Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Citroën C-Elysée 1.6 VTi EAT6 s novým automatem je lepší

Koncem roku 2012 se na českém trhu objevila dvojice sedanů z koncernu PSA, především jako odpověď na Škodu Rapid. Sedanům se v minulosti nikdy moc dobře nevedlo, a dnes lidé upřednostňují hlavně SUV, potom hatchbacky nebo kombi.

Ale podobná situace je i v jiných zemích. Možná i proto, že jejich vzhled často nepatřil právě k líbivým a v nejednom případě si vykoledovaly přezdívku „auto s batohem“.
Ale časy se mění a už to neplatí, alespoň ne v případě francouzských modelů jako je právě Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301. O Citroënu je známo, že designově zdařilá auta umí a opět to dokázal a navíc i na levném automobilu.

Vůz s dlouhým rozvorem 4,4 metru působí vyváženě a harmonicky, k čemuž přispěly i výrazně skloněné zadní sloupky. Nejvýraznějším prvkem modernizace je nová maska chladiče a chromované lišty, které se táhnou až k přepracovaným světlometům. Nyní jsou větší a do každého je zabudovaný chromovaný kužel, takže působí moderně. Plastový panel ve spodní části nárazníku se protáhl do boků a je ukončen mlhovkami a denními světly lED.

Ale že i relativně levná věc může vypadat hezky, dokazuje rovněž interiér, jenž v nás vyvolal dojem ještě větší prostornosti než ve skutečnosti je. V upravené palubní desce zaujme dotykový 7" displej multimediálního systému, přístroje nabízejí novou výraznější a jasnější grafiku. Za navigaci s hlasovým ovládáním si u nejvyšší výbavy připlatíte 20 000 Kč, za zadní parkovací kameru dalších 10 000 Kč. U vyšších výbav se mezi oběma ciferníky nachází nový displej s bílým zobrazením, na němž se soustředí informace o řízení.

Přední sedadla jsou měkčí, ale s dobrou boční oporou, vzadu je díky rozvoru dost místa ve všech směrech. Potěšil nás dole zploštělý volant, bohužel jen výškově nastavitelný, který se ale dobře drží. Uvnitř najdeme několik atypických prvků, na které si ale zvyknete. Jde například o elektrické ovládání oken na středovém tunelu před volicí pákou. Občas jsme tak hledali ovladače ve dveřích. Na druhou stranu potěší kvalitní dílenské zpracování, srovnatelné s dražšími automobily, a to nebývá u levných vozů zvykem.

Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor o objemu 506 litrů, mezi podběhy má šířku jednoho metru, stejně jako na délku. Jeho využitelnost trochu omezuje hrana nad nárazníkem, ale hlavně pevné závěsy víka, které po zavření zasahují dovnitř. Otevírá se buď tlačítkem zevnitř nebo dálkově.

Na výběr jsou tři pohonné jednotky – dvě zážehové - tříválec 1.2 PureTech 82 k a čtyřválec 1.6 VTI/115 k a vznětový čtyřválec 1.6Blue HDI/100 k.

My jsme vyzkoušeli si atmosferickou „jedna-šestku“. Hned musíme říct, že byť není přeplňován, tak nám umožnil hezky svižnou jízdu se spotřebou do 7,5 litru benzinu, po běžných silnicích jsme se dostali lehce pod sedm litrů. Hezky táhne odspodu, nejvyšší síly dosahuje kolem 4000 otáček za minutu, kdy vrcholí točivý moment 150 Nm. Byl spojen s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou, umožňující hodně plynulou jízdu. Určitě je lepší než robotizovaná. Ale kdo najezdí hodně kilometrů, pro něj bude asi výhodnější turbodiesel HDi.

Stejně jako motor se nám zamlouvalo i nastavení podvozku, které je komfortní, měkčí a dobře se vyrovnává s nerovnostmi. S větší světlou výškou 140 mm je předurčen pro horší silnice, kterých je u nás víc než dost.

Citroën C-Elysée se dodává ve dvou výbavách – Feel a Shine. Základní výbava zahrnuje čelní a boční airbagy, ESP, palubní počítač, centrální dálkové zamykání, elektricky ovládaná přední okna. V druhé výbavě najdete navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhovky nebo radio s CD a MP3 atd.
Více na:

http://www.mycitroen.cz/Resources/Content/CZ/07_PDF_gallery/09_cenik_VP/Cenik_Citroen_C_Elysee.pdf#_ga=2.203814035.267445425.1504269367-1367987371.1504106084¨


Citroën
C-Elysée dokazuje, že levné auto může být také elegantní a praktické. Nejlevnější provedení se pohybuje od 285 000 Kč, v případě tzv.šrotovného se u všech snižuje o 30 000 Kč.

Citroën C-Elysée, který byl od počátku určen především pro mezinárodní trhy, využívá veškeré know-how značky Citroën. Svým stylem a výbavou se obrací na zákazníky, kteří hledají reprezentativní a cenově dostupné auto nižší střední třídy.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1587 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 6050/min
Točivý moment: 150 Nm při 4000/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,2/5,3/6,8 l/100 km
Rozměry: 4427 x 1748 x 1466 mm
Rozvor kol: 2652 mm
Zav.prostor: 506 l
Cena: 334 900 Kč (1.6 VTi ET6 Shine)




J.Lasík 4.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar