Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 1.2 PureTech - do města i přírody

S více než 4,5 miliony vozy prodanými od uvedení na trh je Citroën C3 bestselerem modelové řady značky, který na konci prosince 2019 figuroval v segmentu B v evropské top 5 a byl třetí nejprodávanějším vozem ve Francii. V roce 2016 se objevila třetí generace, která přilákala po celém světě více než 750 000 zákazníků.

Třetí generace je i po čtyřech letech tak dobrá, že nebylo třeba žádných převratných změn. Ostatně poznáte je pouze podle opravdu jemných kosmetických změn, hlavně vpředu. Maska dostala menší počet oblých linek a světlomety byly vybaveny full-LED technikou.

Na boku zůstaly prvky, tzv Airbump neboli vzduchové kapsy, chrání karoserii před drobnými škrábanci a sehrávají roli nárazníku. Použitý materiál, termoplastický alifatický polyuretan, chrání před sluncem, vodou, stárnutím, škrábanci. Airbump® tvoří dnes jen tři vzduchové kapsle, namísto dřívějším sedmi. Pochopitelně jsou větší.

Světlomety bychom mohli rozdělit pomyslně na tři části, nahoře denní světla, uprostřed tlumená a dálková a dole mlhovky. Když se podíváte na malé úzké paraboly, tak začnete pochybovat, jak ve tmě vlastně svítí. Ale po první jízdě v noci všechny pochybnosti zmizely.
Asi největší změnou je sedm barevných barev, z nichž můžete vytvořit 97 různých kombinací. K tomu tři nové polepy střechy, dva nové ráfky kol a možnost dvě různá ztvárnění interiéru.

V interiéru jsme žádný facelift nezaznamenali, a ani není důvod. Sedadla jsou hodně široká, a také délka sedáků je překvapivá – vpředu 47 cm, vzadu 45 cm. S menší boční opěrou jsou pohodlná i na delší cestu. Nabídkou místa si připadáte, jako byste seděli v autě o třídu vyšším. Potěší i v širokém rozsahu seřiditelný volant s přehledně uspořádanými tlačítky.
Vzadu je místa přeci jen méně, zvláště pokud vpředu sedí osoby vyššího vzrůstu a prostor nad hlavou omezuje svažující se střecha. Pohodlné nastupování omezují úzké zadní dveře.

Prakticky všechny funkce se ovládají přes dotykový displej, což může trochu odvádět pozornost od řízení. Škoda jen, že ventilaci a klimatizaci nelze ovládat klasicky. My máme přeci jen radši klasické ovladače.

Pod zavazadlovým prostorem, který je mimochodem velice dobře využitelný, si můžeme uložit rezervu, pokud si ji dokoupíme za 4500 korun. Ale tahle investice se určitě vyplatí a může vám ušetřit spoustu starostí. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší z 300 na 922 litrů, ale vznikne nám malý schod. Kufr je dlouhý ca 65 cm (ev. 120 cm), široký 103 cm a vysoký necelých 60 cm.

Nabídka pohonných jednotek je hodně omezená – zážehový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 83 k nebo 110 K a vznětový čtyřválec 1.5 Blue HDi o výkonu 110 k. U silnějších verzí můžete mít šestistupňovou přímo řazenou převodovku nebo šestistupňový automat. My jsme zvolili benzinovou „jedna-dvojku“ v kombinaci s klasickou převodovkou.

Tříválec s točivým momentem 205 Nm při 1750 otáčkách za minutu jezdí s malým vozem poměrně svižně a ani (snad jen podle hluku v nízkých otáčkách) nepoznáte, že má o válec méně. Z nízkých zatáček zatahuje plynuje, ale do nějakých 2500 otáček bez výraznějšího zrychlení. Stovku z klidu zvládne podle výrobce pod 10 sekund, což sice není příliš oslnivé, ale pro malý rodinný automobil ucházející. Spotřeba se pohybovala maximálně do šesti litrů na sto kilometrů.


U zákazníků bude bodovat designem, osvědčenými motory a také měkkým pérováním. S C3 se budete odlišovat „od davu“. Určitě bychom asi doporučili zlatou střední cestu, tedy testovanou verzi, záleží jen, jakou výbavu si vyberete. Nejlevnější model přijde s akční nabídkou na 300 000 Kč, výkonnější verze se pohybují od 357 000 Kč (Feel) až po 395 000 Kč (Shine). V ceně je i záruka 5 let nebo 60 000 najetých kilometrů.


Kompletní seznam výbav najdete na:

http://data.citroen.fr/Resources/Content/CZ/07_PDF_gallery/09_cenik_VP/Cenik_Citroen_C3_2017.pdf



Základní technické údaje


Motor: atmosférický zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 81 kW (111 k) při5500/min
Toč.moment: 205 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/3,8/4,4 l/100 km
Rozměry: 3996 x 1829 x 1474 mm
Rozvor: 2539 mm
Zav.prostor: 300/922 l
Cena: 395 000 Kč (1.2 PureTECH 110 Shine)




J.Lasík 17.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar