan, chrání před sluncem, vodou, stárnutím, škrábanci. Airbump® tvoří 6 vzduchových kapslí, které jsou umístěny ve spodní části dveří, jež jsou ve městě nejvíc vystaveny poškození.
Když se podíváte na malé úzké paraboly, tak začnete pochybovat, jak ve tmě vlastně svítí. Ale po první jízdě v noci všechny pochybnosti zmizely.

Tak jako design, tak i interiér se nese v duchu Cactusu, nechybějí madla ve stylu poutek, ale tentokrát vyztužených, takže dobře drží tvar. Prakticky všechny funkce, včetně například klimatizace, se ovládají přes dotykový displej, což může trochu odvádět pozornost od řízení. Ale si zvyknete. My máme přeci jen radši klasické ovladače.
Pod zavazadlovým prostorem, který je mimochodem velice dobře využitelný, si můžeme uložit rezervu, pokud si ji dokoupíme za 4500 korun. Ale tahle investice se určitě vyplatí a může vám ušetřit spoustu starostí. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší z 300 na 922 litrů, ale vznikne nám malý schod.

Přední sedadla jsou široká, sice bez výraznější boční opěry, ale i na delší cestu pohodlná. Nabídkou místa si připadáte, jako byste seděli v autě o třídu vyšším. Potěší i v širokém rozsahu seřiditelný volant.

Vzadu je místa přeci jen méně, zvláště pokud vpředu sedí osoby vyššího vzrůstu a prostor nad hlavou omezuje svažující se střecha. Pohodlné nastupování omezují úzké zadní dveře.
V zážehové verzi je C3 k dispozici s manuální převodovkou a tříválcovými motory PureTech 68, 82 a 110, v dieselové verzi s manuální převodovkou a motory BlueHDi 75 a 100 k a právě posledně jmenovaný turbodiesel objemu 1,6 litru poháněl testovaný automobil. Největšího točivého momentu 254 Nm dosahuje při 1750 otáčkách za minutu, což umožní zrychlení pod dvanáct sekund.

S pětistupňovou přímo řazenou převodovkou jsme jezdili kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů, samočinná převodovka se dodává pouze k verzi 1.2/60 k.
Ceny Citroënu C3 začínají na 234 900 Kč za 1.2/68 k ve výbavě Live, resp. od 304 900 Kč za 1.6BlueHDI/75 k. Testované provedení s 1.6 BlueHDi/100 k v nejvyšší výbavě Shine stojí 389 900 Kč.

Kompletní seznam výbav najdete na:

http://data.citroen.fr/Resources/Content/CZ/07_PDF_gallery/09_cenik_VP/Cenik_Citroen_C3_2017.pdf

Citroën s novým modelem C3 jednoznačně vsadil na styl Cactusu, kterému se i podobá a uvidíme, zda bude tak úspěšný jako předchůdce, kterých se od roku 2002 prodalo přes 3,5 milionu. U zákazníků bude bodovat designem, osvědčenými motory a také měkkým pérováním. S C3 se budete odlišovat „od davu“.




Základní technické údaje:
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 73 kW (100 k) při 3750/min
Toč.moment: 254 Nm při 1750/min
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,3/3,2/3,6 l/100 km
Rozměry: 3996 x 1749 x 1474 mm
Rozvor: 2540 mm
Zav.prostor: 300/922 l
Cena: 389 900 Kč (1.6 BlueHDi Shine)




J.Lasík 27.6.2017










Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar