Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Citroën C3 1.2 PureTech - městský outdoor

Ještě než si vyzkoušíme novinku v podobě Citroënu C3 Aircross, tak jsme usedli za volant modelu C3, tentokrát se zážehovým tříválcem 1.2 PureTech. Jak se říká – život je změna nebo časy se mění, tak se změnil i Citroën C3.

Francouzi usoudili, že od první generace v roce 2003, která vystřídala Saxo, uteklo už hodně času, a letos na jaře představili zcela novou „cé-trojku“. Novým designem připomíná spíš Cactus, minimálně vzduchovými polštáři, tzv. airbumpy“ na bocích. Podle zaoblené přídě a zádě si lze oba modely lehce zdálky splést. Oproti předchozí generaci se novinka snížila, rozšířila, a také prodloužila, ale rozměrově zůstává v mezích segmentu. Zajímavostí je odlišné lakování střechy.

Prvky Airbump neboli vzduchové kapsy, chrání karoserii před drobnými škrábanci a sehrávají roli nárazníku. Použitý materiál, termoplastický alifatický polyuretan, chrání před sluncem, vodou, stárnutím, škrábanci. Airbump® tvoří 6 vzduchových kapslí, které jsou umístěny ve spodní části dveří, jež jsou ve městě nejvíc vystaveny poškození.
Světlomety bychom mohli rozdělit pomyslně na tři části, nahoře denní světla, uprostřed tlumená a dálková a dole mlhovky. Když se podíváte na malé úzké paraboly, tak začnete pochybovat, jak ve tmě vlastně svítí. Ale po první jízdě v noci všechny pochybnosti zmizely.

Tak jako design, tak i interiér se nese v duchu Cactusu, nechybějí madla ve stylu poutek, ale tentokrát vyztužených, takže dobře drží tvar. Prakticky všechny funkce se ovládají přes dotykový displej, což může trochu odvádět pozornost od řízení. Škoda jen, že ventilaci a klimatizaci nelze ovládat klasicky. My máme přeci jen radši klasické ovladače.

Pod zavazadlovým prostorem, který je mimochodem velice dobře využitelný, si můžeme uložit rezervu, pokud si ji dokoupíme za 4500 korun. Ale tahle investice se určitě vyplatí a může vám ušetřit spoustu starostí. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší z 300 na 922 litrů, ale vznikne nám malý schod. Kufr je dlouhý ca 65 cm (ev. 120 cm), široký 103 cm a vysoký necelých 60 cm.

Přední sedadla jsou široká, sice bez výraznější boční opěry, ale i na delší cestu pohodlná. Nabídkou místa si připadáte, jako byste seděli v autě o třídu vyšším. Potěší i v širokém rozsahu seřiditelný volant s přehledně uspořádanými tlačítky.


Vzadu je místa přeci jen méně, zvláště pokud vpředu sedí osoby vyššího vzrůstu a prostor nad hlavou omezuje svažující se střecha. Pohodlné nastupování omezují úzké zadní dveře.
V zážehové verzi je C3 k dispozici s manuální převodovkou a tříválcovými motory – atmosférickými 1.2 PureTech 68 a 82 a nebo přeplňovaný 110, ale jen se samočinnou převodovkou EAT6. V dieselové verzi s manuální převodovkou a motory 1.6 BlueHDi 75 a 100 k.
Před časem jsme vyzkoušeli turbodiesel objemu 1,6 litru, který dosahuje největšího točivého momentu 254 Nm při 1750 otáčkách za minutu, což umožní zrychlení pod dvanáct sekund. S pětistupňovou přímo řazenou převodovkou jsme jezdili kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.


Nyní jsme usedli do vozu s benzinovou „jedna-dvojkou“ s výkonem 82 k a s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Tříválec s točivým momentem 118 Nm při 2750/min jezdí s malým vozem poměrně svižně a ani (snad jen podle hluku v nízkých otáčkách) nepoznáte, že má o válec méně. Z nízkých zatáček zatahuje plynuje, ale do nějakých 2500 otáček bez výraznějšího zrychlení. Stovku z klidu zvládne podle výrobce pod 15 sekund, což sice není příliš oslnivé, ale pro malý rodinný automobil ucházející. Spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů.


Ceny Citroënu C3 začínají na 234 900 Kč za 1.2/68 k ve výbavě Live, resp. od 304 900 Kč za 1.6BlueHDI/75 k. Testované provedení s 1.6 BlueHDi/100 k v nejvyšší výbavě Shine stojí 389 900 Kč.

Kompletní seznam výbav najdete na:

http://data.citroen.fr/Resources/Content/CZ/07_PDF_gallery/09_cenik_VP/Cenik_Citroen_C3_2017.pdf

Citroën s novým modelem C3 jednoznačně vsadil na styl Cactusu, kterému se i podobá a uvidíme, zda bude tak úspěšný jako předchůdce, kterých se od roku 2002 prodalo přes 3,5 milionu. U zákazníků bude bodovat designem, osvědčenými motory a také měkkým pérováním. S C3 se budete odlišovat „od davu“. Určitě bychom asi doporučili zlatou střední cestu, protože od základní verze je o 10 000 Kč dražší, ale o 10 kW a 12 Nm silnější.




Základní technické údaje:
Motor: atmosférický zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 68 kW (82 k) při 5750/min
Toč.moment: 118 Nm při 2750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Rozměry: 3996 x 1749 x 1474 mm
Rozvor: 2540 mm
Zav.prostor: 300/922 l
Cena: 347 000 Kč (1.2PureTech Shine)




J.Lasík 24.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar