Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 1.2T -jeden z nejlevnějších, ale kvalitní

První generace C3, která navázala na model Saxo (1996 až 2003), se prodávala v letech 2002 až 2009, druhá pak do roku 2017, než ji vystřídala třetí, která byla na trhu do loňského roku. Od první generace v roce 2001 bylo dodnes prodáno 5,6 milionu vozů.

V závěru loňského roku se objevila čtvrtá generace, zcela přepracována s novým designem (ten Francouzi opravdu umí) a místo oblého hatchbacku stojí před námi hranatější SUV, které doplňuje vyšší světlá výška i vyšší stavba karosérie. Nápadným znakem od předchozí generace je rovná kapota a výrazně skloněné sklo.

Na výšku totiž povyrostla novinka o 93 mm na 1567 mm, což se pochopitelně projevilo v prostoru pro cestující. Na tom má zásluhu také o 19 milimetrů větší délka (4015 mm), zatímco šířka plus jeden milimetr je zanedbatelná (1755 mm).

Z vyšší stavby budou mít radost starší cestující, protože sedí nyní o 57 milimetrů výš. Lépe se tak nastupuje i vystupuje. Zavazadlový prostor se zvětšil o 10 litrů na slušných 310 litrů (šířka 100 mm, hloubka 70 mm, výška 55 mm). Po sklopení zadních opěradel sice nevznikne rovná podlaha, ale malý schod. Ovšem objem až po střechu naroste na 1200 litrů. Snad malou nevýhodou je poměrně vysoká nakládací hrana.

Pod podlahou nenajdeme ani lepicí sadu (přikoupit za 1000 Kč) ani za rezervu, kterou v každém případě doporučujeme. Určitě se vyplatí připlatit šest tisíc a ještě 500 korun za přípravu k upevnění rezervy.

Jak jsme už řekli, interiér je prostorný, vzadu mají díky vybrání předních opěradel dost místa i pro osoby s výškou 1,85 metru a vzhledem k rovnému stropu nestrádají ani nad hlavou.

S volantem malého průměru nemáme nejmenší problém, přístrojová deska zobrazuje pouze rychlost, údaje z palubního počítače a stav paliva. Na otáčkoměr můžete zapomenout, ale nám vůbec nevadilo, řadíme podle vlastní intuice. Potěšil nás vlastní panel klimatizace s jednoduchou obsluhou.
Vlevo od volantu jsou tlačítka, která vypínáme hned po rozjezdu. Jedná se upozornění na překročení rychlosti a systém hlídání v jízdních pruzích. Ty dokáží hodně znepříjemňovat život a necitlivě zasahovat do řízení.

V současné době tvoří nabídku přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 s manuální šestistupňovou převodovkou, dále hybridní verze s automatem a výkonem 110 k a v neposlední řadě elektrická verze s baterií 44 kWh poskytující výkon 83 kW, což vystačí teoreticky na dojezd 322 kilometrů podle údajů výrobce. Ještě by se měl objevit mild-hybrid a elektrická verze s menší baterií 30 kWh.
V prvním testu jsme vyzkoušeli klasickou variantu, to znamená s tříválcem 1.2 Turbo o výkonu 100 k při 5500 otáčkách za minutu. Jako jediný je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou s krátkými a přesnými drahami. Spotřeba se v průměru pohybovala kolem 6,5 litru na sto kilometrů. Ale na běžných silnicích dokážete jezdit klidně i o litr méně.

Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavil všechny verze C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení Advanced Comfort® s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu vozidla ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi (neboli odskok).

Podvozek je naladěn optimálně, ani není přehnaně měkký ani tvrdý, což se nám na klikatých silničkách zamlouvalo a ani vyšší stavba při svižné jízdě nečinila v zatáčkách problémy

Citroën C3 čtvrté generace patří mezi nejlevnější malé automobily, základní provedení začíná na 375 000 Kč, a přitom boduje atraktivním designem, prostorností, slušnou spotřebou. Daň za nižší cenu mohou mít na svědomí jednoduché tvrdé plasty, nemožnost sklápění sedadel nebo chybějí některé prvky, nemohli jsme si vyknout na bezklíčkové startování. Ale to jsou jen detaily.


Odkaz

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-C3-ve-spalovaci-i-elektricke-verzi-v-CR/


Přehled
cen a výbav
www.citroen.cz


Základní
technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec
Objem: 1199 cm
Výkon: 74 kW (101 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Převodovka: 6MT
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Kombin.spotřeba: 5,7 l/100 km
Rozměry: 4015 x 1755 x 1567 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 310/1200 l
Cena: 415 000 Kč (Plus)





JL 10.6.2025


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar